Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms til lande uden for EU?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 06:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har lige nogle spørgmål som jeg håber nogle har svar på. Jeg startede en forretning for to måneder siden og det startede egentlig bare som en test, men salget steg ekstremt hurtigt og nu er jeg blevet i tvivl.

Jeg har en webshop, hvor jeg sælger vare til private primært til USA. Varene kommer slet ikke ind til den danske grænse og sælges heller ikke i Danmark. Varene bliver sendt direkte fra Japan til mine kunder i USA.

Skal jeg opkræve dansk moms? Jeg er jo fra og bosiddende i Danmark.

Jeg snakkede med Skat, men jeg fik ikke et ordentligt svar da medarbejderne selv var lidt forvirret og forstod ikke hvordan min forretningsplan fungerer, så jeg gav op ved telefon samtalen.

Mina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Varens gang er her ret ligemeget -da du jo aldrig skal fakturerer med moms til nogen som helst uden for EU - og bare angive det i summen til rubrik C i momsangivelsen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :).

Vil lige høre om du ved hvor meget man får i bøde, hvis man ikke er momsregistreret når man har en omsætning på over 50.000kr?

Jeg ved at man skal momsregistreres uanset om man skal betale moms eller ej, hvis omsætningen er over 50.000kr. Jeg vidste ikke at tingene vil køre så hurtigt, og nåede ikke at momsregistrere mig inden jeg nåede over 50.000kr i omsætning.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12675
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mina88:
Jeg vidste ikke at tingene vil køre så hurtigt, og nåede ikke at momsregistrere mig inden jeg nåede over 50.000kr i omsætning.

Så se at få dig moms registreret med det samme.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12675
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mina88:
Varene bliver sendt direkte fra Japan til mine kunder i USA.

Det lyder som en farlig løsning, for på den måde vil dine kunder jo altid få kendskab til hvem din leverandør er. Har du succes i USA kan du være sikker på at nogen vil " hugge din leverandør" og begynde at sælge i USA.  Det vil nok være klogere at få varen til Danmark først, hvorefter den bliver sendt til USA.

Hvordan gør du ,ht faktura, da denne jo skal følge med varen?

 

Hilsen

Ravn

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mina88:

Tak for svar :).

Vil lige høre om du ved hvor meget man får i bøde, hvis man ikke er momsregistreret når man har en omsætning på over 50.000kr?

Jeg ved at man skal momsregistreres uanset om man skal betale moms eller ej, hvis omsætningen er over 50.000kr. Jeg vidste ikke at tingene vil køre så hurtigt, og nåede ikke at momsregistrere mig inden jeg nåede over 50.000kr i omsætning.

som udgangspunkt momsen frem til de 50 t gange 2

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nope kunderne kender ikke til leverandøren

Det er fra en japansk fabrik, og det er bare dropshipping, de laver ikke dropshipping, men jeg fik forhandlet til aftalen alligevel. Fakturaen er med mit logo og mine priser og mine oplysninger, hvor fabrikken vedlægger den sammen med varen. 

Vi er en hel gruppe som køre med den forretningsplan (nogen som har kørt med den i langtid) og der har ikke været nogen problemer, og der er også mange som sælger vare fra Kina hvor flere hundrede andre også sælger, der har heller ikke været nogen problemer der. 

Det er ikke meningen at jeg skal fortsætte med den forretningsplan senere hen, det hele handlede jo bare om at teste forskellige niche produkter og derefter finde en vinder, og jeg ville ikke binde mig til et parti af vare i teste perioden. Som det ser ud nu, køber jeg et kæmpe parti og sender til et fulfillment center i USA og sælger derfra. 

Tilmeldt 20. Feb 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Yeps er blevet momsregistreret, men det er jo stadig for sent, så jeg må jo se frem til at jeg får en bøde. Er også i gang med at finde en revisor

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mina88:

Yeps er blevet momsregistreret, men det er jo stadig for sent, så jeg må jo se frem til at jeg får en bøde. Er også i gang med at finde en revisor. 

risiko . men vent og se - det afgørende at NU er du OK - og mon så ikke du max slipper med moms af første del uden bøde, men ingen ved - og JA super at finde en der styrer med og SUPER at du har så voksende en omsætning at skabe overskud ud fra STORT TILLYKKE også for din realistiske tilgang

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12675
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mina88:
Som det ser ud nu, køber jeg et kæmpe parti og sender til et fulfillment center i USA og sælger derfra. 

Kan man det uden at oprette firma i USA ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)