Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Live support/kundeservice i webshops

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hejsa.

Jeg faldt lige over dette indlæg, hvorfor jeg da naturligt nok ville blande migBig Smile

Martin M: Du har fat i en rigtig god pointe vedr. deres kompetencer til at svare på spørgsmål på forskellige webshops produkter. Det man typisk gør i udlandet, er at man fokuserer på knowledgemanagement systemer. Knowledgemanagement systemer anvendes typisk internt i virksomheder til at sikre sig, at al virksomhedens viden omkring processer, retningslinjer, procedurer, produktinformation etc etc er lagret et centralt sted, og at det nemt kan tilgås af den enkelte medarbejder.

Det samme gør man i kundeservicecentre, hvor man anvender knowledgemanagement systemer til at sikre sig, at kundeservicemedarbejderen har adgang til en stor mængde viden placeret centralt i en database. På den måde reducerer mange kundeservicecentre deres uddannelsesomkostninger af nye medarbejdere, da de i princippet er "lige så kloge", som den viden de har adgang til i systemet.

Så derfor ville webshop-ejere heller ikke kunne læne sig tilbage efter at have købt servicepeters ydelse, men indgå i et samarbejde, hvor man løbende mødes og diskuterer, hvad der skal opdateres i knowledgemanagement systemet om webshoppens produkter. 

Endelig skal man huske, at 60-80 % af henvendelserne oftest drejer sig om det samme, så der er en mulighed for at de fleste, som henvender sig, også ville kunne få et ordentlig svar.

ServicePeter kunne ved mere produkspecifikke henvendelser modtage kontaktinfo, hvorefter virksomheden kunne kontakte den potentielle kunde efterfølgende. For nogle ville ServicePeters ydelser måske i større grad blive en lead-skaber, da potentielle kunder ville starte en indledende henvendelse omkring produktet, hvorefter ServicePeters opgave kunne blive at skaffe kontaktinformationer på denne potentielle kunde og videresende oplysninger til virksomheden.  

 

 

 

 

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal selvfølgelig være et klart system over oplysninger om virksomheden, sitet, produkterne og betingelser.

Det man kunne gøre, var at koncentrere sig om webshops, for ikke at sprede mig for meget. Desuden kunne man forsøge at få webshops inden for et par brancher. Så man altså opnår mest muligt forståelse for kunderne og branchen.

Jeg tror, som Martin Kragh siger, at rigtig mange af de spørgsmål man får er de samme. Specielt sikkerhed, betalingsprocedure osv.

 

Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder faktisk efter et knowledge management system, som I andre omtaler. Der er jo så mange, så det er lige med at finde det bedste:-)

Jeg vil meget gerne høre fra webshopejere, om deres interesse.

Ville I være interesseret i at betale et grundbeløb pr. måned for almindelig kundeservice, og derudover betale nogle aftale succesgebyrer for:

- Hvor mange henvendelser via chat, som efterfølgende konverteres til salg
- Hvor mange besøgende som efter chatten ønsker at blive kontaktet af din virksomhed
- Hvor mange besøgende som efter chatten ønsker at tilmelde sig dit nyhedsbrev

Jeg ser frem til at høre fra jeg.

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der virkelig et marked for dette?

Hvis du har så mange besøgende og ikke konverterer nok, så tror jeg mere det er din hjemmeside du skal fokusere på. Layout, splittests, brugervenlighed, betalingsmetoder, oplysninger, billeder osv. Når du så konverterer hvad der er normalt, og gerne mere, inden for branchen (så gør det bedre); så er du vel som minimum dig selv som fuldtid, og kan klare den banale sag.

Det er min erfaring at der er MEGET få der benytter livechat, men det kan selvfølgelig svinge fra branche til branche. 1 ud af hver 500 besøgende og derfra skal du trække dem der køber alligevel.

 

 

Jimmy

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke mærkeligt, så tror jeg selvfølgelig på, at der er et marked. En af de teknologiudbydere, som jeg arbejder sammen med har blandt andet en kunde, som er en lille virksomhed med få besøgende, der sælger high-end produkter.

Covenco 

De har en klar interesse i, at skabe dialog med så mange besøgende som muligt, og har kunnet konstatere direkte indflydelse på deres salgstal. 

Så nogle af fordelene ved live chat er dels den "korte vej til bedre kunderelationer", da virksomheden i langt højere grad kommer i dialog med de potentielle kunder. Dernæst oplever oplever potentielle kunder også øget troværdighed omkring virksomheden, når der tilbydes personlig service.

Men for lige at vende tilbage til ServicePeters spørgsmål, så er det vigtig tror jeg, at når vi taler mindre virksomheder, der har et begrænset budget, vil de i højere grad være mere positiv stemt overfor succesbaseret betaling frem for udelukkende grundgebyr.

Og nogle af de salgsmål, som ServicePeter opstiller, kræver en lille smule mere end et gratis chat system samt en gennemtænkt online kanalstrategi og løbende optimering.

 

Jeg tror markedet er der, og jeg kan da også mærke en øget interesse omkring live chat teknologier, e-mail management og knowledgemanagement systemer, som flere mindre virksomheder spørger til.

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)