Hej. Jeg har en lille virksomhed, som køre på fritids basis, den køre ikke på virksomheds ordning men 100% over almindelig indkomstskat. Jeg står nu i den situation, at jeg skal have ny bil, og i den forbindelse har jeg været ved at kigge på beskatning af firmabil, privat bil m. kørepenge o.s.v. Jeg syntes generelt der er mange dokumentations krav, når der er tale om 1 bil som bliver brugt både til privat og virksomhed. Hvis man har privat bil, som andvendes til erhverv, skal man selvfølgelig gør rede for erhvervs delen, men også den private. Er der nogen af jer der har erfaring med biler, som både skal bruges privat og erhverv? Hvad har i valgt at gøre, og hvorfor har i valgt den løsning?? Jeg ved ikke hvad jeg skal, men jeg tænker jeg gerne vil undgå for meget dokumentations pjat, da jeg syntes det virker indviklet. Har også overvejet at have 2 biler, 1 100% erhverv og 1 100% privat, så var tingende ligesom skilt ad. Men syntes også det er en nået dyr fornøjelse, taget i betragtning omkostninger til 2 biler. Håber i vil dele jeres metoder, holdninger og erfaringer. Skal kraftig siges, at jeg IKKE er ude på at snyde, det syntes jeg tit folk for skudt i foden her inde. Er på udkig efter den løsning der passer til mig. |
hvis du synes at det at føre kørebog er så vanskeligt, at du overvejer to biler for at slippe for administration, så skal du nok slet ikke lave virksomhed . Det er da bare - dato . km tæller start fra ... til (kundenavn for at vise formål og adresse) - antal km og ingen ved dagens slut - km tæller Du kan få automatiske kørebøger
her om kørepenge som du i personlig virksomhed får som fradrag helt enkelt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html
Her om fri bil http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/fri-bil.html
her om kørepenge og statens takster http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html
og her om papegøjeplader http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html
god vind med firmaet vh John Hannover