Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af virksomhed fra døende familiemedlem

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er havnet i den ulykkelige situation at vores mor har fået uhelbredelig aggresiv kræft og som det ser ud nu går det meget hurtigt ned af bakke.

I den forbindelse har hun en lille virksomhed som har nogle ejendomme i et ApS. Jeg deltager idag lidt løbende i den daglige drift da hun ikke selv kan længere. Jeg skal om muligt drive videre efterfølgende. Det er ikke noget jeg ønsker at sidde og skal tage stilling til når uheldet rammer og vi sidder med bedemand etc også.  Derfor vil jeg høre lidt mere om hvordan man gør dette på den mest optimale måde?

Hun ejer selskabet alene i øjeblikket.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dit spørgsmål har en sådan kompleksitet at det kun kan anbefales at tage kontakt til enten advokat/revisor. Selv om din mors fokus nok er et andet sted så prøv at se om du ikke kan finde anledning til at få snakken med hende om hvad der skal ske fremover med hendes Aps (og øvrige værdier). Der er flere muligheder for at overdrage selskaber med succession (udskyde beskatningen) men det kompliceres så her af at der er tale om et ejendomsselskab for hvilket der strengere undtagelsesregler.

Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth, er ked af at høre den situation i står i.

vil du evt. hellere sælge ejendommene og dermed få det hele afviklet, hvis i vil få en fornuftig pris for disse. i så fald kan du sende noget info omkring ejendommene (udgifter, lejeindtægter, adresse, årstal, evt. billeder)

til jeppesparsoe@hotmail.com

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Få andre til at klare det og brug al den tid du kan med din mor. 

Skriv til info@contago.dk og hør om de kan hjælpe dig. Dygtige jurister og de er til at betale. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Krp:
Dygtige jurister og de er til at betale. 

Man skal ikke være den store detektiv for at regne ud at du nok er en af ejerne af contago IVS. krp = Kristoffer Rosberg Petersen.  

TOTALT USERIØST AT ANBEFALE SIG SELV!  

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Krp:
Dygtige jurister og de er til at betale. 

Man skal ikke være den store detektiv for at regne ud at du nok er en af ejerne af contago IVS. krp = Kristoffer Rosberg Petersen.  

TOTALT USERIØST AT ANBEFALE SIG SELV!  

RosbJerg - men ja - og billedet er den KRP som er i det firma - Man skal for det første være plus medlem for at reklamere, og så skal man naturligvis spille med åbne kort, at det er en selv og ens virksomhed man roser som dygtig - ellers lugter den

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Dit spørgsmål har en sådan kompleksitet at det kun kan anbefales at tage kontakt til enten advokat/revisor. Selv om din mors fokus nok er et andet sted så prøv at se om du ikke kan finde anledning til at få snakken med hende om hvad der skal ske fremover med hendes Aps (og øvrige værdier). Der er flere muligheder for at overdrage selskaber med succession (udskyde beskatningen) men det kompliceres så her af at der er tale om et ejendomsselskab for hvilket der strengere undtagelsesregler.

Det er dog en beklagelig situation at stå i. 

Jeg er helt enig med Whiskey, dig selv og andre i at dette skal det være styr på ASAP. 

Det har en kompleksitet, at du er nødt til at have en god føling i maven over hvad der præcist sker med det. Specielt hvis det ses som arv, fordelt på fx flere søskende, så er der pludseligt flere "ejere" af ApS'et - hvor de andre måske vil prøve at væksle værdierne til penge, ved at sælge det. 

Kig evt på www.Agera.dk for at finde en advokat til dette. 

Tilmeldt 11. Mar 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os nu fokusere på trådens formål, selvom at jeg er enig i at det er dybt useriøst. Om noget, så giver det bagslag og giver blot firmaet et dårligt omdømme.

Som der blev nævnt tidligere i tråden, så få fat i en jurist og se om du ikke kan få afsat den daglige drift, så du kan fokusere på det private lidt.

Mvh

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Har Contago-folkene overhovedet bestået den juridiske kandidateksamen endnu? 450 kr./timen lyder for billigt til at være sandt og jeg tror ikke på at der er nogle DYGTIGE færdiguddannede jurister, der kan få en forretning til at løbe rundt for det beløb. Som studerende er det sikkert et fint honorar, men så skylder man - i min optik - at oplyse om det på hjemmesiden (-: 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Banditten:
nogle DYGTIGE færdiguddannede jurister,

Nu er "jurist" jo ikke en titel man uddanner sig til. Det dækker blot over en person som arbejder med jura. Så vi kan alle kalde hos jurister, hvis det er det vi vil.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)