Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordringsfradrag til lager?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 16
Indlæg ialt: 29
Fra  www.modeplakater.dk Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et I/S og en enkeltmandsvirksomhed, begge med virksomhedsadresse på min private bopæl.

Derudover har jeg/vi begge et eksternt lager på en fysisk adresse ca. 10 km derfra.

Mine spørgsmål er:

1) Er jeg berettiget til kørselsfradrag hver gang jeg kører fra min bopæl til lageret og tilbage igen?

2) Får jeg 2x takst hvis jeg kører til lageret med henblik på at hente/aflevere varer til begge firmaer? (Gætter på nej, men vil lige sikre mig :))

Mvh.

Målningar - Konst - Abstrakt konst - galleri - tavlor - bilder - posteres - stora målingar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - hjem til arbejde _ når det er eget lager vil jeg mene er befordringsfradrag = ganske som alle andre der kører hjem til arbejde - uanset du også har arbejde i hjemmet

2 Jeg kan ikke se kørefradrag - kun befordringsfradrag og naturligvis aldrig noget dobbelt selv om det havde været kørsel til en kunde for begge virksomheder

Befordringsfradrag er fra hjem til ens arbejde - f.eks. jeres lager. http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/befordringsfradrag.html 
Her skal du som selvstændig kunne dokumentere dine ture gerne - når det ikke er hver dag - vigtigt

Havde det været hos en leverandør du hentede - ville det være kørselsgodtgørelse som man i personlig virksomhed og ikke udbetaler som omkostninger men tager som fradrag i skatteregulering  http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html   her skal der være en nøje kørebog

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Der må være tale om kørselsgodtgørelse og ikke befordringsfradrag.

er de har hovedarbejdspladsen hjemme - og at det lager de måske kører til hver dag så ikke er hovedarbejdsplads- så ja

Det må vel være - hvis de arbejder hjemmefra men har deres fælles I/S eller måske enkeltmands reg på der de har deres lager - så må det vel være befordringsfradrag - og har de CVR adresserne hjemme - ikke bare arbejder hjemmefra og eksternt lager-  kørselsgodtgørelse (og begge dele kun for et firma må det vel klart være selv om de har en vare med for begge?)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Da afstanden jo ikke berettiget til befordringsfradrag vil det fornuftige udgangspunkt være at lade virksomhedernes officielle adresse være hovedarbejdsstedet. Kørsel til lager vil så være kørselsgodtgørelse.

Tilmeldt 28. Oct 16
Indlæg ialt: 29
Fra  www.modeplakater.dk Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhederne er CVR-registrerede på hjemmeadressen, hvorfra det daglige arbejde udføres. De varer der sælges er alle opmagasineret på et eksternt lager, som der ligeledes dagligt køres ud til.

Jeg antager derfor, at jeg kan få fradrag/kørselsgodtgørelse for tur/retur til lageret fra hjemmeadressen. :)

Mvh,

Målningar - Konst - Abstrakt konst - galleri - tavlor - bilder - posteres - stora målingar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

https://mode-plakater.dk:

Virksomhederne er CVR-registrerede på hjemmeadressen, hvorfra det daglige arbejde udføres. De varer der sælges er alle opmagasineret på et eksternt lager, som der ligeledes dagligt køres ud til.

Jeg antager derfor, at jeg kan få fradrag/kørselsgodtgørelse for tur/retur til lageret fra hjemmeadressen. :)

Mvh,

korrekt når lager ikke er den officielle firmaadresse - så skal du bare føre kørebog og så får du fradrag for kørslen ved at trække beløbet fra inden du opgiver resultat til skat + opgiver det i korrekt rubik i selvangivelsen. Du ser det under selvstændig her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html  og jo kun for antal km og ikke gange to grundet 2 firmaer :) 

god vind med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Oct 16
Indlæg ialt: 29
Fra  www.modeplakater.dk Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Jeg er ude på lageret hver eneste dag. Mon Skat vil godtage dette, eller skal jeg have et blok/excel-ark, hvor jeg dagligt skriver dato, km-antal før og efter? For sidstnævnte vil jeg da helst gerne være fri for.

Mvh.

Målningar - Konst - Abstrakt konst - galleri - tavlor - bilder - posteres - stora målingar.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)