Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er reglerne for bespisning af samarbejds partnere...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er reglerne hvis man gerne vil invitere en lille håndfuld personer på en middag (som en lille slags julefrokost).

Jeg er et lille enkeltmands firma og der er flere af mine venner/familie som hjælper mig med jeg kan låne en bil eller sådanne småting som jeg ikke giver noget for.

Så jeg ville invitere dem ca. 5 personer i alt på et spisested som tak for hjælpen igennem året.

Jeg ville gøre det og skrive det ind i regnskabet som en udgift men er der regler for det eller hvad?

Det drejer sig om ca. 1500,- ialt så det er ikke alverden og ikke noget som jeg har gjort før.

/Magnus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Venner og familie som har hjulpet kan du slet ikke invitere på mad med fradrag.

Hvis det havde været forretningspartnere nogen du gjorde forretning med og ikke venner og familie som hjælper så havde det været kvart fradrag for udgiften og kvart fradrag af moms.
Venner og familie skal du ikke uanset det er for at sige tak invitere på julefrokost med skattefradrag. Det ville være skattepligtigt for dem og erstatte løn

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville pga. beløbets størrelse og den åbenbare rimelighed gøre det ud fra devisen "går den - så går den".

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er fuldstændig enig med dig.

Ta' ud og spis. Hyg jer! Og bogfør det som repræsentation personaleomkostninger - så får du ikke fradrag for momsen, men fuld skattemæssig fradrag..

Bli'r du knaldet, så bliver du knaldet.. men jeg ikke have ondt i maven...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)