Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance hjemmesider

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er meget interessant med de mange nye spillere på banen, men jeg er lidt usikker på hvordan det sikrer mere seriøse udbydere?

Problemet for mange freelancere (i min optik) er de useriøse virksomheder (eller personenerne bag opgaverne) der aldrig får fulgt op og alligevel ender med at opgaven aldrig bliver udført. Jeg har også erfaring med at indhentning af tilbud bruges til at presse allerede tilknyttede freelancere ned i pris.

Hvor er det innovative i forhold til dem som gerne vil tage opgaverne?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke, hvordan man skal lave det så det fungerer ordentligt og alle bliver seriøse. Jeg har netop samme problem med mange freelance sider, at udbyderne er dybt useriøse om deres egne opgaver, også selvom mit prisniveau ligger meget lavt, for at komme lidt ind i markedet. Jeg kan godt fornemme jeg nok først og fremmest skal bruge min energi på at skabe min egen portfolio profil, det giver selvfølgelig også god mening.

Om det med 3 bud også vil virke for freelance arbejde, det skulle man tro, det virker jo i andre brancher. Oftest er der dog nok desværre mere seriøsitet omkring biler og håndværkere end software.

Det er nok som alt andet, at tilegne sig viden om der, hvor efterspørgslen er :-) Hvilket må være Wordpress og og Webshops.

Jeg glemte dog at nævne tidligere, at jeg intet problem har i at siden ikke er dansk, jeg kan tage kunder ind fra hele verden uden problem.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
Oftest er der dog nok desværre mere seriøsitet omkring biler og håndværkere end software.

Nu er jeg ikke helt 100 % inde i RFQ-tjenester, men er det ikke normalt, at man RFQ-virksomheden kontakter hver enkelt opgaveudbyder og "screener" opgaven? Dvs. ringer/mailer til udbyderen og bekræfter opgaven og evt. spørger ind til opgaven således den bliver beskrevet på bedst mulig vis? Det ville sandsynligvis fjerne en %-del af de useriøse udbydere.

En del af en løsning kunne evt. også være, at lave et depositum som svarede til f.eks. 10 % af den samlede pris eller svarende til 1 times arbejde, som så blev udbetalt efter en freelancer er valgt til opgaven. Depositummet kunne så blive udbetalt til freelanceren så det dels viste at opgaveudbyder er seriøs og dels at opgaveudbyder rent faktisk vil bruge penge på projektet.

Jeg har personligt et par gange slået en opgave op på Amino Freelancer, hvor jeg valgte ikke at vælge en freelancer. Jeg slog primært opgaven op for at få en estimeret pris på en opgave fra danske udviklere, da de priser generelt er højere end på sider som f.eks. UpWork med udenlandske freelancere. Jeg ved udmærket godt, hvor irriterende det er for freelancere, da jeg selv har været freelancer. Jeg mangler dog stadig muligheden for at kunne få en estimeret pris på mine opgaver fra danske freelancere, og lige nu kan jeg vælge mellem selv at kontakte X antal webbureauer og/eller freelancere eller spare tiden og gratis udbyde en opgave på Amino Freelancer, og det er selvsagt hurtigere med Amino.

I og med jeg selv gør det, så tror jeg, at der er flere der gør som jeg, og bruger Amino Freelancer til at indhente tilbud på danskere uden nødvendigvis at være parat til at arbejde med dem, men i stedet for at sammenligne med f.eks. UpWork.

Måske kan der af ovenstående grunde være grundlag for en hjemmeside, der leverer estimater for både danske og udenlandske udviklere. Her kunne man evt. have nogle tilknyttede samarbejdspartnere (freelancere), som danner grundlag for estimaterne, og som samtidig står klar til at arbejde på opgaverne.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Sep 15
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

@Martin - det du skriver med at screene opgaverne.. Det er præcis det vi gør hos Salop.dk for at sikre os at kunden har beskrevet opgaven godt nok og husket at få det hele med, men også for at verificere seriøsiteten så vi er (forholdsvis) sikre på at ingen spilder tiden på denne opgave som så bare er en "forespørgsel"

Vh Salop

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ved at man bedømmer firmaer efter en opgave, vil de useriøse også stå tilbage som taberne i sidste ende. Men det vil aldrig kunne undgås helt at have dårlige udbydere, uanset modellen.

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Salop.dk:
Det er præcis det vi gør hos Salop.dk for at sikre os at kunden har beskrevet opgaven godt nok og husket at få det hele med, men også for at verificere seriøsiteten så vi er (forholdsvis) sikre på at ingen spilder tiden på denne opgave som så bare er en "forespørgsel"

Det er fint at høre, men det hjælper ikke på problemstillingen om, hvis man som jeg gerne vil have en estimeret pris både fra danske og udenlandske freelancere. Det er meget sjældent, at jeg får bud fra danskere på UpWork, så derfor mangler jeg en dansk freelancer-side, hvor det er OK bare at bede om estimatet. Til små opgaver er det ligegyldigt for mig, for der vælger jeg altid udenlandske, men til de større opgaver hvor der er mange faktorer der spiller ind, der vil jeg rigtig gerne kunne vurdere danske priser også, da jeg har større tillid til danskere generelt.

Jakobi:
Ved at man bedømmer firmaer efter en opgave, vil de useriøse også stå tilbage som taberne i sidste ende.

Et lille trick til anmeldelserne kunne være, at man først offentliggører på siden, og ikke mindst for hinanden, efter begge har indsent deres anmeldelse. Derved er en anmeldelse helt uafhængig af den anden, hvilket jeg før har haft lidt problemer med ved mine opgaver.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Laugesen:

Det er fint at høre, men det hjælper ikke på problemstillingen om, hvis man som jeg gerne vil have en estimeret pris både fra danske og udenlandske freelancere. Det er meget sjældent, at jeg får bud fra danskere på UpWork, så derfor mangler jeg en dansk freelancer-side, hvor det er OK bare at bede om estimatet. Til små opgaver er det ligegyldigt for mig, for der vælger jeg altid udenlandske, men til de større opgaver hvor der er mange faktorer der spiller ind, der vil jeg rigtig gerne kunne vurdere danske priser også, da jeg har større tillid til danskere generelt.

Må jeg spørge, hvilken timeløn "udlændinge" tager og som er attraktiv?

Fra Århus C
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 17
Fra  Land & Dyr Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :

En ide vil være at positionere din person og tilbyde at hjælpe folk gratis med små opgaver. Folk er mere tilbøjelige til at indgå samarbejde og vælge dig fremfor andre, når de kan lide din person. Og ellers kan du også forsøge at ringe nogle sider op, som du er faldet over og ser ud til at kunnet forbedres :-) Held og lykke

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Laugesen:
Jeg har personligt et par gange slået en opgave op på Amino Freelancer, hvor jeg valgte ikke at vælge en freelancer. Jeg slog primært opgaven op for at få en estimeret pris på en opgave fra danske udviklere, da de priser generelt er højere end på sider som f.eks. UpWork med udenlandske freelancere.

Lige præcis det der er den reelle årsag til at Amino Freelancer er så useriøs som platform.

De fleste seriøse platforme throttler udbydere der aldrig finder vindere på deres opgaver (eller betaler for opgaveløsningen) og så slipper freelancerne for at spilde deres tid yderligere. 

Jeg vil ikke indgå i en dialog om hvorfor at danske udviklere er bedre end udenlandske, men jeg vil til gengæld godt påpege at hvis du virkelig kun bruger Amino Freelancer til prisestimering, så kunne du lige så få estimaterne hos dem der skal konkurrere om opgaven - det er jo et kendt faktum at danske udviklere er dyrere end udenlandske, så jeg forstår slet ikke formålet med at "pristjekke" med danske udviklere?

Martin Laugesen:
Måske kan der af ovenstående grunde være grundlag for en hjemmeside, der leverer estimater for både danske og udenlandske udviklere. Her kunne man evt. have nogle tilknyttede samarbejdspartnere (freelancere), som danner grundlag for estimaterne, og som samtidig står klar til at arbejde på opgaverne.

Jeg forstår godt idéen, men personligt ville jeg aldrig spilde min tid på at læse, forstå og estimere opgaver for folk gratis. Og jeg kunne svært forestille mig at der var mange udviklere der ville udnytte muligheden hvis de på forhånd er informeret om at de ikke får opgaven (nødvendigvis) men blot skal estimere "time and effort".

Jeg har selv en fornuftig (ikke primær) forretning på at gennemgå kravsspecifikationer med henblik på grovestimering og rådgivning om det tekniske setup. Det gør mine kunder klædt på og i stand til at indgå en dialog med f.eks. outsourcing eller danske freelancere/udviklingshuse, så de ikke spilder for meget tid (og dermed penge) på kommunikation frem og tilbage. I de her tilfælde er forventningerne også afstemt, og jeg ved at opgaven ikke skal løses af mig og jeg får betaling for den tid jeg har brugt på opgaven.

En platform der kunne understøtte sådan noget, ville være væsentligt mere interessant for mig.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Laugesen:
Et lille trick til anmeldelserne kunne være, at man først offentliggører på siden, og ikke mindst for hinanden, efter begge har indsent deres anmeldelse. Derved er en anmeldelse helt uafhængig af den anden, hvilket jeg før har haft lidt problemer med ved mine opgaver.

God idé, men på It-opgaver.dk bliver det kun firmaerne, der bliver bedømt af "brugerne". Ikke omvendt. Men ellers kunne det være en god idé med "synkron" offentliggørelse, så anmeldelserne ikke påvirker hinanden. 

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)