Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til stiftelse af holding selskab + datter

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer 

Jeg skal have stiftet et Holding IVS, hvorefter jeg vil have at Holding IVS stifter et Datter IVS. 

(Jeg er enemand i begge selskaber).

Spørgsmål: 

1. Skal jeg stifte Holding IVS først og vente til at jeg får tildelt et CVR-nr for dernæst at gå på erhvervsstyrelsen og stifte datter IVS med det CVR-nr jeg har fået tildelt  Holding – eller skal man gøre begge dele på én gang? 


2. I forhold til erhvervskonto; Skal jeg have én konto separat for holding og et for datter? 

Med venlig hilsen 
Christian Jensen 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja først stiftes holding og efterfølgende driftselskabet.

Men overvej nu kraftigt om det kan svare sig at du selv sidder og bøvler med det. Det koster altså ikke mange basører at få en advokat til det. (ca. 2 tkr).  Det tager immervæk noget tid at sætte sig ind i alle de krav - tid som går fra din produktion :)

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest – tak for svar :-). 

Jeg har overvejet en advokat, men synes ligeså godt at jeg selv kunne sætte mig ind i det og spare de basseører. 

Men bare lige for en god ordens skyld;

Skal jeg så bare gå ind på erhvervsstyrelsen hjemmeside og oprette et Drift IVS og sætte stifteren som værende Holding IVS?

Udover det – kan jeg få mit Holding IVS til at betale de 670 kr. det koster at stifte Drift ivs? 


Med venlig hilsen 
Christian.  

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have lavet stiftelsesdokument, vedtægter etc. Det vil også være en god ide på forhånd at have sikret dig at du kan få en bankkonto til dit IVS, da det ikke altid er så ligetil, og ofte forbundet med både opstarts og løbende omkostninger.

Hvorfor skal du have et hldingselskab? Er det noget du har overvejet nøje, eller?

Hvad med kapitalstørrlsen?

Dr er mange forhold at tage stilling til, måske har du allerede :)

Du kunne gå ind på ditselskab.dk, der findes en udmærket vejledning omkring IVS udarbejdet af en advokat der er aktivAmino

Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været inde på mit ditselsakab samt overvejet det hele. 

Dog vil gerne vide, hvor jeg skal skyde den største kapital ind henne – i mit driftselskab, eller i mit holding selskab

Med venlig hilsen 
Christian :) 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapitalen skal ind i det selskab som har behov for den. Det kan være som selskabskapital, eller som kombination af selskabskapital og lån.

Jeg formoder at dt er datterselskabet der er mest kapitalkrævende. Afhængigt af hvad kapitalen skal anvendes til, ville jeg overveje hvorvidt den skulle indskydes som selskabskapital, eller som et mix. I denne forbindelse er det af betydning at tage hensyn til kapitaltabsreglerne.

Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver god mening :) 

Hvad med i forhold til branchekoden for holdingselskabet – er det et et finansielt, eller ikke finansielt? :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke finansielt - Finansielt er hvis det ejer banker og forsikringsselskaber - og derfor er også holding her omfattet af lovpligtig arbejdsskade forsikring uanset løn og oms. Du får forsikringsselskabet til at sætte begge CVR

Er du stensikker på du behøver holding? http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html   Jeg ser den del fortryde grundet omk. til regnskab/sambeskatning/erhvervskonto ekstra - forsikring osv - men i mange fald er det jo givet gennemtænkt

Du skal jo stifte holding først og så skal det så stifte drift

Ja du kan lade selskaberne selv betale stiftelse MEN der er ikke fradrag for de 670 kr  - de skal lægges til resultatet i skatteregulering når du laver regnskabet til skat/selskabsselvangivelse, så er det kun de 670 så kan du lige så godt betale selv og slippe for at rode med det

Overvej min E-bog eller paperback IVS SOM I LINK - den gennemgår en masse du kan have glæde af og undgå bøvl ved

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for hurtigt svar, John! :-). 


Jeg skal ned at snakke med banken imorgen i forhold til erhvervskonto. 

Skal jeg have flere konti således at jeg har?: 

1. Holding IVS konto + Holding IVS opsparing (25% til de 50.000) = 2 konti. 


2. Drift IVS + Drift opsparing (25% til de 50.000) = 2 konti. 

I alt 4 konti. 







Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

2 konti rækker - et til hvert CVR - Din opsparing er bare noget du har styr på i regnskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)