Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af webshop som ApS

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Jeg køber en webshop med tøj som ApS

Hvilke ting skal jeg igennem?
De fleste aftaler kører jo med videre eks. som CVR?

Hvad skal oprettes på ny?
Jeg skal have en advokat tilknyttet.

Jeg har rigtig travlt da næste sæsons indkøb ligger 20. Februar og intet er sat endnu?

Hilsen K

Fra København
Tilmeldt 4. Jan 17
Indlæg ialt: 82
Fra  Cloudify.biz Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder til at være ret lige til - du skal bare på Virk.dk og rette det ApS. registrering data - dit navn m.m. 

Du behøver ikke bekymre dig så meget om det før du har fået bestilt tøjet næste uge. 

En advokat er altid smart, ved sådan en transaktion, men hvis der ikke er en masse mærkelige ejeraftaler - goodwill, overtagelse af boliger, lejemål, varelager, gæld - så synes jeg du skal koncentrere dig om at få varer og kunder i shoppen. Lige den næste måned eller så.

Hvis det er en kompliceret ting - med de elementer du ser ovenfor, så skal du nok vente tålmodigt en sæsson :)   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine aftaler kører uændret videre som sådan. Du skal ændre ejerbogen som du skal have på adressen og du skal ændre det offentlige ejerregister hos virk.dk 

Du skal have ændret så f.eks. digital postkasse nu giver DIN email adresse besked om ny post hvis noget ændres i e.mail adresse osv.

Dersom du skifter adresse skal denne også ændres inde i registreringen i virk.dk

Du bør absolut også checke vedtægter og se om der er noget du skal ændre der. Så skal du bare gemme dokumentation for købs summen til brug for skat ved senere salg

Banken bør man orientere i forbindelse med større ejerskifte - nogen ville nok også give større leverandører et positivt skriv med at den nye ejer satser stærkt osv osv

Du skal jo være opmærksom på, at du overtager alle pligter også - gæld og evt erstatningskrav og du skal være opmærksom på kapitalberedskabet 

læs lige disse 12 pkt som er vigtige hvis det er dit første selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have webshop, vare lager for 110.000 med.

Kan jeg sætte en advokat eller revisor til at klare alt det som dine punkter beskriver John?
I så fald ved nogen hvor meget der vil koste?
Er det smart at have lavet en due dilligence, ved jo ikke om sælger har gæld mm i ApS?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg ville altid lave en ordentlig due diligence ved køb af sådan et ApS

Ja du kan få en revisor til at klare de punkter jeg nævner - og en advokat også - i forhold til ændringer i virk.dk mm -. pris rent skud 3.000 + evt deltagelse i due diligence

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle jeres gode svar!

Kan man ikke sende et driftsbudget til nogle kyndige øjne herover Amino og lige få fortalt hvad de synes?

Hvis jeg overtager son ApS skal jeg så også for oprettet ny nets og quickpay - eller kører de aftaler med videre??

Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu et spørgsmål :-)

Hvis man har fuldtidsjob ved siden af sin ApS vil det så påvirke ens løn? Eller fradrag? Andet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

KCD:

Endnu et spørgsmål :-)

Hvis man har fuldtidsjob ved siden af sin ApS vil det så påvirke ens løn? Eller fradrag? Andet?

Kun hvis du får løn eller udbytte. Du kan se lidt om hvad det koster generelt her som faste omk http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html

Du skal give din a-kasse besked hvis du er selvstændig - da det som udgangspunkt kan betyde stop for dagpenge mulighed så længe du er hovedaktionær

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det John!

Hvilke aftaler følger IKKE med?
Kan ikke rigtig finde det nogen steder. Betalingsløsninger??
Er der noget jeg skal have oprettet. Er bange for at webshoppen kommer til at stå stille under noget oprettelse?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

alle aftaler følger med - men alle aftaler KAN opsiges - som de også kunne inden ejerskiftet - Det sker næppe med mindre du har "lig i lasten" som kunne få ngoen til at sig de ikke vil arbejde med selskabet længere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)