Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis iværksættere/selvstændige arbejde under lønmodtagervilkår arbejdede vi alle ulovligt

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 1. Oct 15
Indlæg ialt: 34
Fra  test Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke noget iværksættere der arbejder under 48 timer om ugen :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Bytte:

Kender ikke noget iværksættere der arbejder under 48 timer om ugen :-)

Du kender nok for få mennesker - men uanset hvad - er 48 timer vel ikke som sådan ulovligt - du må da gerne ha mange jobs og mange timer

Jeg kender da iværksættere med meget få timer og nogen med rigtigt mange - Underlig diskussion synes jeg - det er jo totalt frivilligt - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 15
Indlæg ialt: 34
Fra  test Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Bytte:

Kender ikke noget iværksættere der arbejder under 48 timer om ugen :-)

Du kender nok for få mennesker

Tror mere tilfældet er at dem du kender allerede har opnået success og derfor ikke behøver arbejde så meget ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Bytte:
Tror mere tilfældet er at dem du kender allerede har opnået success og derfor ikke behøver arbejde så meget ;-)
ok nej du - De fleste der får succes tror jeg arbejder meget-  De som jeg kender der ikke gør - er i hovedsagen grundet manglende succes. Deres projekt kan ikke flyve og derfor sidder de og venter på en kunde - og kan ikke bruge 8 timer dagligt på salg - det er ikke det eller det er ikke det som deres projekt går ud på

De har startet noget- der ikke flyver - og har bare omkostninger og ikke ret meget gang i den, men er så også kun aktive nogle timer om dagen. Helt almindeligt du

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For det første synes jeg ikke man kan måle en iværksætters seriøsitet på hvor mange timer de bruger om ugen. Det kommer helt an på projektet og succeskriterierne.

Jeg synes heller ikke man kan sætte lighedstegn mellem succes og indtjening, omsætning m.m.

Det der fik mig i gang var et brændende ønske om mere frihed. Frihed til at tilrettelægge min arbejdstid og frihed til at vælge arbejdsopgaver. Indtjeningen er ikke det vigtigste, den skal bare være fornuftig. 

Det er desuden ikke en regel at den der arbejder mere end sine konkurrenter opnår større succes. Det handler også om at arbejde smart og effektivt.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte Bergmann Søgaard Olsen:

Det er desuden ikke en regel at den der arbejder mere end sine konkurrenter opnår større succes. Det handler også om at arbejde smart og effektivt.

Jeg kunne ikke være mere enig, fantastisk indlæg.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

ZiiLAS (www.ziilas.dk):
Jeg tænker at man for at nå længst med sin virksomhed og virkelig blive succesfuld kræver en arbejdsindsats på 50-80 timer om ugen.

Så er det da heldigt at vi er nogle der synes det er helt OK at man kun når halvt så langt med sin virksomhed og kan nøjes med at arbejde 30 timer i ugen og stadigvæk leve rigtig godt af det. For det er det jeg kalder succesfuld, sgu da ikke og knokle sig selv ihjel i en tidlig alder.

Enig med Michael her (selvom det vist ikke er særlig ofte vi to er enige), jeg kunne aldrig drømme om at arbejde 80 timer om ugen. Jeg kunne sagtens skaffe opgaver så jeg kunne, men vil hellere arbejde 45 timer om ugen, og derudover hygge mig med min kone og mine venner, spille pool, tage til stranden osv.

Jeg vil langt hellere tjene det mindre, og så hygge mig pisse meget :-)

Dermed ikke sagt jeg ikke er ambitiøs, vi har gang i mange ting, og har lige ansat to mand mere på fuld tid, men arbejde mig selv til stress, hjertestop, indre blødninger etc., det vil jeg ikke.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg vil godt lige addressere antallet af timer sammenholdt med resultater; 

Kort sagt, så har jeg været igennem perioder hvor jeg har arbejdet 18-22 timer i døgnet 7 dage om ugen, nogle gange kun 6 dage fordi den sidste har jeg så været så smadret at jeg nok kun arbejdede 12 - og sov resten. Og jeg oplevede også konsekvensen af det, når kroppen simpelthen ikke kan mere. Og ja min krop reageret lidt på samme måde som Martin Thorborg også beskriver. 

Lægen gjorde det kort da jeg henvendte mig og måtte krybe til erkendelse; Og lægen forklaret kort og kontant at jeg måtte gøre noget ved det - fordi den dårlige vane var et meget direkte stress symptom. 

Men det jeg har lært, er at ens passion er VILDT høj, når man arbejder med det så meget - og man bliver så pokkers stædig!

Idag med kone og barn på 1 år - har jeg måtte tage en "pause" fra min gennemsnitlige 20 timer om dagen - og er nok nede på 12-14 timer. Jeg bruger noget så gammeldags som Google Calender, og planlægger mindst 2 dage foran mig, og er bevidst om hvor mange timer jeg har til hvad, og er på den måde god til at holde mig selv op på mine deadlines. 

Jeg har sat Google Calendar til at mine timer er ligmed 50 min, og dermed jeg har ingen opgaver der tager mere end 50 min, fordi så vil det være spredt udover mere end en opgaver. Tilgængel, så giver jeg den maks gas indenfor de 12-14 timer, og er ædderspændt på næste morgen kl 03:45 når vækkeuret ringer, hvor jeg næsten løber ud til kaffemaskinen og videre under bruseren - og det vil jeg faktisk erkende har givet rigtigt gode resultater. 

Jeg er tvunget til at arbejde anderledes, men tilgængel så vil jeg mene at jeg nok får sat flueben ved måske 20-30% flere opgaver - fordi det TVINGER mig til at tænke anderledes. Men når junior er større - og jeg kaster mig selv ind i det næste projekt, så er jeg helt sikker på at jeg får en del 20 timers døgn, fordi det virker. Den passion det giver, når man burster ind i sådan nogle sessions er helt crazy. Hvis jeg tager fx 2 x 20 timers døgn, så kan jeg nogle gange godt nå 2 ugers normal arbejde for en programmør - fordi jeg er så fokuseret, og der ikke er meget tid til at "tabe tråden".

Jeg er helt sikker på at man slider sig selv op på de forkerte måder, hvis man arbejder 90 timer om ugen i 20 år - men hvis man har nogle sløve uger, og nogle hårde uger, så tror jeg sgu nok det skal gå. 

Bare man husker at spise varieret. 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ZiiLAS (www.ziilas.dk):

Jeg så i går programmet "Den rigeste procent" på DR TV hvor Martin Thorborg medvirkede. Han sagde også at han på et tidspunkt i en af hans startups i lang tid havde mange fysiske symptomer som blod i afføringen, langvarig stress, og var tæt på at besvime eller få et hjerteanfald mens han knoklede med sin virksomhed dagligt fra tidlig morgen til over midnat. Han sagde at han helt sikkert havde været død i dag hvis han fortsatte med den indsats og at hans krop simpelthen ikke kunne tåle det.

Den rige iværksætter Jesper Buch fortalte også i DR programmet "Løvens hule" at hvis man skal nå langt, er det med 90 timer om ugen.

Derfor synes jeg det et vigtigt at fortælle de bl.a. de mange håbefulde folk herinde på Amino at man ikke for de flestes vedkommende får bygget en millionvirksomhed op med 100 ansatte uden at fravælge alt man har kært i livet (børn/kæreste/venner/familie/fritid/HELBRED) og gå 100% målrettet efter sin virksomhed.

Jeg ville aldrig proritere min virksomhed så højt, da livet er meget andet end at blive en ensom millionær. Det betyder ikke at jeg ikke kommer til at leve af min virksomhed om nogle år, med et par ansatte og samtidig have et normalt ungdomsliv ved siden af.

Jeg tror ikke man kan sætte det så hårdt op som Martin og Jesper gør. Og til trods for at det er to kompetente hjerner de to sidder inde med, så har de altså ikke altid ret. Det kan godt være de har ret indenfor de brancher de nu har valgt. 

Det kan også være de har ret fordi det de har lavet ikke fungerede fra dag 1. Såvidt jeg husker har jeg læst at Jesper boede i en kælder og spiste pastaskruer med ketchup mens han forsøgte at få just-eat til at køre. 

Så man kan vel nok blive så stædig at man bare VIL have noget til at fungere, og i den proces kommer til at bruge enormt mange timer. 

Det er der også nogen iværksættere der skal fordi det byder deres forretningside dem at gøre. Det er trendsetterne og dem der kommer med de helt nye måder at tænke på. 

Jeg har valgt at starte en virksomhed som der faktisk eksisterer nogle af i forvejen. Dvs jeg er en ren kopist. Der er ikke noget "nyt" i det jeg gør. Dog er det stadig et nicheprodukt og det betyder at der er et ganske stort marked

Jeg kunne godt have valgt at knokle mig selv halvt ihjel med det. Konstant være underbemandet med 1 mand så jeg bare arbejdede dobbelt. Og der er da heller ikke tvivl om at hvis jeg havde gjort det så havde jeg da nok haft et godt lille overskud her 18 måneder efter start. Men havde det gjort mig gladere ? Havde jeg haft en større følelse af succes ? Og hvor mange penge snakker vi egentlig lige om? Og hvad ville resultatet have været ? 

Jeg tror at hvis jeg havde knoklet mig selv halvt ihjel så havde jeg slet ikke haft tid til at sidde og tænke tanker, sidde og produktudvikle på min virksomhed. Så havde jeg bare kørt med 200km/t uden at se hvad det egentlig var jeg lavede.

Jeg havde helt sikkert ikke haft en større følelse af succes, og faktisk har jeg haft så god tid at min succes har været noget jeg har kunnet dele med mine børn og med min kone. 

Jeg lægger gerne ekstra timer i det efter behov, og gør det der skal til. Men der er jo ingen grund til at holde møder kl 22 om aftenen hvis det kan gøres kl 14 istedet. Der er jo ingen grund til at sidde og bogføre om aftenen når man kan gøre det om morgenen når man møder ind.

Simplicity is the work of a genius og det gør sig dælme også gældende her synes jeg. 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)