Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af mit eksamensprojekt - Design af en kaffemaskine

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Efter cirka 8 års studier er tiden endelig kommet til, at jeg skal til den afsluttende eksamen på mit studie.

Jeg læser til industriel designer - og mit afsluttende projekt handler om at designe en kaffemaskine.

Jeg har netop afleveret min rapport, hvor jeg beskriver min designproces - men jeg skal endeligt til eksamen i januar og jeg har mulighed for indtil da at lave ændringer og uddybe eventuelle spørgsmål/'issues'.

Det vil være en stor hjælp, hvis nogen af jer vil gide at skimme min rapport igennem og derefter fortælle hvad I umiddelbart synes. Er det en kaffemaskine I vil synes om - eller er det noget 'designerfims'?

Alle indtryk, udtryk og kritik vil glædeligt blive modtaget. Hold jer endeligt ikke tilbage Smile

Hvis nogen har nogen spørgsmål, så sig til - og jeg vil gøre alt for at svare på dem.

Rapporten (og kaffemaskinen, som den ser ud nu) kan ses her: http://davidchristensen.dk/afgangsprojekt-en-kaffemaskine/

Glædelig jul, alle Smile

Kh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 29. Dec 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Firstfloorprojects Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes den kaffemaskine er helt vildt fed. Jeg går igang med at læse din rapport nu og vender tilbage med noget feedback efterfølgende. Af ren nysgerrighed kunne jeg tænke mig at spørge dig hvor du læser og hvilke programmer du bruger til at designe. Jeg har selv intentioner om at søge ind på KADK og kunne godt tænke mig at få afklaret nogen spørgsmål. 

MVH Daniel

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CakeGift Allerførst; Tillykke med fødselsdagen.

Det er en smuk brugsgenstand du har udviklet der David.

Ja, det er "noget designerfims", men af den gode slags. Rene materialer, som er en fryd for øjet, og sikkert behagelige at røre ved.

Jeg har skimmet din rapport - og finder ikke noget at kritisere.

Dit afsnit om inspiration er genialt, og afsnit 3.2 - med gode gamle Madam Blå (som jeg har 4 stykker af) vækker minder.

Det er et rigtig godt projekt du har lavet der David, og jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med den afsluttende eksamen.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres Kritik

Og Kære Fru Hartmann - tak for et godt år, jeg håber alt det bedste for Dem, kære Fru! :)

Til Firstfloorprojects - ja, jeg læser netop på Kunstakademiets Designskole (som er en sammenslutning af arkitektskolen og konservatorskolen - kaldet KADK.dk). Jeg bruger SolidWorks til at tegne 3D-modeller i - men ellers gammeldags blyant på papir. Hvis du vil søge ind, så er det en god idé at kunne tegne (ihvertfald en smule) - og så skal du til adgangsprøven vise, at du har en velovervejet (og måske endda fantasifuld) process! Process er kodeordet :) Du må endelig sige til, hvis du vil søge ind - så skal jeg gøre hvad jeg kan for at give dig råd.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest - tillykke med fødselsdagen :)

Jeg må indrømme, at jeg kun har skimmet din rapport, men hvis indholdet er abre halvt så gennemarbejdet som udseendet, så skal du nok nå i mål.

Jeg er vild med dine betragtninger omkring eksisterende designs og også dit bud på en "hipster-kande"

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tillykke med fødselsdagen David

Jeg synes der er gode ting ved dig kande men også lidt skidt (sorry).

Funktionen virker ret cool, men dit håndtag ville få mig til at afvise produktet. 

1) jeg ville vælge andet materiale til håndtaget der matcher de andre bedre, F.eks. grå plast eller mat stål. (måske stål med skridsikker gummi udenpå)

2) Jeg synes håndtaget vender den helt forkerte vej, for mig er det logisk at hånden styrer bedre når grebet vender nedad. Nå men hvis du er den eneste med det håndtag så sælger du sikkert godt hvis blot 10% synes dit greb er det bedste.

Magtede altså ikke at læse hele projektet igennem...

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mr. A.

Tak for din respons. Der har netop været delte meninger om håndtaget. Sagen er, at kanden nok bliver rimelig tung og håndtaget holder man på med 'underhånden' - altså omvendt end et normalt håndtag. Det gør, at man kan bruge flere/andre af sine muskler i armen. Jeg har ser flere (gamle) kander, der ser sådan ud - så det er dér jeg har inspirationen fra :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Kim, for response.

'Hipsterkande' er sgu en sjov betegnelse Big Smile (jeg tror så, at hipsterbegrebet er lidt på retur - men tak!) Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke noget kritik, men jeg kunne helt sikkert godt tænke mig at smage en kop kaffe brygget på den kande :)

Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Fed kaffemaskine ;-)

Den eneste kommentar jeg har til designet er også håndtaget. Tænker den er svær at hælde med?

Har set andre ting med et lign. håndtag, men der sidder den på siden (90°) så man bare skal "vride" håndleddet for at hælde væsken ud.

Hvor lang er bryggetiden på en kande kaffe på din maskine? Kan forestille mig at det tager rimelig langt tid for f.eks. 1 liter vand at fordampe?

Er det hele rapporten du har uploadet? Er der ingen bilag? Eller er der ingen krav til at skulle dokumentere empirien mm.?

Der står december 2016 på alle siderne :-P

Mvh.

Kennet

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)