Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura fra privatperson uden CVR

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg arbejder i et online marketing bureau, hvor vi betaler bloggere for at skrive indlæg.

Mange af disse bloggere kører det på hobby-plan og er ikke momsregistrerede. Men jeg skal selvfølgelig bruge en faktura fra dem alligevel, så det beder jeg dem lave.

Spørgsmålet er så hvad der SKAL stå på den faktura, udover det der normalt skal stå:

Skal deres CPR nr. stå på?

Og skal vi, som virksomhed, opgive at vi har betalt dem penge, som man skulle for nogle år siden?

Tak for hjælpen

Dbh

Jonas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

der skal bare stå, navn adresse og CPR og ydelse + beløb (uden moms) og ja I skal opgive det til skat som bidragspligtig B indkomst - Her er vist hvordan - mener det er samme billeder stadigt - og det er meget enkelt - http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html  

og vil du vide mere, så er her om loven der gør at du skal indberette for at ha fradrag (og at det ikke er sort) http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar og hjælp John, endnu engang! (-:

Tilmeldt 9. Sep 15
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Hvordan er reglerne så med affiliate marketing? Jeg har fået udbetalinger fra 5 forskellige danske affiliate netværk, både før og efter jeg blev momsregistreret. Men ingen af disse blev indberettet af nogle af affiliate netværkerne? Her har jeg så bare selv indberettet som b-indkomst eller virksomhedens overskud

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

intraman:

Hej John. Hvordan er reglerne så med affiliate marketing? Jeg har fået udbetalinger fra 5 forskellige danske affiliate netværk, både før og efter jeg blev momsregistreret. Men ingen af disse blev indberettet af nogle af affiliate netværkerne? Her har jeg så bare selv indberettet som b-indkomst eller virksomhedens overskud

hvis det er danske affiliate og du ikke er momsregistret skulle de indberette vil jeg mene - efter det så skal du selv - og du skal jo så kunne se moms af deres betaling - så det danske affiliate netværk skal jo så lave et afregningsbilag til dig når dit firma ha solgt dem reklameplads (som affiliate jo er) eller du skulle fakturere dem (nok mindre normalt)

Før moms - indeberet i rubrik 15 selv for at gøre det let - efter moms og gennemfirma - få afregningsbilag fra de som betaler dit firma 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)