Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er her en advokat der kan hjælpe?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vores inkassosager koster 800 + moms. Får vi betaling er det gratis (!!) Læs mere på http://neminkasso.dk/

Hvis vi skal anlægge en standardsag koster det 1500 + moms. + retsafgift - men den omkostning dækker IKKE sagsbehandling herefter. Hvis du selv anlægger sagen , så koster det dig - som flere har nævnt - ingenting. Fordelen ved at lade andre gøre det er, at du så ikke spilder en ½ dag på at gøre det, og det er nemt for dig efterfølgende selv at køre sagen.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rikke

Rikke Wagenblast Sørensen:
mistet din selskabsform af en tysk domstol

Korrekt. Dansk ApS. Trods kopi af validerings dokument fra BZA, hvorpå ApS og stiftelsesår (2004) er anført, så har AG og LG sløjfet ApS. Og skrevet i dokumenter: xxxx v/yyyy, dette eksisterer ikke og har naturligvis ikke CVR. NR. På de fakturaer, der er tale om er der ingen ApS og CVR. NR. Dette er påtalt i 3 emails. Det vil sige tidligere har stået ApS og CVR. NR. Så kan faktura godkendes af SKAT. Så er der kommet nogle uden ApS med CVR. NR og med ApS uden CVR. NR. Anfægtet i emails.

Selskabet er ikke opløst og alle handler og tidligere fremsendte fakturaer til det tysk firma er i ApS, anført ApS og ApS CVR. NR.

Tysk krav: ~ 76.500,00.

ApS krav: ~ 89.500,00. Danske kr. EKS. renter. Jeg har sendt et sæt kopi af faktura og 1 af rykkerne rekommanderet. Ingen indsigelser er modtaget.

Kort summering:

1. Tysk ret kan overrule danske bekendtgørelser og regulativer til trods for indsigelser og masser af dokumentation for at der er tale om "at handle i ond tro". Bruxelles I-domsforordningen kan overgå dansk retssystem.

2. Landsretten støtter op trods EU-momsdirektivet og EU-momsbekendtgørelse overtrædes.

3. Danmark er åbenbart ikke længere herre i eget hus.

Med hensyn til omsætning max. inden momsregistrering ved jeg godt, men fakturaer er jo lavet i ApS. Betales fordringen via ApS uden korrekt faktura, så er der jo tale om ulovligt aktionær lån.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Gælder det også udenlandske fordringer?.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:
Hej Rikke

Det er lidt dårlig stil at stjæle en andens tråd på den måde. Og lige så dårlig stil at forvente gratis udredning af noget så komplekst i et forum.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager, jeg har trådt nogle over fødderne, selv om tråden i starten var om samme emne.

Svar hellere på PB.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pythonrap

Det er for kompleks til at jeg ud fra dine bemærkninger er klar over, hvad problemstillingen er - og som Michael skriver, så bør vi vel ikke skifte emne på en tråd + spm. er om sagen ikke er for kompleks til besvarelse herinde.

Det skal dog siges, at jeg tror, at du har misforstået resultatet af den tyske afgørelse. Jeg gætter på, at du har stævnet en tysk debitor, og under denne sag, har den tyske domstol ikke fundet det bevist at du havde et dansk selskab - fordi du ikke havde løftet bevisbyrden herfor, dvs. de ville ikke give dit danske selskab dom for kravet mod den tyske debitor. Det har imidlertid intet vedr. spørgsmålet om dit danske selskab - Opløsning af dette osv. afgøres nemlig af dansk ret.

Jeg ved ikke, om tvisten med den tyske debitor skal afgøres efter dansk ret eller tysk ret. Ligesom jeg jo ikke kender den tyske afgørelse, som du refererer til, hvorfor jeg ikke kan udtale mig om, hvorvidt der er modregningsret i denne sag.

Til Michael

Enig i din bemærkning

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Det er lidt dårlig stil at stjæle en andens tråd på den måde. Og lige så dårlig stil at forvente gratis udredning af noget så komplekst i et forum.
Yes

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Rikke Wagenblast Sørensen:

Til Michael

Enig i din bemærkning

Yes

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)