Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

top 20 liste

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AMINO''er!

Vi arbejder i øjeblikket på en Top 20 liste over de mest populære e-butikker. I den forbindelse søger jeg input til hvilken listning, der er den optimale. Vi overvejer følgende:

1) Sortering af butikker efter antal besøgende
2) Sortering af butikker efter antal månedlige ordrer
3) Sortering af butikker efter månedlig omsætning.

Hvilken listeform mener I er den bedste og hvorfor? Tallene baseres på handlen blandt 15.000 danskere i 300 af nettets førende butikker og er således ganske troværdige. Normale meningsmålinger etc. baseres kun på 1000 danskere.
På forhånd tak.

VH Jonathan Løw

 
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/25/2006 11:14:29 AM Forfatter:jonathanl

Hej AMINO''er! Vi arbejder i øjeblikket på en Top 20 liste over de mest populære e-butikker. I den forbindelse søger jeg input til hvilken listning, der er den optimale. Vi overvejer følgende: 1) Sortering af butikker efter antal besøgende 2) Sortering af butikker efter antal månedlige ordrer 3) Sortering af butikker efter månedlig omsætning. Hvilken listeform mener I er den bedste og hvorfor? Tallene baseres på handlen blandt 15.000 danskere i 300 af nettets førende butikker og er således ganske troværdige. Normale meningsmålinger etc. baseres kun på 1000 danskere. På forhånd tak. VH Jonathan Løw

 
Hej Jonathan ,
 
For at retfærdiggøre de mest populære e-handels butikker, skal du først ha defineret populær. Når noget er populært, er mange tilhænger, eller bruger etc. at det. Det giver bare en fordel til e-butikker med lave priser, på deres vare, ift. e-butkker med 5-10 gange så dyre priser. Sidst nævnte kan jo have en bedre butik end først nævnte. Også ved jeg ikke om poplær kommer til sin ret. På den anden måde, kan noget jo godt være populært, uden det er sund forretning.
 
At måle efter omsætning, synes jeg ikke er givende. Enkelte ordrer, på store beløb kan gøre markante forskelle.
 
At måle efter antal besøgende, synes jeg heller ikke giver det rigtige billede. Der er mange butikker, hvor der er "osere" som bare skal ing og kigge på nye produkter. Det gør jeg da også selv
 
Og at måle efter månedlig omsætning, kan diskuteres meget. Hvor stor en periode arbejder du over? , for det kan stille virksomheder med sæsonvare bedre end andre.
----
 
Jeg synes det meste givende et par forskellige kriterier:
 
1. Indtjening pr. omsætningskrone i e-butikken
 
2. Indtjening pr. handlende kunde
 
- Det er så også udfra at jeg definerer at butikken er populær, når der handles i den, og der tjenes penge. Jeg definerer i en e-handels butik som populær, udfra antallet af besøgende. Det fortæller ikke noget om at butikken er populær.
 
 
 
 
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Er ret sikker på at de første/største på listen alle er teleselskaber, hvor du kan tanke taletid online. De har flest besøgende, flest tilbagevendende kunder, flest antal transaktioner og største om sætning.

Med andre ord - du er nød til at specificere hvilken type e-shop du er ude efter. Er det teknikvarer, forbrugsvarer, online ydelser, fødevarer osv.


Som succeskriterier ser jeg selv antal kunder, og omsætning pr kunde, hvor mange tilbagevendende kunder er, og hvor stor kundetilgangen er.

Held og lykke med projektet.
Fra Albertslund
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tvivler på at du/I kan få folk til at afgive disse informationer - men hvis dette er tilfældet så kunne andet interessant tal være konverteringsgraden
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

"Tallene baseres på handlen blandt 15.000 danskere i 300 af nettets førende butikker og er således ganske troværdige. Normale meningsmålinger etc. baseres kun på 1000 danskere."

Om det er 1000, 5000, 15000 eller 1 mio. er praktisk talt statistisk fuldstændig ligegyldigt. Det er der vigtigt, er, at det er et repræsentativt udsnit af den danske befolkning. Når eksempelvis Gallup laver meningsmålinger op til et folketingsvalg, er antallet ligegyldigt, derimod er det meget vigtigt, at de 1000 respondenter er et repræsentativt udsnit af den danske befolkning. Dvs., at det er vigtigt, at det ikke er 1000 borgere fra København, hvor De Radikale står stærkt osv., men derimod skal de ramme bredt over hele Danmark. Ved at baserer tallene på 15000 i stedet for 1000, vil kun gøre meningsmålingerne mere præcise ude på decimalerne.
 
"Jeg synes det meste givende et par forskellige kriterier:
 
1. Indtjening pr. omsætningskrone i e-butikken
 
2. Indtjening pr. handlende kunde"
 
> Jeg kan nok ikke være mere uenig. Det har da absolut ingen betydning for, hvor populær en butik er. Tag fx. hardwarebranchen, som er præget af ekstrem lav indtjening pr. omsætningskrone. Vil det så betyde, at de på ingen måde er populære, fordi de praktisk talt ingenting tjener på hver enkelt kunde? Det samme er gældende for Telmore, som har en meget lav indtjening pr. kunde i forhold til fx. en tøjbutik. Ved at opstille det vha. ovenstående kriterier, så vil enhver tøjbutik og speciel butik være MANGE gange mere populær end i de brancher, hvor det er volumen, der er vigtigt. Derfor er ovenstående kriterier ubrugelige, også forbi det oftest er et spørgsmål om optimering. Eksempelvis hvis butik A har 5% mindre i pakke og forsendelsesomk. end butik B og dermed større indtjening pr kunde, er butik A nødvendigvis ikke mere populær end butik B. 
Det er meget svært, at opgøre popularitet på tværs af forskellige brancher, fordi produkterne tit varierer utrolig meget, og målgrupperne er vidt forskellige. Et eksempel er fx., at SHG omsætter for over 200 mio. om året, hvor langt hovedparten er over nettet, hvilket gør dem til en af Danmark største edbforhandlere. Enhver der bruger EDBpriser til at finde en forhandler har på et eller andet tidspunkt stødt på SHG. TrendbyBaby omsætter for ca. 20 mio. om året, men deres kendskabsgrad blandt mødre er meget høj. Derfor er det utroligt svært at definerer popularitet - SHG er populære blandt mænd, der køber hardware over nettet, og TrendyBaby er populær blandt mødre. Det vil være forholdsvis svært at opgøre, hvilken af de 2 virksomheder er mest populær. Fordi SHG omsætter for 200 mio. behøves de ikke være mere "populære" end TrendyBaby. For at vende tilbage til indtjening så tjener SHG lidt over 4 mio. ud af 200 mio., mens TrendyBaby tjener ca. 2 mio.. Efter Thegames kriterier, så er TrendyBaby væsentligt mere populære, hvilket jo må siges at være en antagelse baseret på et forkert kreterie.  
En hel anden ting er, at de oplysninger er, der ingen der vil ud med. Så en opgørelse ud fra disse kreterier er umulig.
Hvis man skal tage butikkerne over en bred kam, så vil jeg mene, at kendskabsgraden er en af de mest anvendelige parametre, hvis de baserer jeres undersøgelser på en parameter. Hvis I vælger flere, ville jeg inkluderer spørgsmål såsom: "Har du handlet hos de butikker, du nævner", "Hvilket fordele, ulemper, positive oplevelser, negative oplevelser osv. gav de enkelte butikker". Og ud fra alle svarene statistisk vurderer, hvilke butikker der har den højeste kendskabsgrad kombineret med andre parametre, som respondenterne langde vægt på. Det vil give et billede på de mest populære butikker. Alt det med omsætning, indt
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/27/2006 9:36:15 PM Forfatter: Tommy

Jeg var lige igang med at skimme TV3''s texttv igennem, da jeg bemærkede en bekendt overskrift - tillykke med PR-stuntet, det virkede . Husker da også på at du plejer at ha'' tilknytning til engodsag.dk.

Spændende tiltag som ligger lige til højrebenet for Engodsag.dk.
Er listen kun udformet ud fra butikker, som er tilmeldt Engodsag.dk?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)