Jeg har en fejl 500. Det betyder at jeg hverken kan logge ind på min hjemmeside, som er en blog med wordpress tema eller blot se den, som læser. Den er simpelthen forsvundet.
Jeg har skrevet til min webhost, men ikke fået svar. problemet opstod i går aftes. Da jeg laver indlæg dagligt, er jeg godt og grundigt på den. Har I nogle tips til løsning ? Det vil glæde mig, så jeg kan få min blog op at køre igen.
OBS jeg er ikke den store programmeringsnørd, men har dog lavet hele min side selv via gode guides etc.
Jeg har skrevet til min webhost, men ikke fået svar. problemet opstod i går aftes. Da jeg laver indlæg dagligt, er jeg godt og grundigt på den. Har I nogle tips til løsning ? Det vil glæde mig, så jeg kan få min blog op at køre igen.
Hej
Fejl 500 er som regel en fejl i din .htaccess fil, prøv at hent den ned til dig selv og slet den på serveren, evt erstat den med den .htaccess der kommer med WordPress som standard, det plejer at løse problemet, derefter kan du dykke lidt dybere ned i det og se om den .htaccess du har hentet ned har en fejl et eller andet sted.
Tak for dit svar. Da jeg er ret blank som min hjemmeside lige nu iø indenfor at gøre det du nævner er jeg ret betænkelig ved bare at sætte i gang. Findes der evt. en mere dybdegående guide, sådan trin for trin eller en Youtube guide, som jeg kan følge ?
Du får typisk 500 fejl hvis der er en php fejl og hosten er sat til ikke at vise php fejl. For wordpress sker det typisk ved
1. Opdaterede plugins der er fejl i, eller f.x at plugin bruger en WP funktion der ikke er i din WP version
2. Brugerfejl f.x. ved oversættelser ol hvor brugeren kommer til at skrive tegn der giver fejl
Så du kan tænke lidt om du har opdateret et eller andet før det skete. Hvis en plugin kan du logge på via ftp og slette pluginmappen og så vil det rette fejlen
Men da du ikke lyder teknisk anlagt bør du nok få en med kendskab til den slags til at fikse det.
Hej og tak for dit svar. Jeg har godt læst mig til det du nævner i pkt. 1. Jeg har kørt de sædvanlige opdateringer af plugins, så det kan være her fejlen er opstået. Men du har helt ret. Jeg skal have fat i en der er teknisk anlagt til at løse opgaven. Dog tænker jeg at vente på svaret fra der hvor jeg er hosted, før jeg engagerer en sådan. Eller ??? Skal jeg bare gå i gang, hvis det ikke er deres problem. Kan se de kører en del opdateringer lige nu, men at drift status skulle være ok.
Hej og tak for dit svar. Jeg har godt læst mig til det du nævner i pkt. 1. Jeg har kørt de sædvanlige opdateringer af plugins, så det kan være her fejlen er opstået. Men du har helt ret. Jeg skal have fat i en der er teknisk anlagt til at løse opgaven. Dog tænker jeg at vente på svaret fra der hvor jeg er hosted, før jeg engagerer en sådan. Eller ??? Skal jeg bare gå i gang, hvis det ikke er deres problem. Kan se de kører en del opdateringer lige nu, men at drift status skulle være ok.
Mvh
Kristina
"de sædvanlige opdateringer" er ret uspecifikt. Som sagt kan være en plugin der gør det.
Jeg vil ikke mene det er din hosts problem. Jeg tror ikke de opdaterer din wordpress eller plugins i den.
Tager ikke ikke lang tid at finde og rette, men kræver ftp og muligvis adgang til hosten - en php fejl bør kunne ses i log filer et sted.
Jeg tror det er nytteløst at begynde forklare dig hvordan du selv kan fejlfinde her i tråden.
Jeg antager ikke du din blog er en business. Så jeg tager gerne kort kig på det og retter fejlen gratis som min søndags gode gerning. Send mig en email på stiginshanghai@gmail.com.