Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje lokaler i sin lejlighed til sin forretning?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg ønsker at vide om det er muligt at leje lokaler i sin lejlighed/lejet hus til sin virksomhed, jeg tænker et kontor + lager fx.

Hvis ja, hvad indebærer dette og er der nogen fordele ved dette også?

Fra Slagelse
Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bully13

Jeg er enig med Kristian omkring SKATs fradragspraksis.

Det skal dog siges at såfremt du hovedsageligt benytter dit hjem/lokaler i dit hjem til kontor + lager ville du kunne trække en forholdsmæssig andel af dine udgifter fra, herunder forbrug som el, vand og varme. Da du henviser til lejet hus, går jeg udefra du bor til leje. Derfor vil udgifterne kunne trækkes fra som en forholdsmæssig andel af selve din husleje.

Såfremt din virksomhed er drevet i begrænset form, altså ApS, IVS ville du lettere kunne tillade dig at lave en egentlig lejekontrakt. Det er dog noget jeg ville bede SKAT som at svare på igennem et bindende svar, da disse typer af sager tit afgøres ret kontrakt.

vh/

Bilal

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

afgørende er, at lokalet alene kan benyttes erhvervsmæssigt og kun er indrettet til erhverv og ikke skal bruges som gennemgangsrum til andre dele af lejligheden. Meget mere om det her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 


Endeligt kan det være værd at checke - hvis man opfylder alt det andet - om det er lovligt at drive CVR fra det lejemål der er tale om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)