Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber Taxi

Side 9 ud af 16 (155 indlæg)
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Land & Dyr:

Jeg har også kun haft gode oplevelser med Uber. Der vil altid komme røre i andedammen når der kommer en ny spiller på markedet som er så innovative 

mvh
www.landogdyr.dk -
webshop for hundefoder, kattefoder, hestefoder etc.



Det ændre ikke ved Uber er ulovlig, det kræver tilladelse at indregistrer en taxi, som ligner lidt en bevilling til en bodega, du kan da heller ikke bare åbne en bar og drive værtshus for så at kalde det noget andet. :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Men sidste nyt i dette er at LOs formand nu indleder dialog omkring Uber.

WinkSå fagbevægelsen er vel også ved at opgive ??

Og retssystemet er som bekendt ikke det hurtigste.

Og inden da har Uber fået plads på det danske marked.

Jeg går ikke ind for ulovligheder.

Synes ting skal foregår efter forskrifter m.m.

Og lige konkurrencemuligheder for alle, med hensyn til SKAT, afgifter m.m.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Men sidste nyt i dette er at LOs formand nu indleder dialog omkring Uber.

WinkSå fagbevægelsen er vel også ved at opgive ??

Og så mener du at Politiet straks stopper med at klippe Plader på Uber halingsbanen nå nu LO formanden vil snakke med dem Skype-BigSmile    

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Og så mener du at Politiet straks stopper med at klippe Plader på Uber halingsbanen nå nu LO formanden vil snakke med dem Skype-BigSmile  

Wink NEJ det tror jeg ikke. Men forudsatte, at man kunne se helheder og perspektiver

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:
Jeg forstår ikke du gider blive ved med at bruge krudt på denne uber debat, nu hvor det er afgjort de er ulovlige, for hvem som ikke så det fra start :-)

Jeg syntes ikke at havde læst noget sted at man i den dømmende magt, har erklæret Uber for ulovligt, det der er sket er at Politiet har sigtet nogle Uber chaufører, der er så vidt jeg ved ikke klippet plader eller lignende. Det næste skridt i processen er at anklageren vælger om der skal rejses tiltale og først der kan domstolene går i gang med at afgøre om det er ulovligt. Når så den er afgjort i første instans bliver den højest sandsynligt anket til næste instans hele processen tager nemt 5-10 år.

Men jeg mener at de ovenstående er gennemgået tidligere i tråden, har du nyt materiale eller anerkender du ikke at en sigtelse ikke er nok til at sige om Uber er ulovligt eller ej.

Jeg læste følgende på: http://www.business.dk/transport/stormombrust-uber-kan-aendre-den-danske-taxilovgivning at Venstre, Konservative og Liberal er positive overfor at lave loven om, så der er plads til Uber.

Medmindre der er væsentligt information, som jeg har misset en ovenstående, så forstår jeg ikke at man som Taxa chaufør, kan sætte sin lid til at Uber bliver kendt ulovligt indenfor en overskuelig fremtid.

Jack:
måske kommer selvkørende biler i 2018, men de kommer til at koste kassen og vi vil næppe se dem i Danmark de første rigtig mange år

Hvorfor tror du at de kommer til at koste kassen, hvis man ser Google First Drive video

 så ligner det jo ikke ligefrem, at de luksus klassen af biler, snarere tværtimod. Rent produktionsmæssigt, ville jeg ikke mene at omkostningerne er væsentligt større for en selvkørende bil, det dyre er software og den har jo en styk omkostning på 0, så det kan gå begge veje. 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fint at argumentere for, at Uber er ulovligt. Men hvis lov, regler og forpligtelser er et argument, så skal forudsætningen om, at taxabranchen selv er ufejlbarlig være mødt.

Jeg kørte taxa i et år i forbindelse med opstart, og har derfor lidt indsigt.

De første 3 måneder jeg kørte, altså fra start, havde jeg i snit 30.000 DKK i løn. (løndsedler som dokumentation)

Da jeg lærte spillereglerne, blev lønnen højere.

Fx kunne du udvise en god kundeservice, og få "lommekunder" der ringede direkte til dig. Da jeg tog billedet var den kun på 524 DKK, men den endte i knap 1100 DKK før kunden var kørt hjem. Mens holdte og ventede, læste Permission Marketing af Seth Godin. :)

Jo flere lommekunder du fik, jo mere kontinurlig kørsel fik du. Potentialet er knap 1000 DKK indkørt i timen når der er motorvej, eller hvis chaufføren er ligeglad med sit kort. - sidst nævnte er naturligvis utænkeligt, der er næppe nogen af jer der er blevet overhalet af en taxa.

Potentialet er naturligvis lavere. Som minimum tjente jeg 200 DKK i timen, og på gode fredag eller lørdage omkring 300 DKK i timen.

Bemærk min minimum løn på 200 DKK opnåede jeg ved, at bruge de mange ufrivilige pauser fornuftigt. Jeg læste til handelssøkonom da jeg startede, og når jeg holdte stille, læste jeg eller dikterede mine opgaver ind på min ipad. Det betød naturligvis, at nogle aftener fik jeg læst en masse, og andre fik jeg læst en masse.

Men grunden til at lommekunder er imod loven, og grunden til at taxabranchen er beskyttet, er fordi alle borgere skal kunne få en taxa på ligefod med hinanden. Det sker bare ikke!

Det er en selvfølge, at hvis du kører dine egne kunder, fravælger du andre. Men turer der vurdere mindre attractive vælges fra for ture der er mere attraktive.

Turen nedenfor blev syltet i over en time.

Jeg har meget mere dokumention, men jeg skriver et indlæg om, hvorfor du bør køre taxa, hvis du vil starte noget selv, uden at være afhængig af bank og investorer.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johera:
Det er fint at argumentere for, at Uber er ulovligt. Men hvis lov, regler og forpligtelser er et argument, så skal forudsætningen om, at taxabranchen selv er ufejlbarlig være mødt.

Der findes "Brodne kar" i alle Brancher. Og at du så tilfældigvis er en af dem, har jo intet med den her diskussion at gøre ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vælge at kalde det brodent kar, eller du kan vælge at se på det som at tilpasse sig. Jeg oplyste kommunen om de udfordringer der var, og jeg fik at vide, at jeg skulle tage det op med bestyrrelsen. Bestyrrelsen bad mig passe mig selv. - og det gjorde jeg.

Ps. mistede den røde tråd. :)

Uber skal selvfølgelig overholde de regler der er, men at sige at de er ulovlige og at de derfor skal stoppes, i stedet for at se på regler der skal til, for at de kan operere lovligt er ligeså destruktiv for udviklingen, som da den nationale posttjeneste forsøgte at forhindre email.

Og hvis de brodne kar i Uber skal være årsag til lukning, kunne samme argument bruges for taxabranchen.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Johera:

Uber skal selvfølgelig overholde de regler der er, men at sige at de er ulovlige og at de derfor skal stoppes

Der er da ingen der mener de skal stoppes som helhed. Det er lovovertrædelsene som skal stoppes!

 

At sammenligne post versus emails er simpelthen for unuanceret. En über-chauffør anvender en bil til transporten på helt samme måde som en taxa-chaufør. Så alt andet lige, at han skal følge samme regler er vel ikke et urimeligt krav? 

Side 9 ud af 16 (155 indlæg)