Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento vs Woocommerce??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg skal til at have udviklet min shop, men jeg ved ikke hvilken platform jeg skal vælge. Min webudvikler tilbyder mig at lave på både Magento og i wordpress woocommerce. 

Til at starte med kommer jeg ikke til at have ret mange varer, men jeg er ambitiøs og satser bestemt på at få flere som butikken kommer op at køre. Shoppen vil sælge undertøj. 

Hende som skal lave min hjemmeside har ikke arbejdet i magento før, men tilbyder det gerne hvis ønsket.

Hvad vil i anbefale mig af løsninger til min shop? 

OBS!! JEG ER IKKE INTERESSERET I TILBUD DA JEG HOLDER MIG TIL HENDE!

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke din udvikler har arbejdet med Magento før skal du holde dig væk fra Magento. Magento er et avanceret og komplekst system. Det lyder til at dit nuværende behov er meget simpelt er der er WooCommerce perfekt.

Hvis du alligevel overvejer Magento skal du vente til den nye version 2.0 bliver færdig.

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver, at du er ambitiøs og forventer meget salg i fremtiden. Derfor skal du også tænke på, om din webshop kan integreres med dit regnskabsprogram.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Maria.

Har stor erfaring med begge systemer.

Der er fordele og ulemper ved alle webshop systemer. Magento er i min optik verdens bedste e-handelsplatform. Men Magento har også sine ulemper og passer ikke til alle. Det kan være et tidskrævende system, at arbejde og udvikle i. Så hvis din udvikler ingen erfaring har med Magento, så er det nok en unødvendig stor chance at tage. 

Wordpress Woocommerce er også et glimmerende system og passer også perfekt til mindre webshops med et begrænset antal varer. Når du så opnår den stor succes og føler dig begrænset af WP WO, så kan du altid overveje et skifte til Magento.

Så den umiddelbare anbefaling herfra er at vælge et system, hvor udvikler har god erfaring.

Johannes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er klart en løsning, men jeg kan ikke lade være med at tænke om det ikke er noget forfærdeligt bøvl at skifte over til en hel anden webshop når først jeg har fået en fantastisk kundegruppe som kender min side og ikke mindst, hvad tror du det vil koste mig at skulle skifte på et tidspunkt? I mit hoved lyder det absurt dyrt og besværligt at skulle skifte lige når virksomheden går godt.. 

Min webdesigner har læst om magento og ser det ikke som et problem at arbejde på platformen. Hvad kan gå galt udover tiden? hun er ikke timelønnet men jeg har fået et tilbud på mine specifikationskrav, og hun sætter sig gerne ind i systemet har hun sagt. 

Mvh
Maria

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg også tænkt på, men tak skal du have! (-: kan du anbefale et godt regnskabsprogram til woocommerce og magento som kan integreres? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben

Ved du hvornår denne version bliver færdig? er det inden for nogle måneder eller? 

//Maria

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

MariaNielsen:
Min webdesigner har læst om magento og ser det ikke som et problem at arbejde på platformen. Hvad kan gå galt udover tiden?

Hej Maria

Jeg laver / sælger ikke hjemmesider, så derfor kan jeg tillade mig at være lidt kritisk her :-)
Jeg vil ALDRIG nøjes med at læse om et udviklingsværktøj, for herefter at give tilbud på noget der er udviklet med værktøjet. I hvert fald ikke til en fast pris.
Du spørger om, hvad der kan gå galt udover tiden. Der er masser af ting der kan gå galt, og det er her man skal have erfaringen med sig, så man kan give et kvalificeret bud på det. Jeg kender ikke Magento, men har dog hørt, at det stiller store krav til den server det er hostet på. Ved din programmør det, og er der taget højde for det ved valg af host ?

Som programmør (Windows programmer) er jeg tit ude for, at nogle regner en programmør for at være altvidende. Dette er ikke korrekt. Vi har hver vores stærke sider, og så sandeligt også vores svage sider. Lyt til hvad din programmør siger. Hvis det er 'det kender jeg ikke noget til' skal du tro på det, og finde en anden programmør der har den nødvendige erfaring.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

MariaNielsen:
Hende som skal lave min hjemmeside har ikke arbejdet i magento før, men tilbyder det gerne hvis ønsket.

Hvis det er tilfældet og at du vil anvende hende, så ville jeg nok anvende woocommerce. Det betyder meget at du har en udvikler på der kender den løsning hun arbejder med. Og i dit tilfælde er det nok vigtigere, end de mere tekniske forskelle

//Morten

Fra København
Tilmeldt 26. Aug 13
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Hvis det skal være en webshop på hobby basis, så tror jeg det vil være fint med en Woocommerce webshop.

Men skal det være en professionel webshop, som du forhåbentlig skal kunne leve af på et tidspunkt, så vil jeg helt klart anbefale dig at vælge en Magento fra starten! Det vil du helt sikker blev gladest for på den lange bane.

Min erfaring er at Woocommerce gør sig fint til mindre webshops, men når vi kommer op i en større løsning så er en Magento webshop det bedste. Derfor kan man lige så godt vælge den bedste løsning fra starten, så man ikke skal skifte undervejs.

Desuden kan du koble Magento sammen med de fleste større regnskabsprogrammer.

- Kristoffer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)