Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste bank for nye iværksættere?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en tråd om dette fra 2006, men tænker at der er sket noget de sidste 10 år, forhåbentlig til det bedre.

Jeg skal til at oprette firma, og skal bruge en bank. En der ikke tager sig betalt for passivt arbejde, og gerne en som vil være villig til at låne lidt, hvis behovet skulle opstå. Firmaet ser meget lovende ud, og jeg kan godt forstå forstå banker ikke vil låne til neglesalonen, eller andre tvivlsomme projekter med risiko for at gå konkurs. Det skal siges, at vi er et firma uden faste udgifter, men med faste indtægter, og kan dermed aldrig have en måned i minus.

Håber der er nogle erfaringer derude.

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 380
Fra  Opsvinget.dk Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Banker vil helst have du låner penge for de tjener intet på du bare har en konto der bare står lidt penge på. Selv bruger jeg jyske bank som jeg er meget tilfreds med. Regn dog med at du skal betale for oprettelsen af kontoen.

Find din elevplads på Opsvinget.dk - Her er alle elevpladser samlet et sted.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, interessant. Har set meget dårligt om Jyske, men det er også mange år siden .. men de har måske stadig det krav om 5000 kr for firmakonto? Det vil jeg gerne undgå :)

Banken tjener vel på de penge man har stående, og indenfor få år regner jeg også med at det kan være et betydeligt beløb. Men, vil være dejligt at kunne låne, så vi kan komme derop hurtigere ;) Jeg har dog opfattelsen af at de fleste banker gerne vil hjælpe store omsætninger med at blive større, men ikke hjælpe nybegynderen til at blive store. Men hver situation er selvfølgelig unik, ikke mindst vores, da vi starter med værdifulde aktiver, ingen risiko, men lave indtægter til at begynde med.

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 380
Fra  Opsvinget.dk Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er minus rente i dag så banker mister penge på du har penge stående. Dog koster det i dag ofte hos alle banker mange tusinde kr at få oprettet en konto.

Find din elevplads på Opsvinget.dk - Her er alle elevpladser samlet et sted.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

1X2:
Der er en tråd om dette fra 2006, men tænker at der er sket noget de sidste 10 år, forhåbentlig til det bedre.
ikke til det bedre hvis du mener det er blevet lettere at få bankkonto - tværtimod er de blevet langt mere forsigtige - hvilket pokker mig også var nødvendigt, men mange vil sige, for forsigtige

Dertil kommer at bankerne ikke tjener på at have penge stående og bare har risiko ved erhverv, uanset lån ikke gives - så mange - flest - tager penge for kontoen, men det vil afhænge af personligt forhold, økonomi og andet

Se generelt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/ny-konto-i-banken.html 

og se om hvorfor de har risiko uden lån http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html  og 

se hvad banker skal forlange af dokumentation idag - også skærpet meget i hvidvask lov siden 2006 - http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/ny-bankkonto-hvorfor-er-det-besvrligt.html  så du ikke falder bagover 

Bare hjælp med info - giv god plan og budget 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at du finder en bank som i 2016 vil låne dig eller din virksomhed penge uden at du har noget af værdi(bil, hus osv...).

Hvis du bare skal have en bank, så kan du jo vælge frit på alle hylder. Alle har en holdning, selv prøvede jeg sidste år at få en firma konto i Nordea og Danske Bank. Begge var med respektløs betjening.

Så jeg valgte en lille bank, men lån kan min virksomhed stadig ikke den dag i dag få. Det er en lang process og uden sikkerhed ikke noget vil en bank ikke låne penge ud. Hvilket også er forståeligt.

Jeg synes lige at det skal nævnes at "Lån Let & Quick Lån" ikke er noget som er anbefalet :)

Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står lidt i samme situation, og dog ikke. Jeg har en meget lille virksomhed, som ikke er registreret (indtægt omkring 17.000 årligt før b-skat). Det er jeg kommet til at fortælle min bankrådgiver, som siger at jeg SKAL have en erhvervskonto fordi det er ulovligt at bruge min privatkonto til at modtage indtægten. Er det virkelig rigtigt?

Det er ALbank, og oprettelse koster så 800 plus 500 i gebyr om året - for en passiv konto, som der KUN kommer penge ind på, som jeg så vil flytte til min privatkonto. Noget af en streg i regningen på en fredag....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke ulovligt men hvis ikke banken vil tilknytte dit CVR som NemKonto til en personlig konto så er du jo nødt til at acceptere dette. Det er nu så heller ikke et stort beløb, og vil man drive virksomhed i 2016 må man nok regne bank og konto gebyr som en del af forretningen helt enkelt

Du er jo fri til at prøve andre banker og se - men det er svært. Der er nogen der får det gratis, hvis de har god økonomi privat og godt forhold til banken, men ellers får de fleste en omkostning

Mange vil skrive de ikke betaler, og sådan var det også, men med 0 rente og pres, så er tiderne skiftet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nogen vil sige der står idiot på ryggen af mig, men jeg åbnede denne måned en erhvervskonto i Jyske Bank pris kr. 5.700,- 

Men alternativet er jo at du åbner en konto i den bank hvor du i forvejen er kunde, så får du det væsentligt billigere, også i Jysk

Det kunne jeg ikke, fordi Banknordik har ikke en erhvervsafdeling, og min realkreditbank Nykredit har også solgt deres erhvervsafdeling. 

At flytte over i en ny bank, nye konti, et hav af underskrifter, nye rutiner, osv., og flytning af boliglån, come on! det er da langt værre end at betale 5.700 for en erhvervskonto - og reelt er det jo også kun differencen mellem dette beløb og hvad andre giver som jeg kan ærgre mig over, måske 3.500 kr. 

Det skal siges at jeg fik en fornem betjening, ingen krav om at se hverken forretningsplan eller noget - ren fornøjelse og meget professionel bank! 

Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg svinger nok selv lidt imellem om det faktisk er en virksomhed eller en hobby....

Jeg har lige registreret det som en personlig ejet virksomhed, men banken siger at selv hvis jeg afmelder virksomheden igen, så har jeg stadig en virksomhed fordi de penge, som går ind på min konto, er nogen jeg har tjent.

Jeg har en butik på internetportalen Etsy.com, og mit overskud før skat bliver aldrig mere end 15.000-20.000 årligt fordi der simpelthen er grænser for hvad jeg kan nå at fremstille.

Set i det lys er en så stor udgift til en erhvervskonto virkelig frustrerende, og jeg har heller ikke brug for en fordi jeg altid kan logge på min konto på Etsy og se min indtjening i detaljer.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)