Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg have en virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tænkt mig at lave en mobil is-bod, så jeg kan køre rundt på stranden og sælge is.

Er det nogle der ved hvad jeg skal gøre? Kan jeg bare lave min vogn, og så begynde at sælge, eller skal jeg registreres som firma, have tilladelse til gade salg og alt sådan noget...?

Jeg er kun 16 år, så det er besværligt at få CVR nummer.

P.S. Er ny her på forumet

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

KaareH:

Hej

Jeg har tænkt mig at lave en mobil is-bod, så jeg kan køre rundt på stranden og sælge is.

Er det nogle der ved hvad jeg skal gøre? Kan jeg bare lave min vogn, og så begynde at sælge, eller skal jeg registreres som firma, have tilladelse til gade salg og alt sådan noget...?

Jeg er kun 16 år, så det er besværligt at få CVR nummer.

P.S. Er ny her på forumet

I første omgang skal du nok lige læse fødevarestyrelsens vejledning https://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Guides/Sider/Salg-af-mad-fra-cykel.aspx

 

I forhold til det med at drive virksomhed når du er under 18 år, så prøv at søg her på forum der har været rigtig mange tråde som beskriver lignende spørgsmål.

Tilmeldt 12. May 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst denne artikel, men undre mig over om der overhovedet er nødvendigt, da jeg ikke regner med at tjene mer end 50'000 kroner.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

KaareH:

Jeg har læst denne artikel, men undre mig over om der overhovedet er nødvendigt, da jeg ikke regner med at tjene mer end 50'000 kroner.

50.000 kr. i omsætning har ikke noget med tilladelsen til fødevarestyrelsen at gøre! Det er nærmere i forhold til om du skal momsregistreres eller ej.

 

Fødevarestyrelsen kigger på omfanget, så hvis du skal være nede på stranden og sælge is fra 1. juni til 30. september så skal du nok have en tilladelse. Har du gjort dig nogle tanker omkring hvor mange dage du skal sælge is?

Tilmeldt 12. May 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er uvist indtil videre. Men regner med i alt at arbejde omkring 30 dage.

Er der noget galt med at man ikke har en tilladelse i starten, og hvis det så går godt, at man så får det?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

KaareH:

Er der noget galt med at man ikke har en tilladelse i starten, og hvis det så går godt, at man så får det?

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men som jeg læser fødevarestyrelsens vejledning skal du have tilladelsen på forhånd. Men om det omfang du skriver er under bagatelgrænsen ved jeg ikke.

 

Tænker da ikke der kunne ske noget ved at ringe til fødevarestyrelsen og spørge om du er over eller under bagatelgrænsen. Så ved du ligesom selv hvor du står.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er vel relativt simpelt. Som under person under 18 år må man ikke drive virksomhed.  Der spiller omfanget ikke nogen rolle.

Det beskrevne omfang falder under fødesvarestyrelsens bagatelgrænse og kræver ikke registrering der. Andet problem/udfordring at man formentlig skal have kommunens tilladelse til at sælge. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)