Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP, min forsendelse er blevet taget i tolden

Side 3 ud af 11 (102 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,4 stjerner givet af 7 person

Thimsen:
Jeg sad seriøst bare og så på de her fede solbriller, til den billige pris, og tænkte det er sku da et godt køb! Jeg kender ikke noget særlig til mærket Louis Vuitton, og har først fundet ud af nu, hvor stort et mærke det egentlig er

Stop nu med det patetiske fis - Du køber da ikke for 3.800,00 DKK solbriller uden at vide Louis Vuitton er et meget kendt brand.  Sjovt nok viste du godt at der var tale om en røver køb - hvordan hænger det lige sammen?  Dine historier virker ikke specielt troværdige.

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart at jeg har hørt om det, men vidste sku ikke det var sådan noget dyrt noget.

Og når de koster 76kr pr stk, så ser jeg det som et røverkøb jo, fordi jeg synes brillerne er super fede.

Jeg er ikke sådan en super smart en som mange af jer andre, og jeg må jo så undskylde at jeg ikke tænker på samme måde som dig.

Det er okay hvis du vil køre mig ned, men hvorfor skulle jeg lyve om mine intentioner over for jer, når jeg bare prøver at få råd.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Thimsen:
Det er okay hvis du vil køre mig ned, men hvorfor skulle jeg lyve om mine intentioner over for jer, når jeg bare prøver at få råd.

 

Jeg er ikke ude på at køre dig ned, men tro mig hverken LV, deres advokat eller en evt. dommer vil tro på dig men den forklaring du kommer med, måske ville de hvis du kun havde købt nogle få par solbriller, men sgu ikke ved 50 stk.  Mht. råd så har jeg jo faktisk prøvet at rådgive dig tidligere i et af mine indlæg.

 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er lidt en skod sag:

1) Du har importeret i mængder, som opfattes som erhvervsmæssigt (til videresalg)
2) Du har forsøgt at importere kopivarer

Du bør som minimum forvente, at der kommer et retsligt efterspil fra rettighedshaverne - deres interesser varetages af et advokatfirma. De vil sende dig en skrivelse vedrørende det beslaglagte, og det må du så forholde dig til. Herfra er muligheden enten, at indgå et forlig med rettighedshaverne eller gå i retten - hvad der bedst giver mening afhænger af kravet.

Men slå koldt vand i blodet - Afvent der kommer en skrivelse, og vurdér hvorledes du står i sagen. Overvej eventuelt vigtigheden af denne tråd, da kan ende med at blive en bjørnetjeneste ift. en retssag, hvor du måske vil overveje din forklaring i samråd med en advokat.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Thimsen:
Jeg går så ind på hjemmesiden, og ser at jeg kan kæbe 50par Louis Vuitton solbriller for 3800kr. Det synes jeg lød helt vildt fedt, og lod mig rive med og bestiller så de her solbriller.
Siden jeg bestilte dem på er dansk, og alt står på dansk, og tænker at det måske er noget lagersalg eller noget, og da jeg har et bredt
netværk, så tænker jeg at brillerne havde være perfekte at give som gaver til familie og nære.

Det er klart at det er antallet du har købt dem i der bliver problemet i din sag. men hvis ellers du kan vise at det er et antal som det er normalt at købe dem i fra den side du har handlet på. Burde det være muligt at vise at du har handlet uden at være klar over at det var kriminelt.

Heldigvis ved retssalene i Danmark godt at det er menneskeligt at fejle. Det er kun her inde at folk tror at de er helt fejlfri. Så se du nu bare tiden an og vent på deres udspil.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar!
Men jeg er nu indforstået med, at jeg nok skal forvente det værste.
Ved godt at det er blevet nævnt tidligere, men er erstatningerne virkelig så høje? Altså snakker vi at jeg kommer til at betale 100-200k?

Det kan jeg jo slet ikke betale?

Har været inde og søge på nettet på lign sager, og der skulle pengene betales inden 14 dage?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46498
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thimsen:

Tusind tak for jeres svar!
Men jeg er nu indforstået med, at jeg nok skal forvente det værste.
Ved godt at det er blevet nævnt tidligere, men er erstatningerne virkelig så høje? Altså snakker vi at jeg kommer til at betale 100-200k?

Det kan jeg jo slet ikke betale?

Har været inde og søge på nettet på lign sager, og der skulle pengene betales inden 14 dage?

du ber os gætte og det kan ingen med sikkerhed. Jeg TROR ikke du kommer af med 10.000 for 50 kopi solbriller - men over 50.000 kan det let blive
Du kan ikke betale og så må LV ha det som krav på dig indtil de kan . De melder dig næppe personlig konkurs, men de kræver sikkert beøbet via din fremtidige indtægt

Du kan nægte hvis det er for meget de kræver og det må have en advokat til at bedømme (jeg ville sige 1000 kr Per brille gange 50 eller 50.000 ) men det er rent gæt 

Du får tid til at betale og ingenmandsland plukke håret af en skallet

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Da du betalte solbrillerne godkendte du handelsvilkårene (user agreement) og her fremgår det at sælgeren ikke er dansk.

Med 50 stykker vil du nok kunne forvente en skrivelse fra rettighedshaveren eller dennes repræsentant, - typisk en advokat. Retspraksis er at, indkøb af 1-2 stykker kan være privat, og at indkøb af 3-4 stykker kan være til gaver, - med med 50 stykker har du en dårlig sag og ligefrem påstå at du ikke vidste at LV solbriller til 76 kroner kunne risikere at være kopivarer, kommer du nok ingen steder med.

En hurtig Google-søgning fortæller nemlig, at LV solbriller koster fra 2.000 kr og opefter og selv på Trendsales koster et par brugte langt over 1.000 kr. Samme søgning kunne du selv have foretaget ret nemt, - så at påstå at du har handlet i god tro om et godt tilbud på et dansk outlet, kommer du nok ingen vegne med :-(

Mit råd til dig vil altså være, at gå til den gratis retshjælp efter at du har modtaget brevet og spørge om hvordan du så slipper med de billigste lærepenge. Selvom LV måske kunne kræve rigtig, rigtig mange penge i retten, så sker det ofte at der bliver indgået forlig. Et sådant forlig kan godt være betydeligt mindre end retskravet, alt efter din økonomiske situation, men det kræver jo ligesom at begge parter går velvilligt ind i forliget. Hvis du insisterer på at du er modvillig til at kompensere, så er LV bedre tjent med en dom jf retspraksis. Kan du derimod erkende at du har lavet en fejl, og foreslå en betaling du rent faktisk kan betale, og at den alligevel er stor nok til at du aldrig gør det mere, så er der da en mulighed. 

Dialog - ikke bortforklaringer - er vejen frem :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er flere problemer i denne sag for dig, men der er heldigvis også et par lyspunkter. Du kommer til at betale for importen, det er 100% sikkert.

Problemerne:

  1. Louis Vuitton kan ikke købes engros, det er derfor let for selskabets advokater at dokumentere, at varerne er falske. Kilde Louis Vuitton
  2. Varerne er afsendt fra Kina, det er let at dokumentere, at de er falske
  3. Prisen på varerne skriger til himlen. Solbrillerne koster frar 3.500 kr og op efter i butikkerne. Kilde LV
  4. Mængden af varerne siger, at de er købt med salg for øje

Fordele:

  1. LV ønsker en hurtig løsning på sagen, derfor er et forlig oplagt
  2. Din økonomiske situation kan være en fordel

Du skal nok forberede dig på, at modpartens advokater er meget firkantet, dvs skær all snik snak væk, som f.eks "siden var på dansk", " jeg troede det var et lagersalg" osv. De kigger på loven, og der bærer du ansvaret for alt import.

Du bør forsøge at komme i dialog med dem, sige du gerne vil finde en løsning osv, og så vil jeg mene, at det burde være muligt, at du kan lukke en sådan sag med dem på 25-30.000 kr, såfremt du kan betale alle pengene hurtigt til endelig afslutning af sagen.

Skal du afdrage pengene, bør du gøre modpartens advokat opmærksom på dette tidligt i forløbet, således de er bekendt med dette forhold. Det gør også forhandlingen noget lettere. 

Så dialog og læg alle kortene på bordet, det er den eneste måde, hvorpå du kan slippe lidt billigere fra sådan en brøler her...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 3 ud af 11 (102 indlæg)