Som overskriften også siger, så er jeg i tvivl om hvordan jeg bogfører, når jeg skal overføre penge fra min private konto til min erhvervs konto.
Eller er det overhoved nødvendigt, at skulle bogføre, når man overfører penge fra privat til erhverv (eller omvendt)?
ja hvordan ville du ellers kunne afstemme din bank eller kasse som du bør ved hver eneste bogføring?
Er du personlig virksomhed bogfører du kredit (minus) mellemregning privat indskud - debet bank
Er du et selskab skal du oprette lille lånebrev med markedsrente (ofte 4-12% som selskabet har fradrag for og du skatte af og bogfører som lån fra ejer under kortfristet gæld mod bank
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg skal starte et PMV - det vil vel sige, at SKAT ikke får nogen oplysninger omkring, hvor meget jeg har indskudt og hævet i min virksomhed - ikke sandt?
Jeg skal starte et PMV - det vil vel sige, at SKAT ikke får nogen oplysninger omkring, hvor meget jeg har indskudt og hævet i min virksomhed - ikke sandt?
Fordi de får vel kun mit overskud/underskud at vide?
helt korrekt - med mindre du beder om regnskabet som dokumentation fordi de er i tvivl om noget - så er det kun noget der fremgår af din eget regnskab -Skat får at vide hvad der står på din konto men kan jo ikke bruge det til spor uden dit regnskab, og det er derfor du skal gemme det i 5 år
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER