Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man starte hobby-virksomhed og samme tid modtage SU?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Som i nok har gættet, så er mit spørgsmål, om hvis man er igang med en uddannelse og modtager SU, om man så stadig modtager SU, hvis man starter en enkeltmandsvirksomhed/hobby-virksomhed ved siden af? og er der nogen ulemper ved det? :-)

- Håber på svar!

Mvh. Erik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

hobbyvirksomhed er ikke en virksomhedsform - det er en skatte form http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html 
ja du kan ha virksomhed ved siden af SU - du har et max loft på over 100.000 kr du må ha i overskud før det påvirke udeboende voksen su - det kan du google

Overstiger dit overskud det, kan du anvende VSO http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html forudsat du driver den seriøst erhvervsmæssigt med overskud for øje, men det vil jo nok være tilfældet hvis du tjener f.eks. 120.000 per år (mener loft ligner 117.000)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej John.

tusind tak for svar! Jeg værdsætter dit svar.

Jeg fattede dog ingenting af det, men mon ikke hvis jeg læser det et par 100 gange det til sidst er feset ind ;-)

mvh. Erik

Fra Kjellerup
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det korte svar er, ja. Det kan du sagtens :) 

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget relevant artikel, tak for det :-)

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eriksam

Som John beskriver kan du uden problemer have hobbyvirksomhed ved siden af din SU.

Generelt bør du vide at det særlige for hobbyvirksomhed er, at det kun er de omkostninger, der er forbundet med dit arbejde, som kan trækkes fra. Dvs. at fradragsretten er gjort begrænset til fradrag i dit hobbyarbejde eller kildeartsbegrænset som man siger skatteretligt.

Held og lykke med det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Bilal Andersen Khatib:
Generelt bør du vide at det særlige for hobbyvirksomhed er, at det kun er de omkostninger, der er forbundet med dit arbejde, som kan trækkes fra. Dvs. at fradragsretten er gjort begrænset til fradrag i dit hobbyarbejde eller kildeartsbegrænset som man siger skatteretligt.

det gælder vel alle virksomheder og selskaber - Kun omkostninger der er taget for at erhverve indkomsen giver fradrag som udgift. Det er altid fælles regel som udgangspunkt.Smile

Hvis skat dømmer hobbyvirksomhed (som ikke er en virksomhedsform) så kommer dertil, at der ikke må være underskud skattemæssigt - laveste er rent 0 i resultat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)