Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er min vens virksomhed værd, som han vil sælge?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har en tæt ven, som har en webshop, som han overvejer at sælge, da han har 2, og gerne vil fokusere mere på den ene.

Jeg opretter dette indlæg for ham, da han ikke har så meget tid, og skal til at rejse osv, så jeg foretager mig alt research arbejde for ham.

Vi har snakket en del om, hvad en realistisk pris, vil være, så han ikke sætter den for højt eller for lavt, så det vil være et fornuftig salg af ham.

Jeg mente, han kunne få omkring 500.000 hvilket, han mente den var mere værd, så hvor finder jeg lige god rådgivning til prisen?


lidt info om virksomhed.

Oprettet 2012.
Omsætning

2013: 839.000
2014: 1.677.000
2015: 1.973.000
2016: Han oplyser at i år har den haft en omsætning på lidt over 200.000 intil videre.

Det skal siges at virksomheden i 2015, havde et overskud efter skat på 230.000 kr ca.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det kommer vel an på - hvis han arbejder 100 timer om ugen for at holde et overskud på 230.000 efter skat... så er det sgu ikke ret meget. Der ville jeg nok egentlig sku have en del for at overtage firmaet.

Er det passiv indtægt på 230.000 - så er det en anden sag...

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Årsomsætning + goodwill + bygninger, lager, værktøj osv. så ja den er mere værd end 500.000 kr.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:

Det kommer vel an på - hvis han arbejder 100 timer om ugen for at holde et overskud på 230.000 efter skat... så er det sgu ikke ret meget. Der ville jeg nok egentlig sku have en del for at overtage firmaet.

Er det passiv indtægt på 230.000 - så er det en anden sag...

Helt enig, i at der mangler en del forudsætninger for at kunne lave en pris på virksomheden.

 

Udover arbejdsindsats, så vil det ligeledes være relevant med forventningerne til fremtiden. Hvad er det for nogle produkter som sælges og til hvilke kundegrupper, og ikke mindst kan disse produkter også sælges i fremtiden.

 

De fleste prismodeller handler om en beregning og forventning til fremtidig indtjening, så ligger der nogle budgetter eller lignende som kan danne grundlag for jeres pris på 500.000 kr.? Tror I vil kunne langt flere potentielle købere/investorer hvis der ligger nogle afkastmodeller.

Tilmeldt 31. Mar 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, han bruger ikke særlig meget tid på shoppen, den kører faktisk bare derud af, udover at han, passer telefonen og markederinsføringen på Facebook, ellers ikke.

Han har 3 ungarbejder, til at komme og pakke efter skole, som kommer på skift. Der bruges ca 2-3 timer om dagen på at pakke, da der er et sted mellem 20-60 ordre om dagen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)