Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener man penge på apps, der udbydes gratis???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg går og spekulerer på, hvordan diverse it-firmaer/app-udbydere tjener penge. Et eksempel kunne være brugtbørstjenester, som der findes en del af, hvor brugerne kan handle tøj etc. med hinanden. Udbyderne stiller ofte platformen gratis til rådighed, og der er tilsyneladende ikke engang reklamer hos mange af disse. Det kan man jo ikke tjene penge på.

Satser sådanne firmaer på at blive opkøbt af et stort udenlandsk firma, eller arbejder de på at få rigtig mange brugere på for derefter at indføre betaling? Det hjælper jo heller ikke, at få investorer ind over, hvis de ikke tjener penge eller har udsigt hertil.

Hvad er planen for sådanne it-firmaer/app-udbydere???

Mvh.

Lene

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Nov 14
Indlæg ialt: 82
Fra  Patrickhoffmann.dk Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

For nogle apps og it-firmaer bag, er strategien den, at man først får sig en ordentlig mængde brugere på klientens app - og når så tiden er inde, så vælger man at tilbyde premium-medlemsskab som så kommer med lidt ekstra features osv... 

Hvordan aftalen indbyrdes er mellem firmaet og evt. kunde af appen jab derefter variere.

det er mit bud ^ :)

Yes Søgemaskineoptimering og affiliate marketing - Seneste projekt forlystelsesparker Idea

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Som udgangspunkt kan du godt altid gå ud fra at hvis du får noget gratis er det fordi du en "varen"

Men jeg der findes flere forretningsmodeller, nogle satser på at blive opkøbt, andre på at få skabt en brugerbase der er meget stor hvorefter de indfører reklamer (f.eks twitter) - de to modeller er nok ikke realistiske for langt de fleste danske app's. 

Forretningsmodellen bagved mange af de gratis danske app's er ofte reklame, eller sponsoraftaler. Der findes også løsninger hvor forretningsmodellen bygger på en provision - f.eks deal-sites/deal-apps, hvor brugeren jo benytter app'en gratis, men hvor der betales gennem app'en/sitet, og hvor app-ejeren så tager en procentdel af transaktionen.

Uanset hvad er det altid en rigtig god idé at sikre sig at der er en bæredygtig forretningsmodel bagved en app, inden man kaster sig ud i projektet med alt hvad man har, det vil de fleste danske investorer jo nok også gerne se inden at de udskriver checken Wink

//Morten

Tilmeldt 1. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tak for begge svar. Der er jo flere spændende muligheder for indtjening inden for dette, kan jeg høre, men ja man skal nok overveje en god forretningsplan, inden man kaster sig ud i udvikling af en sådan gratis app. Jeg går dog heller ikke umiddelbart med denne overvejelse, men til tider får jeg ideer inden for dette, som dog plejer at blive skrinlagt, da jeg jo har haft svært ved at se indtjeningsmulighederne:-)

Mvh.

Lene

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Lene

Nu håber jeg ikke at jeg skræmte dig - man kan sagtens tjene penge på app's som brugeren downloader gratis, det er blot, ofte et spørgsmål om at dreje fokus en smule.

Så Næste gang du får en idé, så prøv at stille dig selv de her spørgsmål:

1. Hvilke problemer løser den ?

2. For hvem løser den problemerne ?

3. Vil de betale for at få det problemerne løst ?

4. Hvis ikke, hvem vil så ?

Lad os prøve at tage google som et eksempel (og ja, jeg ved godt det ikke er en app).

Problemet var - dengang - at finde den relevante information på nettet. og det var jo os alle - eller dengang de 10 % der var på internettet, der havde det problem. Ville vi betale for en ny søgemaskine ? nej heller ikke dengang, der var andre og de var gratis - men hvem ville så betale:

Her drejede Google så forretningsmodellen en smule således at deres kunder blev annoncørerne, og vi bliver "varen" de sælger.

De løser stadig problemet med at vi skal finde det vi leder efter på nettet, men de løser også annoncørenes problemer problemer med at få fortalt om deres løsning til dem der søger efter en løsning, og de ville jo godt betale for at få det problem løst.

//Morten

Tilmeldt 1. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Beklager det sene tak for svar, men jeg vil lige sige tak for svaret og det gode Google-eksempel, du kommer med. Jeg vil have dette in mente, næste gang jeg får en spændende idé inden for app-udvikling eller lignende.

Mvh.

Lene

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ja

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)