Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp 60.000 + moms i forskud for årsregnskab.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej min mands selskab er havnet i en rigtig uheldig situation, han har haft den samme bogholder ansat gennem næsten 2 år. Han valgte dog at fratræde af 

helbredsmæssige årsager med udgangen af september 2015. Regnskabsåret løber frem til 30/9-2015.

Han har nu modtaget en mail fra revisoren at han skal have 60.000 + moms i forskud for at lave selskabets regnskab, og han derudover tager forbehold for ekstra timer der vil blive faktureret sær skilt. Alle bilag er bogført i economic regnskabsprogram og bilag er nummeret og sat i mapper. Så vi syntes dette krav virker urimligt, vi vil derfor gerne modtage gode råd, og hører om i andre syntes det er en rimelig pris. Vi står i en rigtig dårlig situation i det regnskabet skal aflægges til erhvervs og selskabsstyrelsen senest den 29 Februar 2016. 

Min mand var faktisk overbevist om at revisoren var igang, så at modtage dette krav fra revisoren. Kom som et stort chok.

Så PLEASE   PLEASE  hjælp.

Sad

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Om prisen er rimelig eller ej afhænger af hvad det er aftalt revisor skal lave og ikke mindst omfanget af dette. Der er også forskel på om det er et regnskab som skal opstilles eller om regnskabet skal revideres.

Det er mig en gåde i al almindelighed at man som virksomhedsejere ikke får lavet prisaftaler på forhånd. At købe revisorydelser er ikke anderledes end når der forhandles priser på varer.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, aftalebrev eller lignende må være nøgleordet.

Der er jo alt andet lige frist ti´l den 28/2, idet jeg forudslætter, at der er tale om et selskab.

Honoraret er svært at forholde sig til grundet manglende oplysninger om omfang af opgaven, men må nok i mange tilfælde vurderes at være højt...

Prøv evt. at kontakte andre revisorer eller Agera, så I har noget at forholde jer til.

Tonny

Tilmeldt 2. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar jeg har nu været inde i vores regnskabs program og fundet ud af at vi for regnskabet 2014 betalte henholdsvis 28.480 kr for selskabet og 6.600 kr

for holding selskabet

 Vi fik lavet følgende: Revision og regnskabsassistance vedr 2014. Udarbejdelse af årsrapporter og specifikationer. Beregning af skattepligtig indkomst, udfyldelse og indhentning af selvangivelser m.v Udarbejdelse af revisions protokol, General forsamlings refarat. Indberetning til  Erhvervs og Selskabsstyrelsen.´

Vi indgik sidste år en aftale med revisions selskabet om en samlet pris for begge selskaber på 35.000 kr + moms. Hvilket vi fandt rimeligt. Vi havde dog ikke tænkt på at aftalen skulle genforhandles. Og derfor står vi uforstående overfor en næsten fordobling af beløbet. Men samtidig har vi ikke meget tid til at få en bedre aftale forhandlet på plads med en anden revisor.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis arbejdet har samme omfang så er det en markant stigning. En vej frem er forhandling om prisen (hvis ikke den eneste).
Tag udgangspunkt i den markante stigning der er på prisen.

Nu fremgår det ikke om der er revisionspligt for jeres selskab eller om det er en del af vedtægterne. Men det er også tid til at tænke på næste år nu. Er det virkelig nødvendigt med revision? Kan den fås billigere - se Tonys svar?

Hvis I ønsker at ændre på omfanget af revision eller slet ingen skal det med i beretningen for dette års regnskab.




Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder til at jeres bogholder nåede at lave regnskabet færdigt for 2014/2015 regnskabsåret så det burde jo være lige til i forhold til de forudsætninger der blev opstillet af revisor da i fik tilbud på de kr. 35.000. 

At han vil have forskud på honoraret er meget normalt. 

Hvor stort er omfanget af jeres selskab og holdingselskab og er det samme omfang i 2014/2015 som 2013/2014? Hvis du har selskabets navn kan jeg bedre vurdere om prisen er rimelig til trods for det stadig vil være en grov nuancering. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)