Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber Taxi

Side 10 ud af 16 (155 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Johera:

Uber skal selvfølgelig overholde de regler der er, men at sige at de er ulovlige og at de derfor skal stoppes

Der er da ingen der mener de skal stoppes som helhed. Det er lovovertrædelsene som skal stoppes!

 

At sammenligne post versus emails er simpelthen for unuanceret. En über-chauffør anvender en bil til transporten på helt samme måde som en taxa-chaufør. Så alt andet lige, at han skal følge samme regler er vel ikke et urimeligt krav? 

Beklager hvis jeg har formuleret mig forkert, mod bedre viden, har jeg begivet mig ud i at multitaske.

Naturligvis skal uber følge de samme regler. Børneattest den mest vigtige i min optik, da netop børn og unge, der ikke normaltvis har råd til en taxa, kunne jeg forestille mig blive fristet af Uber.

Nu er jeg stadig med i gruppen for Dantaxi, og jeg kan garantere dig for, at de vil have Uber stoppet helt. :) De taler om total strejke landet over, og lign. for at presse deres vilje igennem.

Jeg forholder mig udelukkende til, at Uber bliver kaldt ulovligt, når der ikke foreligger en dom. Og de ting der bliver fremhævet som argumenter mod Uber, er mig bekendt, ikke blevet fremlagt som et krav til Uber.

Sammenligningen med US Post og email, er argumenterne. Det kommer til at koste jobs! - råber taxabranchen også. Konkurrenceforvridende! - råber taxabranchen også.

Uanset om Uber bliver lukket ned eller ej, så har de heldigvis påvirket Dantaxi til det bedre. Den nye app indeholder mange af de samme elementer som Ubers.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
En über-chauffør anvender en bil til transporten på helt samme måde som en taxa-chaufør. Så alt andet lige, at han skal følge samme regler er vel ikke et urimeligt krav? 
både ja og nej

Taxi er fuldtidsarbejde og køber biler specielt til det uden registreringsafgift og trækker alle udgifter fra som firma - Der er lavet en række regler for dette, bl.a. sædefølere og taxameter + givet forsikringer

Uber er private som anvender en privat bil betalt med fuld registreringsafgift og må kun trække de 3,70 i statens takst fra indtægten. Der kunne godt lovmæssigt gøres plads til noget sådan, hvis man ville MEN

Det for mig afgørende er skat, og at det ikke bliver et mekka for kontanthjælpsmodtagere og dagpenge modtagere, som så kan toppe indtægten op skattefrit, til langt mere end en pædagog eller politiperson får

Her kunne deres APP gøre hele forskellen, for den registrerer jo alle kunder og al kørsel præcist - langt smartere end taxameter faktisk (bortset fra man ikke får penge for at holde i kø). Desværre forstår jeg det som, at Uber IKKE vil lade oplysinger fra denne APP anvende til at skat kan få oplyst indtægterne hos kørerne, og det ser jeg som ren sabotage mod, at Uber kan komme til at virke, i et reguleret samfund som DK

Sikrer de skattebetaling, og vil folk så køre i deres private bil (med visse sikkerhedskrav/alder som der allerede er) og nøjes med statens takst i udgift, er det ret OK - Kan Uber/Uber chaufør få det til at løbe rundt, så synes jeg man skulle finde en ordning for det. Sideløbende med Taxi, for det vil aldrig kunne erstatte taxi som sådan - og taxi stadigt være noget andet, med afgiftsfrie biler der kan "frikøres",  osv.

vh Joohn Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Jesper_nl:
En über-chauffør anvender en bil til transporten på helt samme måde som en taxa-chaufør. Så alt andet lige, at han skal følge samme regler er vel ikke et urimeligt krav? 
både ja og nej

Taxi er fuldtidsarbejde og køber biler specielt til det uden registreringsafgift og trækker alle udgifter fra som firma - Der er lavet en række regler for dette, bl.a. sædefølere og taxameter + givet forsikringer

Uber er private som anvender en privat bil betalt med fuld registreringsafgift og må kun trække de 3,70 i statens takst fra indtægten. Der kunne godt lovmæssigt gøres plads til noget sådan, hvis man ville MEN

Så fordi en über-chauffør er en privatperson skal han ikke have tilladelse til erhvervsmæssig befordring? 

Men har vel netop indført en lovgivning med tilladelse til erhvervsmæssig befordring for at undgå et tagselv-bord af chauffører som kører uden lovpligtig forsikring, børneattester m.m.

 

Så jeg kan simpelthen ikke følge tankegangen om det ikke er et urimeligt krav at en über-chauffør skal følge lov om taxi-kørsel. Men det er bare min holdning!

Cookie - John Hannover:

Det for mig afgørende er skat, og at det ikke bliver et mekka for kontanthjælpsmodtagere og dagpenge modtagere, som så kan toppe indtægten op skattefrit, til langt mere end en pædagog eller politiperson får

Sikrer de skattebetaling, og vil folk så køre i deres private bil (med visse sikkerhedskrav/alder som der allerede er) og nøjes med statens takst i udgift, er det ret OK - Kan Uber/Uber chaufør få det til at løbe rundt, så synes jeg man skulle finde en ordning for det. Sideløbende med Taxi, for det vil aldrig kunne erstatte taxi som sådan - og taxi stadigt være noget andet, med afgiftsfrie biler der kan "frikøres",  osv

Helt enig, selvfølgelig skal de betale skat efter gældende lovgivning i DK. Om den ene eller anden ordning vælges er for mig ligegyldigt, bare de betaler en korrekt skat.

Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jesper_nl:
En über-chauffør anvender en bil til transporten på helt samme måde som en taxa-chaufør. Så alt andet lige, at han skal følge samme regler er vel ikke et urimeligt krav? 
både ja og nej

Det for mig afgørende er skat, og at det ikke bliver et mekka for kontanthjælpsmodtagere og dagpenge modtagere, som så kan toppe indtægten op skattefrit, til langt mere end en pædagog eller politiperson får

Her kunne deres APP gøre hele forskellen, for den registrerer jo alle kunder og al kørsel præcist - langt smartere end taxameter faktisk (bortset fra man ikke får penge for at holde i kø). Desværre forstår jeg det som, at Uber IKKE vil lade oplysinger fra denne APP anvende til at skat kan få oplyst indtægterne hos kørerne, og det ser jeg som ren sabotage mod, at Uber kan komme til at virke, i et reguleret samfund som DK

Sikrer de skattebetaling, og vil folk så køre i deres private bil (med visse sikkerhedskrav/alder som der allerede er) og nøjes med statens takst i udgift, er det ret OK - Kan Uber/Uber chaufør få det til at løbe rundt, så synes jeg man skulle finde en ordning for det. Sideløbende med Taxi, for det vil aldrig kunne erstatte taxi som sådan - og taxi stadigt være noget andet, med afgiftsfrie biler der kan "frikøres",  osv.

vh Joohn Hannover

Lille rettelse.

Sædefølerere kan en vognmand få gjort mindre følsom, hvis vogmanden klager over fejlregistreringer. Af en eller anden grund, er de ikke kombineret med infrarød sensor. Infrarød sensor alene, er ikke nok, da vogne også bliver bestilt til at fragte gods. 

Hvis det er korrekt, at Uber ikke vil samarbejde med skat, så er det helt for egen regning at de bliver stoppet. 

Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Cookie - John Hannover:

Jesper_nl:
En über-chauffør anvender en bil til transporten på helt samme måde som en taxa-chaufør. Så alt andet lige, at han skal følge samme regler er vel ikke et urimeligt krav? 
både ja og nej

Taxi er fuldtidsarbejde og køber biler specielt til det uden registreringsafgift og trækker alle udgifter fra som firma - Der er lavet en række regler for dette, bl.a. sædefølere og taxameter + givet forsikringer

Uber er private som anvender en privat bil betalt med fuld registreringsafgift og må kun trække de 3,70 i statens takst fra indtægten. Der kunne godt lovmæssigt gøres plads til noget sådan, hvis man ville MEN

Så fordi en über-chauffør er en privatperson skal han ikke have tilladelse til erhvervsmæssig befordring? 

Men har vel netop indført en lovgivning med tilladelse til erhvervsmæssig befordring for at undgå et tagselv-bord af chauffører som kører uden lovpligtig forsikring, børneattester m.m.

 

Så jeg kan simpelthen ikke følge tankegangen om det ikke er et urimeligt krav at en über-chauffør skal følge lov om taxi-kørsel. Men det er bare min holdning!

Jeg tror ikke John har en indgående kendskab til Taxa, så at han ikke har nævnt erhvervsmæssig personbefordring, betyder ikke, at han ikke kunne have en holdning til denne også. Ligesom en uber chauffør skal have en forsikring, der netop dækker medpassageren.

For mig er det naturligvis en forudsætning, at en Uber chauffør skal leve op til de samme krav, som der stilles en almindelig taxachauffør.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Forsikringsmæssigt ja samme krav - men ellers er det jo to forkellige ting - erhverv med biler uden registreringsafgift  og rettigheder til salg til private efter regler - og ansatte med kildeskat og meget andet

og

Uber med privatbil til fuld pris og fradrag 3,70 kr for første 20.000 og så mindre -

Så længe sikkerhed er OK - så kan jeg godt se de to ting  Taxi og Uber har lidt forskellige regler derudover fremadrettet. 

Jeg tror ikke Uber - så længe de beskattes helt normalt af indtægten chaufføren og Uber har, og sikkerheden/forsikring har samme krav som til Taxi, vil være andet, end et supplement som kan vise sig nyttigt

Så kan man godt være åbne for at se på mulighederne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Forsikringsmæssigt ja samme krav - men ellers er det jo to forkellige ting - erhverv med biler uden registreringsafgift  og rettigheder til salg til private efter regler - og ansatte med kildeskat og meget andet

og

Uber med privatbil til fuld pris og fradrag 3,70 kr for første 20.000 og så mindre -

Så længe sikkerhed er OK - så kan jeg godt se de to ting  Taxi og Uber har lidt forskellige regler derudover fremadrettet. 

Jeg tror ikke Uber - så længe de beskattes helt normalt af indtægten chaufføren og Uber har, og sikkerheden/forsikring har samme krav som til Taxi, vil være andet, end et supplement som kan vise sig nyttigt

Så kan man godt være åbne for at se på mulighederne

vh John Hannover

Hej John

nu er det sådan at bare fordi man gerne vil være taxi vognmand, er det ikke noget man bare gør, man skal søge bevilling,
og de hænger ikke bare på træerne, der er et bestemt max antal i hver by, helt lige som en alm praktiserende læge heller ikke bare
kan åbne praksis hvor det passer ham :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jack:
nu er det sådan at bare fordi man gerne vil være taxi vognmand, er det ikke noget man bare gør, man skal søge bevilling,
og de hænger ikke bare på træerne, der er et bestemt max antal i hver by, helt lige som en alm praktiserende læge heller ikke bare
kan åbne praksis hvor det passer ham :-)
det ved jeg - og det jeg leder efter er jo netop nytænkning. Taxi med biler købt uden registreringsafgift og langt højere timepris kan vel sagtens leve ved siden af et nyt system med private biler med fuld registreringsafgift og eneste fradrag 3,70 for første 20.000 km og så faldende. 

Jeg tror ikke der er ret mange der vil køre Uber hvis det beskattes korrekt helt enkelt. Det bliver en niche - og er der mange, så skidt - hvorfor skulle samfundet ikke sige fint nok - og så må der blive færre taxi - so be it  det løser konkurrencen - Taxi ville ikke arbejde for de priser en Uber som jeg ser det, kan hive ind i timen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg tror ikke der er ret mange der vil køre Uber hvis det beskattes korrekt helt enkelt. Det bliver en niche - og er der mange, så skidt - hvorfor skulle samfundet ikke sige fint nok - og så må der blive færre taxi - so be it  det løser konkurrencen - Taxi ville ikke arbejde for de priser en Uber som jeg ser det, kan hive ind i timen

Helt enig :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Taxi ville ikke arbejde for de priser en Uber som jeg ser det, kan hive ind i timen
Det er efter mening fordi de driver en on-going forretning i henhold til de regler og "for-ordringer" der er for branchen og med de omkostninger der nu en gang er forbundet med det. Jeg tror nemlig ikke det er en fed forretning at være vognmand.

Og som jeg læser dit indlæg er du også af den mening af de der køre Uber (bil ejerne) desværre nok ser lidt tilbagelænet på det der er kittet i vores samfund, Moms og Skat. Det mener jeg så er (beklager at udtrykket nok er lidt skingert ....) samfundskadeligt.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 10 ud af 16 (155 indlæg)