Alle webshopejere kender det – kunderne forlader hjemmesiden, ved checkout… Én af de største problemer er, at kunderne ikke vil bruge tid på at skrive alle deres oplysninger igen, de vil ikke oprette ENDNU en konto hos ENDNU en hjemmeside, bare for at købe 1-2 produkter.
Så hvorfor ikke udvikle et log-in til alle webshops?
Ideen er at lave et plug-in, som hurtigt kan implementeres på alle webshops. Kunderne opretter sig én gang (enten på den webshop der bruger dette plug-in eller på min egen hjemmeside) og har derefter mulighed for at logge ind på alle webshops der bruger dette plug-in med præcis samme log-in. Hjemmesiderne kan så reklamere med at de bruger det, så kunderne ikke skal igennem oprettelse af bruger og skrive alle deres oplysninger igen (lidt som at vise at man er et CO2 neutralt website). Mit spørgsmål er så:
Er det noget som I webshop ejere, ville implementere og hvad synes I generelt om ideen?
Din idé minder lidt om den feature som visse webshops har der tillader deres kunder at logge ind via deres Facebook, Google+ eller for eksempel LinkedIn login.
Jeg har ikke nogle erfaringer med hvor mange kunder der ville benytte sådan en mulighed, men jeg tror måske mange ville være skeptiske ifht. misbrug af deres personlige oplysninger.
Hvis jeg skulle bruge sådan en service som den du foreslår, så skulle der være noget mere i det for mig end bare at få mine info gemt. Det kunne være optjening af point/procenter på de webshops jeg så handlede på, rabatkoder eller lign.
Tak for input. Ideen er også at kunderne har mulighed for at logge ind på deres bruger, hvor alle deres online aktiviter er gemt, altså kvitteringer, garantibeviser mm. Derudover har webshop ejerne også log-in til en back-end, hvor der vil fremstå et kundekartotek. God idé med at optjene point mm.
Personligt ville jeg som webshop ejer hellere betale en pris der var fastsat ud fra min omsætning i shoppen. På den måde føler jeg som lille nystartet ikke at ordningen er for dyr for mig at bruge (hvis ellers grundprisen er favorabel) og samtidig tror jeg at du som ejer af servicen i længden ville få mere ud af denne løsning end ved at tage et fast månedligt gebyr.
Et godt eksempel på nogle der bruger denne model er for eksempel Conversio som jeg sad og kiggede på den anden dag i en anden forbindelse: https://conversio.com/pricing/
Det skal være nemt, at installere for en webshop-ejer. Jeg ved at der er en del webshop-ejere der selv står for det meste når det gælder deres webshop. Derfor skal det også være lige til, at implementere det.
Og god idé, at bringe lidt mere ind i det end "bare" et login.
Dét er faktisk en super måde at afregne på, men mon de større virksomheder ikke hellere ville betale 150kr/mdr.? Der er stor prisforskel fra en virksomhed med færre ordre til en med flere 1000, de får jo i princippet samme service.
Det skal være nemt, at installere for en webshop-ejer. Jeg ved at der er en del webshop-ejere der selv står for det meste når det gælder deres webshop. Derfor skal det også være lige til, at implementere det.
Og god idé, at bringe lidt mere ind i det end "bare" et login.
Pøj pøj med det.
Det skal udvikles som et plug-in, der bare kan downloades og aktiveres på webshoppen. Tak for input!