Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mit pitch i orden når jeg siger "Bliv medejer af et fransk vinslot for 1.000 kr."

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 5. May 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I gennem ca. 10 år har jeg drømt om, at købe og drive et vinslot i Bordeaux, Frankrig.

Nu hvor chancen byder sig, oplever jeg en mur af modstand hos de danske banker, og samtidig ingen forståelse hos de franske.

Derfor er mit mål, at sælge tilstrækkeligt mange "folkeaktier" á 1.000 kr. for på den måde, at have en stor udbetaling så en evt. restfinansiering bliver nemmere at opnå. Samtidig er målet, er de nyslået slotsejere hver år skal se frem til at købe 12, 24 eller 36 flasker vin fra eget slot.

For folkeaktionærerne er det altså "business for fun" uden at have noget i klemme.

Jeg har lavet nedenstående hjemmeside (hvilket er min første nogensinde) og jeg vil gerne bede om alle Jeres gode input.

 

http://www.blivmedejerafetvinslot.dk/

 

Altså - er siden fornuftig? Hvad mangler? Hvad er godt? Hvad er skidt osv.

Samtidig hører jeg meget om Jeres tanker omkring selve casen... Er der åbenlyse ting som jeg overser, og i givet fald hvilke?

Jeg håber, at alle Aminos kloge hoveder vil hjælpe 10 minutter af deres tid.

På forhånd tak.

 

Michael

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et rigtigt spændende projekt for en vinelsker som mig Smile

Men det er lidt svært for mig at se, om man vitterlig er medejer, eller om det mere er en slags medlemskab, som betales med et engangsgebyr.

Jeg er medlem af flere vinproducenters klubber, og kender nogenlunde til hvordan de fungerer. Nogle steder skal man betale et fee for at blive medlem, og derefter betaler man bare for det vin man køber (med medlemsrabat). Det her minder lidt om det.

En anden måde at spørge på er vel, hvis nu det hele lykkes, og man bliver medejer, vil man så få andel i salgsprisen hvis du på et tidspunkt sælger vinslottet?

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Jeg er medlem af flere vinproducenters klubber, og kender nogenlunde til hvordan de fungerer. Nogle steder skal man betale et fee for at blive medlem, og derefter betaler man bare for det vin man køber (med medlemsrabat). Det her minder lidt om det.

Udover, at man her kan få adgang til at leje bygningerne til ferier og en personlig vinstok.

Her står, hvad man får ud af det http://blivmedejerafetvinslot.dk/medejeres%20fordelsprogram.html og i FAQen står, at man ikke får nogen som helst økonomisk gevinst ud af at være "medejer". http://blivmedejerafetvinslot.dk/faq.html

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst det hele, men jeg synes stadig mere det ligner en slags klub, som mange vinslotte har, end et decideret medejerskab. Så ordet medejer har jeg det måske lidt svært med.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

-Stender-:
Altså - er siden fornuftig? Hvad mangler? Hvad er godt? Hvad er skidt osv.

Min første tanke er scam, når jeg lige ser siden (ikke at du er scammer for det tror jeg bestemt ikke, jeg bedømmer blot siden og dens budksab).

Til at starte med lyder det som om man bliver medejer af et vinslot, og når man læser nærmere finder man ud af at "ejerskabet" faktisk ikke er et ejerskab, da man jo hverken får udbytte eller har nogen medbestemmelse af nogen art.

Derudover mangler der en del informationer:

Hvem står bag bag ideen? Altså ikke bare navn og adresse, men personens baggrund. For at drive et vinslot skal man have lidt mere end en drøm, og hvis jeg skal overbevises om at smide penge efter projektet skal jeg vide mere om hvilke kvalifikationer personen har for at drive et vinslot.

Der mangler detaljer om finansiering. Der står du går efter at få 2500 personer til at smide hver 1000 kr. men ikke hvor meget du selv finansierer.

Omkring leje af hovedbygningen, så mangler der information om hvor mange selskaber der kan være på samme tid. Hvis der kun kan være en familie af gangen, og bare 1/4 af "medejerne" vil leje bygningen en uge om året så kan man kun komme derned hver 12. år.

Overordnet vil jeg advare dig om at du muligvis er lige på grænsen af markedsføringsloven, og sikkert også langt over. At reklamere med at folk kan købe medejerskab (hvor man normalt køber anparter), og så skrive indirekte i en FAQ at man faktisk slet ikke har juridisk medejerskab, er jeg ikke sikker på er lovligt.

Jeg tror du enten skal beslutte dig om du vil sælge rigtige anparter, og dermed et rigtigt medejerskab, eller om du vil sælge medlemsskaber af en klub, som Carsten også skriver.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Med tanke på at Château Haux også ligger i Bordeaux bør du overveje om ikke Danmark er for lille et marked til 2 ens koncepter i samme vinregion.

Fra Palaiseau
Tilmeldt 10. Jun 14
Indlæg ialt: 22
Fra  NeutraTEST Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Til lykke med din fine hjemmeside - det er du sluppet godt fra, synes jeg. 

Lidt kritik:

- Du mangler at præsentere dig selv (baggrund, viden, kompetencer, økonomiske ressourcer med meget mere). Indirekte står der blot, at du ikke taler fransk (godt nok) og ikke kender til de juridiske forhold ved ejendomskøb. Det er ikke tillidsvækkende.

- Medejer er et stort ord! Er du sikker på, at det er, hvad du tilbyder?

- Der er for mange sproglige fejl.

Jeg ønsker dig held og lykke med projektet. Bordeaux er et skønt område :)

Mvh

Anne

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

i dette tilfælde ville jeg vælge en anden platform siden er ny og siden er ikke vild stor og jeg tror det er hurtigere bare lave en side i Wordpress da det ikke har mange af disse fejl og siden er ikke vild stor og den er ny , hvis er nemt rettet fejlene lav siden hurtigt ja så kan det være godt at forsætte nuværende cms 

ekstrem fejl  http://www. og uden www kan man tilgå din side det laver duplikat , lav en  301 redirect til din fortrukne url.

mindste taget dit design ligner en side der lyser udad det er utroværdigt og der finde massevis temaer der giver mere troværdighed

baggrundet sidens billedet få det tilpasset bedre siden 

få noget tekst på siden der bedre forklare det du tilbyder og lav det mere overskueligt med h1 overskrifter og h2 underoverskrift og teksten h3 h4 h5 h6 

ingen sider er titler og meta beskrivelsen på lav der 40-60 tegn og meta beskrivelsen 120-160 tegn unikke gode sigende om den side 

der er slet ikke sociale medier på siden få der facebook links til din firma side og like og del og google plus 

der mangler titler og al tekst alle billeder på siden jeg fandt 

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=http%3A%2F%m2Fblivmedejerafetvinslot.dk%2F&tab=desktop det er ikke den værste pagescore jeg har set men jeg ved om er ikke dit cms om det er nemt eller svært at rette fejlene , men i wordpress kan de fleste rettes med et plug in , det eneste jeg kender der kan gøre siden lidt hurtigt dit cms er gør billeder  hurtigere med https://kraken.io/

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjemmeside er god. Hensigten også
Jeg vil gerne køb 10 aktier - er der nogen fordel. Pris på hovedhus/ ferie hytte? Tal mangler i hel tag.
Venligst ligge tal til og lave nogen example beregninger. F.eks Invester 10.000 og hold ferie for xxxx for 4/6 + 2 -4kasse vin - med eget logo( så hopper næsten alle erhvervsdrivende)hvert år + live updates+ hvad andet kan du tilbyde.
Andet- andel system uden hæftelser.
Hvad du søger er crowdfunding- hvorfor ikke Kickstart er eller tilsvarende dansk sider ?

Tilmeldt 5. May 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle.

Tak for Jeres mange svar. Gode input fra alle.

Jeg dribler lige tilbage til tegnebrættet og retter til. Det er vist tydeligt, at der er et stykke endnu før siden skal lanceres 

Dejligt at man på Amino, kan få så meget konstruktiv kritik på så kort tid.

God aften til alle :)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)