Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min revisor både lyver, snyder og udskyder alt. Jeg står med et kæmpe problem.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminolæsere.

Jeg har den seneste tid været utrolig ked af, at jeg valgte gik på kompromis med min revisor (økonomisk) da det hele bider mig i bagdelen nu.(Han er ikke stats.auto)

For at gøre en utrolig lang (ellers spændende), sørgelig og dyr historie kort.. Så har min revisor glemt, at indberette adskillede ting til skat, han har glemt, at fortalte mig, at ALT var fint ift. min bil på guleplader, som jeg brugte privat og som firmabil samtidig, men havde lige glemt, at fortælle et par ting, som endte med, at koste mig 35,000 ,-.

Et år efter (2015) bliver jeg kontaktet af skat og er nødsaget til, at tage to arbejdsdage fri, for at snakke med dem om et problem min revisor (selvfølgelig) Mener ikke passer. Det viser sig så, at han har lavet en regnskabsfejl, og det kostede mig 65,000 ,-.

Igennem tiden, har jeg fået UALMINDELIG mange rykkere på diverse ting, som er blevet betalt for sent, og jeg ved ikke hvad, for han er langsom. Hvergang vi har et møde, udskyder han det, men hvergang vi så ser hinanden, er han så overbevisende i hans argumentationer, at jeg selvfølgelig tror på manden, jeg betaler i dyre domme for, at alt er fint.

I år, hold fast...... 2016 får jeg en mail på min e-boks fra erhvervsstyrelsen som siger, at de mangler mit årsregnskab. Jeg ringer straks til min revisor som siger (Det kan ikke passe, jeg har SENDT DEM det på mail) og jeg, som ikke er inde i revisor verdenen tænker, jamen så er det jo fint. 

To måneder efter (høre intet fra min revisor) bliver min telefon, internet, e-boks og firmakonto lukket/sat på standby. Jeg køber et taletidskort, ringer til erhvervsstyrelsen og spørger hvad der er sket? De siger, at mit firma er gået i tvangsopløsning.

Jeg kontakter min revisor som siger; Jeg sender lige regnskabet ind til dem igen.

To uger senere, intet sket, ringer til revisor som siger; Jeg sender lige regnskabet ind til dem igen.

Nu er det 1 måned siden... Jeg har købt ny bil, kan ikke komme ind på min e-boks og betale vægtafgift mm. på bilen, jeg kan ikke bruge min telefon, jeg kan ikke betale mine regninger, jeg kan ikke komme på nettet, JEG ER TØRLAGT! Jeg kontakter erhvervsstyrelsen i dag (08-09-2016) og siger de er simpelthen nødt til, at give mig en update på, hvordan det går med min sag og de siger " Vi har stadig intet modtaget fra din revisor " så forklare jeg situationen og siger, " Han har sagt, at han har sendt mailen til jer 3 gange" ... Kvinden i den anden ende griner og siger, at det er løgn, for man "sender" ikke regnskaber på mail, det uploader man på virk.dk og når det er gjort, får man en kvittering på dette.

Jeg har nu forklaret alt til min revisor og han siger bare " Det forstår jeg ikke " og sagde han ville ringe tilbage, men har aldrig hørt noget og jeg står stadig uden internet, CVR, telefon og amen jøsses, og jeg har et stort projekt lige om hjørnet.

Mit legendariske/gyldne spørgsmål er: Kan jeg ikke få noget erstatning for alt det her, som er overladt til min revisor, som skal sørge for at tingene er i skønneste orden? Det her har kostet mig over 100,000 ,- i løbet af 3 år, at han ikke har styr på hans erhverv. 

Og hvad gør jeg med mit tvangsopløsnings-problem? Skal jeg til, at finde et nyt selvskab, betale i dyre domme for, at de kan gennemgå alt for mig og redde mig? Eller er det en advokat og erstatning man er ude i? 

Håber virkelig i kommer med gode råd, mange mange tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hvis du vil have selskabet ud af tvangsopløsning, så skal du under alle omstændigheder have en erklæring fra en AUT revisor, så start NU med at skifte revisor til en der faktisk er det og du har i det hele taget haft alt for meget tålmodighed

F.eks at han har sendt regnskabet per mail - det giver ikke mening - det skal elektronisk indberettes.

OM du kan få erstatning vil afhænge af om dine ekstra omkostninger skyldes HANS klare fejl, eller om det bare er en skat du ville have skulle betale, hvis en rigtig, havde lavet det korrekt fra starten. Du kan ikke få erstatning der betaler din skat, men MÅSKE hvis udgiften alene skyldes ham der bruger betegnelsen revisor men jo virker ret sløset. Det vil også afhænge helt af, om du kan vise noget skriftlig aftale han ikke har overholdt = klart brudt

Skynd dig at tale med en aut. revisor og se OM selskabet skal genoptages eller efterlades til likvidation  du kan IKKE få det genoptaget uden erklæring fra en aut/reg revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Sikke et morads. Du skal STRAKS tage fat i en advokat. Umiddelbart ser det ud til, at du har en sag, men rådgivere er jo gode til at fraskrive sig deres ansvar juridisk, selvom vi andre synes, at de bør have et moralsk!

Du kan jo høre, hvad advokaten siger. Det koster jo ikke noget, før I aftaler det.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skriver  "Han er ikke stats.auto"  men du skriver intet om der er tale om en registret revisor, i givet fald kan du klage til revisor nævnet eller Danske revisorer www.fsr.dk

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du bør først og fremmest koncentrere dig om at begrænse dit tab. Dvs få fat i alt bilagsmateriale, eller få genskabt så meget som muligt af dette. Kontakt en godkendt revisor der kan hjælpe med at få indleveret regnskab, samt udarbejdet erklæring til brug for at få selskabet tilbagekaldt fra tvangsopløsningen.

Vær opmærksom på at en tilbagekaldelse fra tvangsopløsning kræver at selskabskapitalen er intakt (egenkapitalen er lig med eller større end den registrerede selskabskapital). Herudover må der ikke være nogen lån fra selskab til ejer.

En tilbagekaldelse fra tvangsopløsning skal være gennemført inden 3 måneder fra den dato hvor Erhvervsstyrelsen har registreret tvangsopløsningen, du har derfor mindre end 2 måneder tilbage til at få tingene gjort.

Få lavet en aftale med din tidligere "revisor" om afhentning af regnskabsmateriale (bilag etc) her og nu, og afhent dette selv. Accepterer du at det bliver tilsendt er der næsten garanti for at det forsvinder på vejen og at computer brænder sammen etc etc. Så sørg for at få tingene overdraget direkte.

Med hensyn til erstatning, så er du formentligt berettiget til en eller anden form for erstatning for de tab og ekstra omkostninger som du bliver pådraget nu. Spørgsmålet er dels om din "revisor" har en ansvarsforsikring der kan/vil dække dette, og hvis ikke, om personen så har en økonomi der kan bære et sådant erstatningsbeløb. Kontakt en advokat omkring denne problemstilling.

Fra Hillerød
Tilmeldt 12. Aug 16
Indlæg ialt: 75
Fra  MPD v/Jens Petersen Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Det første er at få en professionel revisor på, nemlig Beierholm. De er eksperter og med fornuftige priser. 14 dage efter jeg kom med mit materiale, var alt på plads. Der er du sikker på at alt kører efter bogen. jeg bruger dem i København Ø. 39 16 76 00 (Lasse)

Erstatning? Det kræver nok en hel del penge og tid.

Jens Petersen

51424173

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)