Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du producere et brætspil?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København / Skanderborg
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og god jul

Jeg søger hjælp til at producere mit brætspil. Brætspilet består af en øl-spils-bog, en pose terninger, samt et par kortspil. (Derudover har jeg en række andre ideer, der afhægig af økonomi m.m. kan tilføjes). Spillets kerne er øl-spils-bogen, som indtil videre består af 90ølspil, jeg allerede har nedskrevet. Bogen skal fungere som opslagsbog til fester og venne-hygge-aftener. Bogen kan både belære om nye ølspil, afgøre stridigheder om regler i et aktivt ølspil, og til sidst kan bogen virke som inspiration til at "huske" på et allerede kendt ølspil (kender du det, når man sidder og skal spille et ølspil, og man kan kun finde på de 2 samme ølspil hver eneste gang. Bogen hjælper dig med at huske alle de andre).

Der er ikke den helt store profit i dette projekt, men på den anden side, er der med de rigtige kontakte heller ikke de store udgifter. Og det er lige netop det jeg søger. En med de rigtige kontakter i udlandet eller en der har sin egen produktion.

Jeg har været i kontakt med Carlsberg, som kunne lide ideen, men af lovmæssige årsager ikke kan deltage aktivt. Istedet har jeg, efter ansøgning, fået bevilliget 15.000 kr. fra Carlsberg Fonden til produktion af spillet. Dette er pga mit studie (RUC), min eneste kapital.
Herudover har/er jeg i kontakt med indkøberne bag Bog & Ide kæderne. Men da de efter mange måeder bliver ved med at melde at de stadig arbejder på sagen, har jeg besluttet at forhøre mig på egen hånd. Hvis det lykkedes mig (og dig), at få produceret spillet, så kan de højst sandsynligt bruges som salgspartnere.

Jeg søger derfor en med den rette kontakt, som kan sætte værket i gang. Vi deler selvfølgelig lige over. Hvis jeg kan supplere min studigæld er jeg glad. Og hvis du allerede har en registreret virksomhed, så er rammerne jo lagt og du vil selvfølgelig kunne forvente at få den korrekte andel af et evt. overskud.

Udover at jeg har produceret indholdet (inkl. illustrationer) til øl-spillet. Så kan jeg også deltage i det nødvendige salgs-arbejde til detail-leddet.

 

Skriv til mig, hvis du har interessen og mulighederne til dette "mindre" projekt.

 

Med venlig hilsen

Frej Scherfig

TLF: 2165 1133
Mail: frej@scherfig.dk
Kbh Syd / Skanderborg

 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

LarsQ.

Fra København / Skanderborg
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey hey.

 

Det lyder godt, jeg har forsøgt mig med gameinvestors, men de reagerer ikke!!! (ar også kun sendt en mail en gang).

 

Men tak for tippet om Jakob bag Bezzerwizzer. Hvis der skulle være andre med noget godt at bidrage med, sig endelig til. og godt nytår

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 03:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad indebærer det at producere 1 eksemplar af spillet? Fortæl lige det indhold, der er i æsken. Måske jeg kan hjælpe.

 

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra København / Skanderborg
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Primært skal spillet bestå af ølspilsbogen, som er 100 siders bog. Vedr størrelse og bogbind er jeg åben over for alle forslag, da det kan have betydning for produktionsprisen. Bogen er sort/hvid ligesom illustrationerne der også er enkle og  sort/hvide. Dog skal første side i ølbogen indeholde Carlsbergs legatfond og andre logoer i farver.

Derudover, skal der laves en form for indpakning til spillet. Det kan være en pose, eller en typisk spilæske, med en illustration/logo på.

Til slut skal spillet bestå af en pose terninger  (20-30stk) og to spil kort. Disse kan evt. skaffes via sponsorater eller andre firmaer (fx har Tiger butikkerne en kontakt der skaffer billige terninger og kort, de vil måske gerne lave en god aftale med os, mod at få deres logo på terningerne eller lign.)

Jeg har allerede indholdet til bogen, samt en der gratis kan lave illustrationer til både bog og spilæsken/posen.

Med disse få ting er spillet klar.
Herefter kan der alt efter hvor dyrt og besværligt produktionen er, så kan spillet supleres med en en plastic-øl, der markerer hvor meget en slurk er (ligesom et bage-måle-glas, så er der på øllen markeret hvor meget 2-4-6-8-10-12 slurke er. Hvis pengene og tiden er til det, kan man vedlægge en DVD/CD med enkelte ølspil på (jeg har samlet 2stk).

Jeg har i mellemtiden hørt fra Bog & Ide, som siger at de er stadig interesserede, men de har ikke haft tid til at finde en producent. Så hvis du kan hjælpe, er det jo helt perfekt :-)

Lad mig høre hvad du synes.

 Mvh Frej

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 9
Fra  Creations FTW Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frej

 Først vil jeg lige sige at jeg synes det lyder som en kanon fed ide du har gang i (du har ihvertfald en kunde her allerede) :)

Dernæst ville jeg lige høre hvad du fik ud af at kontakte Game InVentors ? Har selv gang i et brætspil som jeg godt kunne bruge noget hjælp med

 

Mvh

Michael

Fra København / Skanderborg
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Mange tak :-) jeg skal nok sige til når spillet er færdigt.

Jeg skrev en mail til gameinventors, men jeg fik aldrig svar fra dem. Jeg skrev en meget lang og detaljeret mail vedr. min ide, så hvis du skal i kontakt med dem, tror jeg du skal sende en mail og derefter ringe til dem straks :-) så desværre kan jeg ikke sige hvor "åbne" de er for nye henvendelser udefra.

Jeg havde derimod held med Peter, som også besvarede mit indlæg og  jeg er i kontakt med ham nu. Så en tråd her på Amino, kan også give godt.

 

Held og lykke med dit spil

Mvh Frej

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 9
Fra  Creations FTW Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frej

 Mange tak, jeg prøver lige at se om de svarer tilbage, og hvis ikke, så er der jo også andre firmaer der kan have interesse i denne slags idéer

Mvh

Michael

Fra enslev
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan sige at game inventors er et regulær firma som jeg selv har sendt spil ind til som de desværre ikke kunne bruge, men jeg var i god dialog med morten skovhus og de afprøvede mit fodboldspil...

Så jeg kan kun sige godt om game inventors ! Der skal så lige siges at de får over 500 henvendelser om året så ikke alle har heldet med sig.

og de er altid åben for nye spil.

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)