Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excel spørgsmål

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Iværksættere!

Jeg har i et stykke tid gået og tænkt på at lave en Webshop, der sælger en service for betting-interesserede via abonnement. Servicen er kort fortalt en matematisk formel, der skal holde folk orienteret om, hvad de skal bette. Denne formel har jeg skrevet ned i et excelark - og virker upåklageligt.


Mit spørgsmål lyder så; Hvordan kan jeg få overført den matematiske formel fra excelarket til webshoppen? - selvfølgelig uden folk uden login kan se formlen. Kan man via Shopify lave en løsning? via wordpress? Eller hvad er jeres forslag og erfaringer?

Skal være den første til at sige, jeg ikke har de store hjemmeside erfaringer, så alle råd tages imod med kyshånd og skulderklap.

Mvh.
CK 

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Jeg vil vove at lave en påstand omkring, at du kan konverterer dine Excel formler, til stort set alle programmerings sprog der eksisterer, hvad enten det er javascript, php, C eller noget helt tredje. Det skal dog anbefales at der bruges et Serverside language, hvis man ikke må skulle kunne se koden.

Så jeg vil råde dig til i stedet for at vælge hvilken der passer til dine Excel Formler, så vælg den web platform som passer bedst til dine behov, og lav så derefter et Plugin med dine Excel formler.

har du overvejet at udgive et API som dine kunder kunne kalde direkte fra deres egne Excel ark, eller hvor de nu skulle have lyst til at benytte det ?

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er muligt at implementere regneark i web ligesom her: http://moneynet.dk/

Men ja, det er ret nemt at smide en formel ind i et beregningsfelt - for eksempel Drupal. Og det er kun folk med adgang der kan benytte sig din snedige beregning.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 18. Jan 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

KevinSj:

Hej Christian,

Jeg vil vove at lave en påstand omkring, at du kan konverterer dine Excel formler, til stort set alle programmerings sprog der eksisterer, hvad enten det er javascript, php, C eller noget helt tredje. Det skal dog anbefales at der bruges et Serverside language, hvis man ikke må skulle kunne se koden.

Så jeg vil råde dig til i stedet for at vælge hvilken der passer til dine Excel Formler, så vælg den web platform som passer bedst til dine behov, og lav så derefter et Plugin med dine Excel formler.

har du overvejet at udgive et API som dine kunder kunne kalde direkte fra deres egne Excel ark, eller hvor de nu skulle have lyst til at benytte det ?



Mange tak for svar, Kevin! Det er meget brugbart. 

Nu er jeg ikke den helt store internethaj, så jeg må finde ud af, om det kan betale sig med en freelancer, ellers må jeg lærer det fra bunden af. Hvis jeg laver en webshop i wordpress, vil det der være muligt at lave et plugin med mine Excel formler?

Må lige læse nærmere omkring API, før jeg kan give en vurdering. Mangler noget viden her fornemmer jeg.

Mvh. 
CK

Tilmeldt 18. Jan 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

GrN.dk - Logistik og regneark:

Hej.

Det er muligt at implementere regneark i web ligesom her: http://moneynet.dk/

Men ja, det er ret nemt at smide en formel ind i et beregningsfelt - for eksempel Drupal. Og det er kun folk med adgang der kan benytte sig din snedige beregning.

VH. GrN.dk

Hej, tak for svar!

Lyder smart - må lige få taget mig et kig nærmere Drupal.

Mvh.
CK

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)