Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag - det er sq en jungle!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa folkens

Jeg er helt på bar bund, og for søren hvor jeg synes jeg har søgt meget! Egentlig søger jeg mest af alt bare "Det der link, man mangler", hvor alt står beskrevet på godt dansk, og man kan forholde sig til det der står!

Lidt af det grundlæggende information, jeg kunne forestille mig at blive spurgt om:

 - Regnskabsår: 2015
 - Virksomhedstype: Enkeltmandsvirksomhed
 - Emne: Kørselsgodtgørelse
 - Ejer af bilen: Mig selv!
 - Ejer af virksomheden: Mig selv!
 - Betaler brændstof: Privatkortet - og betaler alle udgifter til bilen privat

Der kan vel ikke rigtig være flere "generelle spørgsmål".

Sagens kerne er at jeg kørte en masse kilometer. Jeg er kørt hjemmefra (hvor mit firma har adresse) til kunderne, og vi snakker altså rent firmakørsel - ingen smutture til familie eller lign., bare så det ikke bliver alt for avanceret.

Da der ikke var mange penge i virksomheden sidste år, ønsker jeg helst ikke at hæve nogle fra firmakontoen. Kan jeg undgå dette og stadig få fradraget, så jeg "engang i fremtiden når kontoen bugner" (eller fx når 2016 er slut) kan hæve pengene? Sagens kerne er at jeg havde en kassekredit jeg ENDELIG er kommet af med.

Hjælp! Hvordan skal jeg bogføre mine kilometer? Husk at et link kan være ligeså godt som et langt indlæg. Jeg vil bare gerne have forståelsen for "hvorfor" man gør "hvordan" :)

Tak - og en glædelig påske til alle

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan slet ikke betale fra "firmakontoen" men har du ført korrekt kørebog, så kan du trække det beløb fra som kørebogen - når du opgiver dit resultat til skat. F.eks overskud 10.000 og kørsel 9000 - og du opgiver kun 1000 kr i overskud til skat

Vigtigt med korrekt kørebog - Det er netop kun i personlig virksomhed du her kan trække fra og slet ikke må udbetale. Havde du været IVS f.eks. så måtte du kun tage det som udbetaling og kun hvis du havde en helt reel løn skatteindberettet samtidigt - så ja - du kan få glæde af fradrag for dine km

se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg håbede inderligt på et godt svar. Og du har præsteret godt!

Nu har jeg tænkt mig at få lavet min årsrapport via Dinerohttps://dinero.dk/aarsregnskab/ ) ...

Så det jeg i praksis gør:

 - Indtaster fx Storebælt kvitteringer i Dinero
 - Glemmer alt om kørebogen indtil jeg skal indtaste på min selvangivelse
 - Tager tallet fra dinero.dk/aarsregnskab og trækker mine cirka 10.000 km * 3,70 = 37.000 kroner fra overskudet (der er stadig et pænt overskud)
 - ... og så gemmer jeg min kørebog indskannet i min e-boks, så den aldrig bliver væk

Lyder det som den rigtige udførelse? :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Falstringen:

Jeg håbede inderligt på et godt svar. Og du har præsteret godt!

Falstringen:
Indtaster fx Storebælt kvitteringer i Dinero
ja men ikke momsfradrag   -så på konto uden moms Aldrig momsfradrag for hvidpladebil

Nu har jeg tænkt mig at få lavet min årsrapport via Dinero ( https://dinero.dk/aarsregnskab/ ) ...

Så det jeg i praksis gør:

 - Indtaster fx Storebælt kvitteringer i Dinero
 - Glemmer alt om kørebogen indtil jeg skal indtaste på min selvangivelse
 - Tager tallet fra dinero.dk/aarsregnskab og trækker mine cirka 10.000 km * 3,70 = 37.000 kroner fra overskudet (der er stadig et pænt overskud)
 - ... og så gemmer jeg min kørebog indskannet i min e-boks, så den aldrig bliver væk

Lyder det som den rigtige udførelse? :-)

derudover jep o  ja det er godt der stadigt er pænt overskud - da skat eller  - i alle fald over tid - kunne mene du ikke drev ting med - netop overskud for øje

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret John. Jeg ønsker dig og dine nærmeste en glædelig påske! 

Du har været til en kæmpe stor hjælp skal du vide! 

Tilmeldt 11. Mar 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)