Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmands eller ApS - Hvad giver mest mening for mig?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 24
Fra  LegendaryFame Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg ved godt at der er lavet mange lignende opslag, men jeg kan ikke finde et der matcher mine tanker.

Jeg skal til at starte firma og skal derfor tage stilling til virksomhedsform. Jeg har allerede nu afsat et beløb på 50.000 kr. til virksomheden og tænker derfor umiddelbart selv at ApS giver god mening, men flere har alligevel rådet mig til at starte med et enkeltmandsfirma.

Jeg er ret godt inde i de to virksomhedsformer, men forstår ikke hvorfor jeg bliver rådet til at oprette et enkeltmandsfirma, hvis jeg alligevel vil skyde 50.000 kr. ind i firmaet - Hvorfor så ikke bare oprette et ApS?

Håber at der er en der kan gøre mig lidt klogere eller blot bekræfte mine egne tanker.

Rigtig god aften

Med venlig hilsen

Rasmus

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Hvis jeg skulle starte et firma med 50.000 kr. i kapital, ville jeg også vælge at stifte et ApS. Dels, pga signalværdien udadtil og få at undgå, at hæfte personligt. Med ApS hæfter du jo kun med den indskudte kapital og evt kreditorer vil ikke kunne gøre udlæg i private ejendele.

Med et ApS selskaber følger der dog nogle skærpede regnskabskrav. Her skal du aflægge et reelt årsregnskab, hvor som enkeltmandsvirksomhed er det jo blot en udvidet selvangivelse.

Hvis dit ApS selskab ikke overskrider 2 af følgende betingelser i 2 regnskabsår i træk, behøver du heller ikke have en revisor indover og regnskabskravene er principielt identiske som med en enkeltmandsvirksomhed:

- Balancesum på 4 mio kr.
- Nettoomsætning på 8 mio. kr.
- 12 heltidsbeskæftigede i virksomheden

Go get your ApS

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 24
Fra  LegendaryFame Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene - De var meget brugbare!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)