Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af virksomhed - Hvordan gør man lettest?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er igang med at sælge webshoppen Powercube.dk som jeg har sammen med en kammerat. Den største grund til dette, er sygdom og tid. Desværre

Men jeg vil gerne gøre det lettest, og mest smertefrit. Dog er det mit første salg, så jeg er meget i tvivl hvordan det skal gøres.

Lige nu er virksomheden registeret som en I/S - altså hvor der er 2 der står som ejere. Vi har snakket med forhandleren, L-Team.dk, og de gerne vil overtage forretningen. Men hvordan kan det gøres uden de store problemer?

Jeg tænker specielt på selve overtagelsen. Skal køber overtage hele CVR nummeret for at de kan få hjemmesiden med, eller hvad gør man her? Laver man en holdingkonto ved et salg, så alle pengene kan komme derover? De har nemlig også efterspurgt blot at få lavet henvisninger til deres, fra vores sider som vi har fået skabt på Powercube.dk, med placeringerne på Google.

Jeg vil gerne ha´ så mange gode råd som muligt ;)

De bedste hilsner

Michael Bay Sørensen

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Bay Sørensen:
Skal køber overtage hele CVR nummeret for at de kan få hjemmesiden med, eller hvad gør man her?
Et I/S kræver som minimum 2 deltagere, så enten skal en af jer forsætte eller køber skal være 2. Ellers kan CVR nr ikke følge med. I kan godt sælge hjemmeside - eller der kan laves redirect og alle aftaler + lager, aftalerne skal så bare flyttes med over til købers CVR.

I bogfører helt enkelt salges - hvis det sker som samlet salg, som omsætning UDEN moms (hvis det er enkelt dele der sælges og ikke HELE aktiviteten, så er det med moms) - og dermed får I en indtægt, på jeres helt almindelige bankkonto, og I kan afslutte regnskab og lukke jeres CVR i virk.dk og udfylde selvangivelsen med resultatet inkl salget til den nye

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke et spørgsmål om at lave en overdragelsesaftale på alle aktiver, lager m.v. samt ordrebog og så lukke I/S´et bagefter ?

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit indlæg. Jeg ved du har prøvet det før, så jeg lytter til dine råd ;)

Det lyder ganske fint at aktiverne ryger over i deres hænder, også får vi en indtægt på vores bankkonto som vi så kan afslutte et regnskab med. 

Tusind tak for din tid. Vi vil få igangsat et salg.

Cookie - John Hannover:

Michael Bay Sørensen:
Skal køber overtage hele CVR nummeret for at de kan få hjemmesiden med, eller hvad gør man her?
Et I/S kræver som minimum 2 deltagere, så enten skal en af jer forsætte eller køber skal være 2. Ellers kan CVR nr ikke følge med. I kan godt sælge hjemmeside - eller der kan laves redirect og alle aftaler + lager, aftalerne skal så bare flyttes med over til købers CVR.

I bogfører helt enkelt salges - hvis det sker som samlet salg, som omsætning UDEN moms (hvis det er enkelt dele der sælges og ikke HELE aktiviteten, så er det med moms) - og dermed får I en indtægt, på jeres helt almindelige bankkonto, og I kan afslutte regnskab og lukke jeres CVR i virk.dk og udfylde selvangivelsen med resultatet inkl salget til den nye

vh John Hannover

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)