Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørebog I/S selskab

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 36
Fra  MyNewArt Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I forbindelse med vores nystartede virksomhed har vi en del kørsel som foregår i vores respektive privatbiler.

Er det korrekt forstået, at vi hver især skal registrere vores egen kørsel under kørselsfradrag i vores årsopgørelse?

Hvordan foregår det rent praktisk? Skal jeg have fx en lommebog i mit handskerum og notere ned hver gang jeg kører i virksomhedsøjemed  - fx "Hjem - Xvej 3, 2200 Kbh N - tur/retur i alt 50 km".

Mvh

Malthe

Abstrakte malerier til salg - abstrakte kunst til salg - køb dit næste moderne abstrakte maleri hos galleri mynewart.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er korrekt - I fører kørebog -dato - km stand ved start - fra - til - (kundens navn + adresse f.eks.) km kørt   - og så ved slut erhvervskørsel - KM stand igen

Fradraget får I ved at trække det fra hver i sær - og det gør I ved, at I tager jeres overskud (som bør være aftalt via den livsvigtige ejeraftale http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html) og så reducerer I helt enkelt overskuddet med det beløb kørebogen viser for hver af jer - så I får det som fradrag i personlig indkomst på korrekt vis.Se også om kørepenge for selvstændige http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html og overvej min bog Personlig virksomhed som dækker en masse om I/S link - ejeraftale med meget mere 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 36
Fra  MyNewArt Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svaret.

Så hvis vi eksempelvis har 100.000 i overskud (og deler 50/50), og jeg har kørt hvad der svarer til 30.000 i fradrag og han 20.000 i fradrag, så skal jeg indberette 20.000 og han 30.000 til skat? Der skal altså ikke opgives noget under kørselsfradrag i årsopgørelsen? Er det korrekt forstået?

Mvh.

Malthe

Abstrakte malerier til salg - abstrakte kunst til salg - køb dit næste moderne abstrakte maleri hos galleri mynewart.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

korrekt ja - skat vil så ved en kontrol se regnskabet og de 50 t og kørebogen og forstå de 20 t du angiver - forudsat at al kørsel er korrekt dokumenteret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 36
Fra  MyNewArt Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret.

Lige et sidste spørgsmål i denne omgang.

Jeg skal KBH/Jylland og retur igen i forbindelse med et par kundebesøg. Jeg tager derover fredag og hjem igen søndag og kundebesøgene ligger om lørdagen. Jeg overnatter ved noget familie, men turen sker kun grundet kundebesøgene. Er der noget i vejen for at indskrive denne tur i kørebogen - og kan udgifterne til broen også trække fra?

 

Mvh.

Malthe

Abstrakte malerier til salg - abstrakte kunst til salg - køb dit næste moderne abstrakte maleri hos galleri mynewart.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan godt føre kørebog der også -  men er der ekstra km til familiebesøg vil de næppe være gode at tage med - med mindre du ser det som rent hotel - for så er det jo også i orden - alt forudsat du udelukkende kører det her for firmaets skyld - og ja du kan trække broen fra - i regnskabet direkte som udgift - uden moms når det er hvidplade bil - jeg mener ikke - uden at ha checket og være 100% sikker, at bro er med i kørepenge (ret sikker det ikke er) - men f-eks parkering er faktisk del af de 3,7 for 2015 (første 20.000 km) og 3,63 som sats for 2016

vh John Hannover

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør man så hvis virksomheden giver underskud men man stadigvæk har en del kørsel? Så bliver det jo ikke trukket fra overskuddet, men skal det så registreres på den personlige selvangivelse, eller ryger det med ind under virksomhedens årsopgørelse som dermed vil give et større underskud?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

ja så stiger underskuddet - det er resultatet som angives minus det man har i kørefradrag i personlig virksomhed.

Store kørebøger vil altid være en del af en evt. skattekontrol i alle fald normalt - og der er bl.a. km stand kravet godt at følge - ved start af firma kørsel og slut - så det er muligt at se, at der er plads til normal privat kørsel mellem firma km

Husk hele tiden på, at en forudsætning for at kunne trække underskud fra er, at virksomheden er seriøst erhvervmæssigt drevet med overskud for øje - så underskud på underskud, kan jo godt udløse skattekontrol som KAN medføre at underskud fradrag mistes (hobby virksomhed) så man skal jo ikke ha underskud gang på gang på gang - fordi man kører så det sprøjter med underskud - men det vil være en dialog i så fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit hurtige og gode svar John.

Jeg driver selv en webshop med salg af sportstøj/udstyr. Her køber vi hele tiden op til varelager og kører af den grund ikke med overskud, men kører tæt på 0. Vi har dog kørsel udover som skaber et minus total. Der vil selvfølgelig komme overskud inden længe, men vi ved bare hvor vigtigt at tingene er på lager, ellers hopper folk fra i "købet".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Pedersen1982:

Tak for dit hurtige og gode svar John.

Jeg driver selv en webshop med salg af sportstøj/udstyr. Her køber vi hele tiden op til varelager og kører af den grund ikke med overskud, men kører tæt på 0. Vi har dog kørsel udover som skaber et minus total. Der vil selvfølgelig komme overskud inden længe, men vi ved bare hvor vigtigt at tingene er på lager, ellers hopper folk fra i "købet".

lyder som en meget klar fejl. Varelager skal jo tælles op - stk gange indkøbspris ex moms per ultimo - og den værdi skal lægges til årets resultat (eller mere korrekt- bogføres som varelagerregulering mod varelager i stk

Indkøb af varer er IKKE en udgift før varen er solgt - og dermed jo har givet overskud - lageret har helt samme værdi som penge i banken

Med den type - formentlige meget klare fejl, er der god grund til at lade en økonomiperson checke regnskabet inden skat gør det Big Smile

Overvej at sætte dig ind i regnskab lidt bedre i min letlæste bog INTRODUKTION TIL REGNSKAB som link som netop er til "begyndere"

Den med at tro man kan fjerne overskud ved at købe lager, er nok en af de aller mest sete fejl ved kontroller

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)