Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørepenge, hjem vs. kontor og 60 dages reglen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er 

Er der nogen som ved hvad SKAT's praksis er ift. kørselsgodtgørelse for en enkeltmandsvirksomhed (IT-konsulent) 

Jeg har i 2015 fået et kontor, og er nu i tvivl om hvorvidt jeg kan; 

1. Give kørselsgodtgørelse fra mit hjem til en kunde eller fra kun fra kontor til en kunde (eller begge dele tilladt) 

2. Give kørselsgodtgørelse fra eget hjem til kontor ?  

3. Bruge 60 dages reglen til at give kørselsgodtgørelse fra mit hjem til kontoret

4. Andet man kan gøre ? 

På forhånd mange tak 

Thomas 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46502
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

lige hurtigt - du kan bruge fradrag for kørsel fra hjem til kunde   men hvis du kører til kontor efterfølgende, så er det kun de ekstra km du kører som udløser fradrag

KM fradrag hjem til kontor er der ikke - det er befordringsfradrag

Jeg må erkende jeg ikke ved om du som enkeltmands kan bruge 60 dages reglen - til at få fradrag - den må andre tage - men jeg mener ikke du som ejer i enkeltmands kan tage fradrag for 60 dages kørsel - uden jeg er sikker???

Som enkeltmands uden VSO udbetaler du ikke som udgangspunkt men tager det som fradrag ved at reducere dit resultat. Du kan bogføre som udgift om du vil, men så bare modkonto i status - kørepenge. Så vil dit resultat gå ned som det skal og du får fradraget

Udbetaling skal ske via mellemregning - og der kan du jo udbetale som du vil. Se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John for dit svar, jeg er stadig i tvivl men vil lade min revisor afgøre det med 60 dages reglen. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)