Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat overskud enkeltmandsvirksomhed - 2 spørgsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  McFly Companies Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

1. spørgsmål

Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed ved siden af mit fuldtidsarbejde. Jeg indberettede på min forskudsopgørelse at min virksomhed ville få et overskud på 15000 kroner. Dette beløb har jeg ændret 2 gange i løbet af året, fordi mit overskud er blevet noget større end forventet.

Hver gang jeg har indberettet til skat er mit fradrag på mit hovedkort blevet reduceret. Nu hvor jeg er kommet længere hen på året, skal jeg ændre min forskudsopgørelse igen, og denne gang ryger det sidste af mit fradrag. Så er mit spørgsmål så, hvad med resten af året og skat, nu hvor mit fradrag er væk, kan jeg så få nogle girokort af skat til resten af året og hvordan?

2. spørgsmål

Kan jeg næste år vælge at, betale min skat via girokort? Hvis ja, og jeg indberetter at jeg forventer at få et overskud på 100.000 kr og jeg i løbet af året kan se, at jeg ikke får så stort et overskud, kan jeg så ændre dette i løbet af året og få nye girokort?

Håber på mange gode svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ja - først sænkes fradrag i det omfang det kan - for at skatten trækkes automatisk og så kommer opkrævning ja

2 nej - den trækkes altid auto - via fradrag og b skatte opkrævning Du kan ikke vælge alt skal være via giro - men ja - ændrer du ned så øges dit fradrag bare så den samlede skat passer. Når året er slut udlignes alt via ekstra skat eller skat retur hvis ikke det har kunne finde plads i de sidste måneder

Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

eller http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  McFly Companies Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusind tak John.

Tydeligt svar som ikke var til at misforstå.

TAK!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)