Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Islamisk finansering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget vi burde indføre i Danmark?

Har læst at der er i fuld gang i England.

Læs:  

http://www.business.dk/bank/islamisk-boligfinansiering-gaar-uden-om-danmark

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er der virkelig nogle der går ind for at forbyde det? Hvis der er et marked for det, kommer det vel naturligt. Den sag jeg kan læse i artiklen, blev afvist fordi at skødets betingelser ikke var blevet fastlagt :-)

Da jeg gik på gymnasiet, var der da også mange (muslimer) som tog SU lån, hvor der jo er renter på - Så jeg er ikke helt enig i den del med ham imamen, som siger at man i stedet vil tage et banklån med gebyrer frem for renter. Jeg tror langt størstedelen er ligeglade (eller ikke bekymrer sig så meget om det), da det er et punkt de ikke vægter så højt - ligesom Meena siger at hun ikke vægter andre punkter lige så højt som denne. 

Edit 1: Jeg havde lige glemt at læse noget af artiklen; En LA politiker sagde noget med at kigge på lovgivningen, men ingen siger (af hvad jeg lige fik fat i her i togturen) hvilken lov det er. Ved nogle det?

www.dinformue.dk

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 15
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

kunne man ikke lave et fast forrentet realkredot lån om så det hed 0 procent rente også steg bidraget tilsvarende det renten er faldet så er der ingen renter, men så heller ingen ting man kan trække fra i skat og så blir dem der tar den muslimske model jo snydt for det fradrag, vil tro det blev skrevet i koranen den gang for at dem uden midler skulle kunne få hjælp af andre uden de skulle snydes af ågerenter men ved det selvfølgelig ikke der er helt sikker et marked for det tror bare ikke det er foregentligt med vores skatte system for de skal jo også have fradrag på en eller anden måde er bare svært når fradraget er på lige netop renten som de ik må betale...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

mener det løses ved at "banken" køber ejendommen som man som muslim så køber af banken til en fastsat pris - en udbetaling og årlig pris indtil man får ejerskal når hele ejendommen med fortjeneste til banken er betalt 

Om muslimer dermed taber rente fradrag - ja det vil jeg tro, da det jo ikke kan stå som rente i sagens natur - men det vil jo svare til en form for lån med overkurs på hovedstolen - men jeg ved for lidt om hvorvidt det må fremstå sådan blandt de som føler sig bundet af reglen, og ja - så kan fradrag jo mistes som jeg ser det

lidt fandt jeg her http://amanah.dk/media/sharia_laan.html 

Der må være mange her i DK som ved meget mere om det og kan svare, hvad de som vil leve efter reglen gør.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ved at læse Rich Dad, Poor Dad af Robert T. Kiyosaki

Rich dad er hans vens far, der i første omgang virker som en iskold kapitalist. Men han forklarer meget præcis hvad der sker her.
Tilbage til det om lidt.

For mig er det tydeligvis mennesker, der er uden økonomisk forståelse, der kan lade sig overbevise om denne fortolkning. - og som sikkert oplever en højere ÅOP end ved et almindelig lån, selv når rentefradraget ikke er taget med. Og inden i føler jeg virkelig de stakkels mennesker burde beskyttes og er derfor tilbøjelig til at stemme nej til at det skal indføres i Danmark.

Tilbage til ovenstående bog, så beskriver hans rige far, at fattige mennesker altid vil være fattige netop pga. af deres manglende økonomiske forståelse, og at du meget sjælden kan lære en gammel hund nye tricks. Så min stemme bliver et ja.

Ifølge kreditaftaleloven og prismærkningsloven skal ÅOP oplyses sammen med de øvrige låneudgifter, fordi pengeinstitutter blev lidt for kreative til skjule renterne i gebyrer.

Hvis økonomisk lærte muslimer, kan overbevise de andre muslimer om, at det ikke blot er den samme fidus der gør sig gældende her, så kan det være at samme økonomisk lærte muslimer, kan få en overbevisning igennem, der kunne gavne vores eksport af svinekød.

Shariabacon.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er generelt en dum ide at blande gammel overtro og fri fantasi sammen med forretning ... med mindre man er forfatter eller lign :-)

Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Det er generelt en dum ide at blande gammel overtro og fri fantasi sammen med forretning ... med mindre man er forfatter eller lign :-)

hvad mener du med "gammel overtro og fri fantasi" du har nok misforstået ordet religion og ideologi fuldstændig,(antaget at du hentyder til islam som religion/ideologi) eller andre religioner for den sags skyld, det vil nok være en god ide at læse op på lektien igen, før du udtaler dig om det. din personlig mening er ikke en krone værd for nogen, selv hvis du er forfatter. inden for området "religion/ideologi"

for at vende tilbage til spørgsmålet, så er man i england langt mere fremme end i danmark, set ift. økonomiske system og muslimer og andre emner, om det er  børnehaver, skoler, forsikringer m.m. det skyldes nok englands historie som kolonialist og erfaringer på den front. desuden findes langt flere muslimer pr. indbygger end i DK. 

* om nogle muslimer gøre det ene eller det andet, betyder det ikke at det er ok, ligesom en person køre over for rødt lys (barnlig eksempel) så betyder ikke at det er ok (lovligt)

set fra en kapitalistisk tankegang som det danske system er bygget op på, så vil det nok være en god ide at starte noget her i landet, da en del muslimer ønsker købe noget men har ikke muligheden for det, grundet det økonomiske system og lån i DK. man burde kunne finde ud af noget,

ved at nogle prøvede for nogle år siden, men det mislykkedes, grundet den var bygget på forkert grundlag (set fra islamisk love og regler), som mange muslimer fandt ud, derfor fald støtten og dermed konkurs

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)