Hejsa. Jeg faldt lige over dette indlæg, hvorfor jeg da naturligt nok ville blande mig Martin M: Du har fat i en rigtig god pointe vedr. deres kompetencer til at svare på spørgsmål på forskellige webshops produkter. Det man typisk gør i udlandet, er at man fokuserer på knowledgemanagement systemer. Knowledgemanagement systemer anvendes typisk internt i virksomheder til at sikre sig, at al virksomhedens viden omkring processer, retningslinjer, procedurer, produktinformation etc etc er lagret et centralt sted, og at det nemt kan tilgås af den enkelte medarbejder. Det samme gør man i kundeservicecentre, hvor man anvender knowledgemanagement systemer til at sikre sig, at kundeservicemedarbejderen har adgang til en stor mængde viden placeret centralt i en database. På den måde reducerer mange kundeservicecentre deres uddannelsesomkostninger af nye medarbejdere, da de i princippet er "lige så kloge", som den viden de har adgang til i systemet. Så derfor ville webshop-ejere heller ikke kunne læne sig tilbage efter at have købt servicepeters ydelse, men indgå i et samarbejde, hvor man løbende mødes og diskuterer, hvad der skal opdateres i knowledgemanagement systemet om webshoppens produkter. Endelig skal man huske, at 60-80 % af henvendelserne oftest drejer sig om det samme, så der er en mulighed for at de fleste, som henvender sig, også ville kunne få et ordentlig svar. ServicePeter kunne ved mere produkspecifikke henvendelser modtage kontaktinfo, hvorefter virksomheden kunne kontakte den potentielle kunde efterfølgende. For nogle ville ServicePeters ydelser måske i større grad blive en lead-skaber, da potentielle kunder ville starte en indledende henvendelse omkring produktet, hvorefter ServicePeters opgave kunne blive at skaffe kontaktinformationer på denne potentielle kunde og videresende oplysninger til virksomheden.
|
Der skal selvfølgelig være et klart system over oplysninger om virksomheden, sitet, produkterne og betingelser.
Det man kunne gøre, var at koncentrere sig om webshops, for ikke at sprede mig for meget. Desuden kunne man forsøge at få webshops inden for et par brancher. Så man altså opnår mest muligt forståelse for kunderne og branchen.
Jeg tror, som Martin Kragh siger, at rigtig mange af de spørgsmål man får er de samme. Specielt sikkerhed, betalingsprocedure osv.