Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man trække renter fra gæld fra i SKAT?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 26
Fra  StudieGo Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Lige et hurtigt spørgsmål mht. til at bogføre..

Er det muligt at trække renter fra et virksomheds-lån (enkeltmandsvirksomhed) fra i SKAT og virksomhedens-årsregnskab, ligesom det er med et privat-lån?

På forhånd tak for alle svar :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

ja  men jeg mener bestemt du ikke trækker renter fra i regnskabet i alm enkeltmands - det er nemlig netop som du skriver - et privatlån og renten går på alm private renter med fradragsværd som alm renter - uanset det er taget for virksomhed - men ja-  du har samme fradrag som får privat lån i alm enkeltmands personbeskattet - men rente indtægt og udgift indgår ikke i virksomheden uden Virksomhedslovs skat anvendelse

Du kan benytte VSO og dermed få renterne ind i virksomheden med en mulig større fradragsværdi - men også med mere arbejde/kompliceret regnskab. Om det betaler sig vil afhænge af rentestørrelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 26
Fra  StudieGo Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Alright, jeg er ikke desværre ikke skarp på hverken tal eller jura, men jeg kan forstå at jeg ikke skal bogføre renterne som udgift-bilag i mit regnskab, men at renterne automatisk trækkes fra i mit personlige skatte-fradrag, da jeg har et enkeltmandsfirma og at lånet derfor "er ligeså meget en privat sag".

Mht. til VSO vil det sige at det godt kan lade sig gøre at fratrække renterne igennem firmaet i stedet for mig som privat-person, men at det er et større arbejde og at det ikke nødvendigvis ikke vil give et større fradragsværdi - og det derfor muligvis er spild af tid hvis lånet ikke er af 'hvis' størrelse?

Har jeg forstået dit svar nogenlunde korrekt?

Beklager at jeg har omskrevet, eller i hvertfald prøvet at omskrive dit svar til mit 'pattebarn-sprog', men jeg skal være helt sikker på at jeg forstår det :-)

VH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 26
Fra  StudieGo Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Super

Tak for hurtigt og godt svar som altid John Hannover!

Geeked

Fra København
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 26
Fra  StudieGo Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt og godt svar (as usual) JOHN Geeked

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)