Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nødhjælp og ide?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er en 19 år, som har fået en ide omkring det at tjene penge på nødhjælp, så ved jeg i tænker  " kæft en egoist " men pengene skal ikke gå til mig, men til fattige børn rundt omkring, jeg regner med at sælge et produkt, hvor 50% af prisen går udelukkende til fattigebørn, hvor resten at pengene vil gå til udgifter og løn til mig selv. Men er dette noget som overhovedet er lovligt? jeg regner jo med at anskaffe mig et CVR nr, og blive momsregistreret hvor jeg kommer til at indtjene nok. Er dette ikke også samme tanke gang Rødekros og diverse genbrugs butikker har?

Dette er ikke min primære indtægt, det er noget som jeg vil gøre af lyst og ikke pga pengene.

Mvh Moller18

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan google "skattegodkendte velgørende forennger" og se hvilke foreninger man kan give til med fradrag - der er ellers en række regler du skal finde omrking max xx (15?)% af overskud/faste forpligtelser o.l  men du kan finde de skattegodkendte formål ret let på nettet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er det sådan du gider sende et link, er ikke lige frem en haj til alt dette her, og ved i om der evt. Findes nogle som kan hjælpe en igang ?

Tilmeldt 17. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Moller18:

Bump

hvis det var til mig  så nej jeg har ikke tid at finde en masse links  Det er bare at google - 

Skattefradrag velgørenhed firmaer

Skattegodkendte velgørende foreninger

Fradrag for bidrag til velgørende foreninger - firmaer

og lignende - så vil der dukke en masse op. Jo en revisor kan givet hjælpe dig og givet også være et godt råd her.  Regn i øvrigt med, at det ikke er spor let at lave en shop der kan ha et overskud der er stort i starten, specielt når du som du skriver, vil ha løn. Det overskud der bliver tilbage til velgørenheds halvdelen, kan være meget begrænset

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var skam ikke til dig, mere generelt set :)

Men tak for dit feedback, prøver at kigge på de ting du har skrevet.

Min løn og vedligeholdes skal komme fra overskuddet og ikke omvendt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Moller18:
Min løn og vedligeholdes skal komme fra overskuddet og ikke omvendt.
det forstår jeg, jeg prøvet bare at sige - at det er svært at skabe en webshop osv som hurtigt giver overskud nok, bare til løn - så hvad med at skabe webshoppen først, lave et godt overskud til bare en begrænset løn, og når det er lykkedes at få så stort overskud, at du vil af med en del til velgørenhed - så tage den derfra - Første skridt er nok at få skabt en shop med ordentligt overskud så der er noget at dele ud af - så kan det sagtens deles med de godkendte

Du vil givet gerne reklamere med at overskud deles til velgørende formål men det er jo ikke muligt at sige, uden at vide lidt om overskud - for så kan det jo være et rundt 0 du giver, trods alle de gode intentioner

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :)

Er der evt. Nogle firmaer i trekants området man kan kontakt i form af rådgivning og hjælp? Til unge iværksættere ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)