Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af eksisterende webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde jeg søger lidt hjælp til køb af en eksisterende webshop.

Jeg tænker jeg vil oprette en enkeltmands virksomhed, eller skal jeg i starten køre det uden bare på mit cpr, syntes jeg at have læst herinde man kan.

Hvordan fungere det hvis min enkeltmands virksomhed skal købe webshoppen fra en anden enkeltmands virksomhed, den koster 20.000 saxis skal have ca 4000 plus moms de 20.000 er det egentlig med moms.

Og momsen kan den trækkes fra?

Jeg har en opsparing på ca 25.000 ville det være for lidt, når jeg skal betale omkring 24.000 for webshop plus saxis.

Der er sikkert masser af ting jeg skal have styr på både opstart af virksomhed/regnskab og "opstart" af webshop. Så alle gode råd ville være dejlige, eller link til sider der kan forklare lidt.

På forhånd tak for hjælpen
Kristian.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville tro saxis kunne hjælpe også men

Du lyder jo til på forhånd at forvente en omsætning på over 50.000 kr per år, og så skal du momsregistreres. Det kan være i enten enkeltmandsvirksomhed eller i selskabsform - læs forskelle http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Når du siger du køber en webshop - så må det vel være domæne + online shoppen + formentlig varerne hvis webshoppen ligger i personlig virksomhed - Det vil så betyde, at du skal forny alle aftaler da CVR ikke følger med. Sker handlen som samlet overtagelse af hele aktiviteten og aktiverne, som jeg formoder her, så er salget uden moms - moms på saxi gebyr dog givet.

Hvis webshoppen ligger i selskabsform, så er det formentlig anparterne i selskabet du køber - uden moms.

Af hensyn til om aftaler følger med, er det derfor afgørende om det er et selskab du overtager - eller om det er aktivitet og aktiver fra en personlig virksomhed.

25.000 kr i lommen når du skal af med 24.000 er jo ikke meget at gi af. Der kan sagtens være omkostninger i forbindelse med ændringer du skal lave, og de kan sagtens koste mere end 1.000 kr - men det er ikke muligt uden mange detaljer og budget, at sige noget om det. Måske webshoppens betaling kunne lægges i to rater af 10.000 så du fik mulighed for lidt overskud inden rate 2

Om at stifte personlig virksomhed eller stifte selskab, om regler og vigtige huskepunkter, om skat, moms og meget andet + inspiration, overvej min E bog eller paperback Startup som link her  

Det vil være klogt at lade en økonomikyndig kigge handlen igennem - det kan du evt søge via www.agera.dk men igen kommer det jo til en pris - hvis du ikke har en i dit netværk

vh John Hannover  

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens køre på cvr nummer, så længe du omsætter under 50.000 kr.
CVR er det bedste fra start og tager få minutter at lave.

De 20.000 kr. du køber en butik for, skal der ikke moms på.

Jeg har iøvrigt også en smykke shop til salg, som dog ikke har opsætning endnu.
Men 100% køreklar med varelager, indpakning med logo og det hele.
Den kan du få for 20 kilo, og varelager har en værdi på 35 kilo ved salg.
www.wiscinson.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svar begge to

John har været inde på din side og snuse lidt rundt, måske jeg skulle kigge på din bog også, og helt enig med dig at 25.000 ikke er meget når købet rammer ca 22-24.000
Den hjemmeside jeg kiggede på er jeg også sprunget fra, virkede ikke rigtigt til der var så meget overskud i nuværende salg. Men leder dig stadig efter noget spændende.

Jeg har ikke rigtigt forstand på smykker så det er ikke lige en branche jeg vil gå ind i.

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sgu ikke nemt at finde en spændende webshop at købe! Synes jeg har kigget i et par måneder nu uden held :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Også her, havde fundet en, de svarede så desværer ikke.

Var så i kontakt med en igår, men endte med jeg ikke kunne se omsætningen ville kunne dække udgifterne.

Jeg søger ikke noget kæmpe stort, bare noget med lidt overskud (kan man jo aldrig vide)

Og som kan give erfaring med fx bogføring, marketing og generel drift af virksomhed.

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Var det ikke en ide at starte en fra bunden af og lære de ting? Det koster ingenting og er ikke svært, hvis du bruger vores vores system. https://www.shoppinnet.com/gratis-webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)