Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Driftsmidler privat indkøbt før opstart

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Aminoer :)

jeg startede D. 1. juni en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg laver forskellige produkter af træ. 

jeg købte følgende over ebay i maj, og har selvfølgelig retningerne:

tykkelseshøvl: 537,98 $

transport gennem ShopUSA: 303,49 $

2000w strømadapter: 112,57 $ 

(i bagklogskabens skær, havde det nok været smartere at have købt i DK... Anyway)

jeg købte som sagt alle disse ting privat med udsigt til at bruge dem i min virksomhed. Det kan ikke udelukkes, at jeg høvler noget privat en dag, så jeg tænker 80 / 20 virksomhed / privat.

min firmakonti har slet slet ikke kapital til, at lave en tilbagebetaling i den størrelse. Så hvordan bogføre jeg overstående? Kan jeg på en måde "forklare" mit regnskabssystem, at jeg er indforstået med 'tabet' men stadigvæk kunne trække set fra uden at regnskabet går i kæmpe negativt? :)

jeg bruger BillysBilling. Håber at en kan hjælpe.

på forhånd tak

kim 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

forudsætningen for at tage det ind i regnskabet er at det er købt max 6 mdr før start - ikke brugt privat inden og at du ikke har faktureret noget uden moms inden.

Nu har du brugt shopUSA og mit gæt er at de har betalt normalt moms for dig ved importen men det kan jeg ikke vide. Normalt ville du skulle angive 25% importmoms og så ha samme beløb som fradrag som købsmoms    se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html 

Du kan i alle fald bogføre det samlede beløb på en konto for små aktiver til den kurs der var ved købet - og så modpost - privat indskud i mellemregning i egenkapitalen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Københavvn
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 43
Fra  SHOPUSA.com Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim, 

Der er betalt dansk importmoms på de varer du har importeret via ShopUSA. Hvis du skriver en mail til mig med dit ordre-id og suite-nr., så kan jeg lave en moms specifikation, som du kan anvende til din bogføring

Venlig hilsen Michael, ShopUSA

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)