Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cvr nummer (13 årig)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Fra  TeenToj Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...
Jeg er igang med at starte en lille webshop hvor jeg primært vil sælge tøj...
Jeg er kun 13 år og har derfor ikke mulighed for at lave et CVR nummer!
Er der nogen der ved om jeg kan lave firmaet i mine forældres navn og så senere når jeg bliver 15, ændre det til at jeg ejer det?

Tak på forhånd!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

En enkeltmandsvirksomhed kan du ikke ændre - den vil være dine forældres og de vil så også få skatten at betale og de må ikke ansætte dig før du er 15 som jeg husker det - så dit arbejde kan ikke være en udgift der flytter skat fra dine forældre til dig før du er 15 og må ansættes i forældres enkeltmands.

Du kan søge dispensation når du bliver 15 til enkeltmandsvirksomhed og så må du stifte en ny og overtage aktiver fra forældrenes og flytte kunder og aftaler med over i nye aftaler.

Forældrene vil altså ha skat mindst de første 2 år hvorefter du kan løn ansættes og dermed flytte skat over til dig. 

Dine forældre kan stifte selskab som f.eks. IVS som de så kan sælge til dig så du er ejer. En forældre skal så være direktør og det vil være til du bliver 18 da der ikke gives dispensation til at være dir. i selskab, så det er 5 lange år, hvor de så skal have direktør ansvar +  betalte lovpligt arbejdsskade forsikring for både forælderen uanset løn + til dig hvis du ansættes.

Dine forældre vil også som udgangspunkt miste dagpenge ret hvis ikke de lukker virksomheden - eller fratræder som direktør i selskab i tilfælde af arbejdsløshed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 91
Fra  Casa Mundo Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må handle momsfrit for op til 50.000 kr. Så hvorfor ikke bare starte op uden momsnummer indtil du har tjent de 50.000 kr.

Dine evt. udgifter kan også trækkes fra/ lægges oven i de 50.000 kr.

Så du kan tjene til dine udgifter oveni de 50.000 kr.

Så kan du prøve hvordan det er at være selvstændig.

Måske du kan få en bedste forældre til at oprette et firma i deres navn i stedet for dine forældre, hvis det senere bliver aktuelt.

Held og lykke med det!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Piaemilia:

Du må handle momsfrit for op til 50.000 kr. Så hvorfor ikke bare starte op uden momsnummer indtil du har tjent de 50.000 kr.

Dine evt. udgifter kan også trækkes fra/ lægges oven i de 50.000 kr.

Så du kan tjene til dine udgifter oveni de 50.000 kr.

3 ud af tre galt

En umyndig må ikke optræde som virksomhed overhovedet, da den umyndige ikke kan stilles til ansvar overfor kunder som en myndig + ikke må kunne risikere gæld hvad man gør ved webshop - Aldrig optræde som virksomhed uden dispensation når man er under 18 http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html (og det ville jo være en ulykke hvis en 13 årig skulle kunne holdes op på returrettigheder og optræde efter alle de love som omfatter de myndige + kunne gældsætte sig lovligt ligesom rigtigt mange der starter webshop jo ender med underskud/lukning - så det er ikke voldsomt let / sikkert heller.)

og

NEJ NEJ - selv hvis det var en over 18 må man ikke handle momsfrit til man har tjent 50.000 kr og NEJ det er ikke tjent men omsætning så nej der kan ikke trækkes udgifter fra - Loven er at man skal momsregistrere sig når det er åbenlyst, at man vil komme til at omsætte/sælge for - over 50.000 kr på en hver 12 mdr periode Stick out tongue

Det kan kun gøres via forældre (eller Bedsteforældre) i tæt medvirken  og de skal så være klar til ansvaret hele vejen - så kan det jo gøres

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)