Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørepenge til ikke lønnet ejer af selskab - som befordringsfradrag??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det står klart, at ejer af selskab ikke må modtage kørepenge for kørsel i egen bil for selskabet, efter statens takst, hvis ikke denne modtager en reel løn, der skal være af en ikke ubvetydelig størrelse, så løn ikke kan ses som erstattet af disse kørepenge - MEN

Ansatte, som egentlig måtte være berettiget til kørepenge, men som ikke modtager dette fra arbejdsgiveren, er mig tilladt fradrag efter regler for befordringsfradrag - efter de mindre satser og jo først ved over 24 km per dag så længe der er kørebogs-dokumentation.

Kan en ejer - også tage fradrag - selv helt uden løn - efter befordringsfradragsreglerne - når han netop grundet ingen løn, ikke kan udtage skattefri kørselsgodtgørelse fra selskabet -

Jeg ville tro ja da han jo i andre sammenhæng - f.eks arbejdsskade, ses som ansat, uanset løn eller ikke - men ved nogen her?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg er også meget interesseret i at finde ud af dette, jeg har skrevet med spørgsmålet til SKAT, men ikke hørt tilbage endnu. 

Har du fundet ud af noget nyt?

Med venlig hilsen

Torben

[edit] Jeg fandt faktisk denne afgørrelse fra byretten, hvor en virksomheds ejer får underkendt sin befordringsgodtgørrelse grundet manglende løn, men får det omstødt til befordringsfradrag af skat. Måske det støtter op om din formodning John?

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1778271 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben:

Jeg fandt faktisk denne afgørrelse fra byretten, hvor en virksomheds ejer får underkendt sin befordringsgodtgørrelse grundet manglende løn, men får det omstødt til befordringsfradrag af skat. Måske det støtter op om din formodning John?

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1778271 

jeps. Her er ikke tale om virksomhedsejer - men selskabsejer - som ikke modtager løn og derfor ikke må få skattefri kørselsgodtgørelse MEN i stedet kan få fradrag efter reglerne for befordringsfradrag (over de 24 km og lavere satser) Så ja det synes jeg det gør - ud over diskussion om forkert dokumentation er det gode link netop også klart med - ingen løn - ingen kørepenge - men ansættelse af befordrings

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)