Hej Amino Jeg håber virkelig nogle flinke Amino'er kan hjælpe mig her :) Har lige startet et ApS, tidligere havde jeg en enkeltmandsvirksomhed hvor det hele var dejlig nemt. :) Jeg har fravalgt revisor da jeg har en rigtig god bogholder der laver regnskab for mig. Nu kommer vi så til alt det praktiske, hvor jeg er lidt på bar grund da ApS jo er en selvstændig juridisk enhed. - Sådan helt lavpraktisk, hvordan betaler jeg så selskabsskat når min bodholder har lavet regnskab - er det inde hvor man også indberetter moms? - Hvordan udbetaler jeg udbytte til mig selv, og skal regnskabet været afsluttet eller kan jeg i løbet af året udbetale ekstraordinært udbytte og tilbageholde selskabsskatten for året? Eller skal jeg vente til året efter hvor der er betalt selskabsskat? - Jeg er klar over jeg nok skal bruge et lønsystem til at udbetale løn - der er kun mig selv og min løn til mig selv vil variere, kan I anbefale et system (har hørt om Danløn)? :) - Jeg har et fuldtidsjob ved siden af, de har mit hovedskattekort, skal jeg registrere min løn fra ApS som b-indtægt på forskudsopgørelsen? På forhånd rigtig mange gange tak :) |
Jeg følger lige med her! Super spørgsmål.