Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uheldig tvist på tidligere arbejdsplads

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 21. Dec 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lige præcis hvad det handler om det har alle dage sejlet derude der har ikke været klar besked om hvordan tingene skulle gøres der har ikke været noget system de 17 mand der var ansat har gjort tingene på 17 forskellige måder der har ikke været noget system til at holde styr på udleveringerne til kunderne det var aldrig de samme der udleverede tingene så i og for sig ville en kunde kunne komme med en kvittering og få udleveret en "maskine" og så komme dagen efter og gøre det en gang til for der blev aldrig skrevet på kvittering at varen var udleveret

Tilmeldt 21. Dec 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lager tallet har aldrig passet og jeg har flere gange været ved min daværende chef for at fortælle at der var mange mangler men der blev aldrig gjort noget ved det nu hvor jeg har sagt op og fundet noget andet så har han åbenbart haft så ondt i røven at nu skulle der ske et eller andet

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Først og fremmest, så har din tidligere arbejdsgiver bevisbyrden for at der er foregået noget ulovligt. Om så videoen viste at du spadserede ud af døren med en dækmaskine under armen ved højlys dag, skulle det stadig bevises at det ikke var i forbindelse med dit job. Der ville også kun være tale om et indicie, hvis du gjorde udenfor normal arbejdstid. Hvis en bon viser, at du har solgt en flødekaramel og kunden derefter forlader butikken med en kompressor, skal det bevises at du står i ledtog med kunden osv.

Så for arbejdsgiveren er der kun at anmelde sagen til Politiet, som så, hvis de mener at der noget om snakken, så sigter dig for xx,  hvorefter du så får en sigtedes rettigheder, herunder en forsvarer. Så kan du, i samråd med forsvareren som får videoer, bilag m.m. at se, vælge at forklare de rette sammenhænge. 

Du skal IKKE medvirke til en privat undersøgelse, eller hjælpe arbejdsgiveren med "at forstå" noget som helst. Ej heller at han driver/har drevet en rodebutik uden effektiv lagerstyring osv. - det overlader du til din forklaring til Politiet hvis det kommer dertil.

Hvis din nuværende arbejdsgiver nævner at han er blevet ringet op, og vil høre nærmere om "hvad det er for noget" så skal du ikke omtale din tidligere arbejdsgiver negativt, blot nævne at det virker til at den tidligere arbejdsgiver forsøger at redegøre for et tab opstået ved hans eget sjusk, ved (meget belejligt) at skyde skylden en tidligere medarbejder, frem for at gribe i egen barm.

Alt for megen snak, mail osv. med din tidligere arbejdsplads, gavner ikke dig. Så lad være.

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Du skal have fat i en advokat og melde ham for falske anklager, derudover kan du kræve erstatning for evt. påvirkning af arbejde og psykiske gener.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Til trådstarter.

Jeg kan godt forstå, at du har det skidt med sådan mistanke. Det ville bestemt også tynge hos mig. Håber ikke at det kommer til at ødelægge din jul. Men hvis du har rent mel i posen, så tag det ganske rolig.

Uanset om du har rent mel i posen eller ej, så er det din tidligere arbejdsgiver som har bevisbyrden (dvs. ham der skal bevise, at du bevidst har lavet tyveri) og din tidligere arbejdsgiver må under ingen omstændigheder kontakte din nye arbejdsgiver. (Min erfaring er - og det synes jeg til gengæld er trist - er, at politiet ofte ikke vil tage en sag om sådan anmeldelse om tyveri fra arbejdsgiver, da de ikke har ressourcer til disse sager. Så ofte sker der ikke noget, selv i sager, hvor der er berettiget anmelde pga. politiets ressourcemangel)

Min anbefaling her og nu: Jeg vil ikke true med falske anklager eller injurier. Men jeg vil nok svare den tidligere arbejdsgiver og måske i milde toner nævne, at det er strafbart injurier og erstatningspådragende, hvis han skulle sprede rygter om hans uberettigede mistanke.

Tilmeldt 21. Dec 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for din besked 😊

Ved ikke om det ligefrem har ødelagt julen men det har da bestemt gjort noget ved humøret og det påvirker Davide mig selv min kæreste og datter


Det er der eget mig irritere mig mest er at han vælger at kører den over på mig jeg var nok en af hans mest pålidelige folk når det kom til stykket så det skuffer mig utrolig meget

Det der går galt for ham er st han har intet system som holder styr på kunde ordre udleveringer eller lign når vi modtog varer blev der bare skrevet at der var så og så mange paller der var aldrig nogen der holdt øje med om det var de rette varer der var med jeg har ved flere lejligheder taget kontakt til min daværende arbejdsgiver for at fortælle at lagertallet ikke passede

Går man på trust pilot og søger på virksomheden er der en ting der ofte går igen i folks vurderinger af firmaet nemlig at lagertallene ikke stemmer overens og det er det samme jeg hr oplevet ja nærmest fra dag 1

Derimod kender jeg til flere "sjove" historier ude fra arbejdspladsen bla ved jeg at en håndværker ofte kom og fik gratis værktøj fordi han skulle "teste" vires produkter. Senere hen har jeg så fundet ud af at "håndværkeren" var tidligere arbejdsgiveres lillebror og ofte når vi mødte på job om morgenen havde min tidligere chef samt hans lillebror rendt rundt derude natten over dette kan bekræftes af flere ansatte der er støt på lillebroderen når de er mødt tidligt om morgenen.

Derudover er det også blevet observeret FLERE gange at min tidligere arbejdsgiver har holdt på p-pladsen med en trailer spændt efter bilen også sent om aftenen

Jeg skal ikke kunne fraskrive at jeg har haft en skruetrækker eller lign i min lomme når jeg har forladt arbejdspladsen men jeg ved at jeg på ingen måde kan acceptere at skulle rende rundt og være psykisk påvirket af dette rod med en direkte beskyldning og trussel om politi anmeldelse

Det betyder jeg har så mange tanker i hovedet på trods af jeg ved jeg vil kunne forsvare alle mine handlinger jeg har gjort derude dog bliver jeg en smule paranoid og det kan jeg mærke påvirker både mig selv min indsats på den ny arbejdsplads samt min evne til at være far derhjemme

Jeg har ingen ide om hvad jeg skal svarer ham om jeg skal svare ham om jeg bør gå til min ny arbejdsgiver og snakke med ham eller hvad jeg bør foretage mig jeg ved bare at jeg sys det Wenger rigtig rod han har gang i

Og flere af de ting ham nævner er bund ulovlige


Datatilsynet samt persondata loven forbyder at man lagre overvågning længere tid end 30 dage i særlige tilfælde kan dette accepteres hvis overvågningen skal bruges i kriminalitets opklarende sager men der skal den person som tvisten omhandler ha det afvide inden den færst anførte tidsfrist dvs han kommer til mig minimum 2,5 måned for sent


Derudover truer ham med at nævne det for min ny arbejdsgiver hvilket ville kunne skade mit forhold til dem det må ham heller ikke

Så ja det store spørgsmål lige nu fra min side er hvad bør jeg gøre og hvad bør jeg ikke gøre 😊

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46546
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare nøjes med at svare, at du intet ulovligt har foretaget dig - at så længe han overholder data love naturligvis må han se sin overvågning (lad være med at belære ham om reglerne - dels gør han det nok ikke, dels kan du siden bruge det hvis han gør det ulovligt) og

at - hvis han på nogen som helst måde skader dig med sine injurier, ved at gå offentligt med dem - så vil du omgående kræve erstatning for tab og mistet omdømme 

Da du jo intet har gjort og dermed intet vil vise sig - så har du da intet at frygte overhovedet.

(det er her du jo faktisk selv har offentliggjort beskyldningerne her i tråden hvad jeg ikke synes nødvendigvis er smart, med både arbejdsgivers firmanavn og dit - Han kunne måske argumentere for, at du selv har offentlig gjort beskyldninger et sted din nuværende arbejdsgiver kan læse med = internettet)

Husk også, at alt du nu skriver her om arbejdsgiveren, hans bror, hans systemer osv - af arbejdsgiver som du har kopieret mail fra, kan kaldes injurier på samme vis som du kan føle dig ramt, og dermed kan du i høj grad skyde dig selv i foden.

Du var jo her den der først gik offentlig med navn på begge og kopi af mail og en lang række historier som kunne indikere, om ikke andet, skattemæssige ulovligheder hos ret kendt navngivet firma.

Du skal KUN skrive til ham kort som beskrevet og så lad alt andet ligge - ikke flere beskyldninger eller "retsforklaringer" over internettet - En sag har to sider - og vi kender kun din, og ja - vi tror dig jo, da vi ikke har grund til andet.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Dec 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan hverken slette indlæg eller ændre mit navn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46546
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

nix - det var også bare opfordring til slut med navne og detaljebeskrivelse - og bare det korte svar og så luk den der - så er der nok ingen som helst skade

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan ikke være mere enig med John. Hold din sti ren. Hold dig til at du afviser beskyldningerne uden at anklage arbejdsgiveren for alt mulig. Min erfaring er - og lige på det område har jeg faktisk ret stor erfaring - så gør det kun den tidligere arbejdsgivere mere krigerisk til skade både for ham selv, men også for dig.

Super, at du kunne holde jul i nogenlunde fred på trods. Så bliv der og lad være med at tænke for meget på denne sag for du ender bare med at ramme dig selv med alle dine tanker om chefens m.v.'s fejl.  

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)