Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp hvornår skal jeg stifte firma

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer...

Hvis man ønsker at oprette en rengøringsfirma (enkeltmandsvirksomhed) og man ikke har nogle kunder og 0 kr. i omsætning (eller op til 50.000 kr.) behøver men at oprette firmaet i virk.dk eller er det bedst at vente til man begynder at tjene penge?

Håber I kan hjælpe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej private må da gerne gøre rent og du skal i princip blot momsregistreres så snart det er åbenlyst du vil omsætte for over 50.000 kr på enhver 12 mdr periode http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

For private kan du sikkert få job og måske skulle give dit CPR nr for at de skal kunne få glæde af håndværkerfradrag for det - For virksomhed vil du skulle give dit CPR og du vil så i princip være ansat og de skal altid indberette det de betaler dig som løn/honorar til skat for hver udbetaling

Du selv skal så føre regnskab over det private og angive overskud til skat og kontrollere rubrik 12 er korrekt for det du laver for firmaer
Jeg ville tro du fik større troværdighed ved at have CVR med moms (uden moms  som PMV skal de stadigt indberette det som var det løn / honorar)

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for dit svar. Jeg har endnu et spg., som jeg håber du vil behjælpelig med.

Jeg er ved at oprette en PMV og i den forbindelse står der: "Når du registrerer en PMV, bekræfter du, at din virksomhed har en årlig momspligtig omsætning under 50.000 kr. eller er fritaget for moms".

Hvordan skal det sidste i ovenstående sætning forstås? Betyder det, hvis jeg fx skal købe en vare til fx 100 kr., så får jeg den ikke til 75 kr.? Og hvis jeg sender en fakturer til en kunde på 100 kr. mål jeg ikke inkludere moms på 25 %, så kunden i alt skal betale 125 kr.?

Bh

Iværksætter2017

 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det betyder, at du betaler moms ved dine køb, dansk moms eller EU landets moms eller importmoms. Du betaler derfor varens pris + 25% moms for at gøre det lidt simpelt

Når du fakturerer dine kunder fakturer du uden moms = bare ren pris

Læs evt den her bog der kan skubbe dig ordentligt videre  http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og endnu engang tak for din hjælp.

Jeg har hermed oprettet en PMV og har også modtaget en bekræftelse.

Iht. ovenstående bekræftelse, som jeg har modtaget, står der at jeg skal oprette følgende (https://hjaelp.virk.dk/ny-paa-virk):
-digital post
-nemid

Mit spg. Er følgende:
- kan jeg bruge min private digital post samt nemid?

Med venlig hilsen

Iværksætter 2017

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

ja jeg mener du kan bruge din personlige nemID til PMV - Det jeg kan være i tvivl om er, om du kan kontrollere din digitale postkasse for firmaet - men det må du prøve dig frem med. Det er vigtigt du ikke kun kan se din private box men også PMV digitalpost hvor du skriver dit CVR for at komme ind, og så prøve med personlig nemID

meld gerne tilbage om det virker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra odense
Tilmeldt 17. Feb 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg så lige dit opslag og syntes det er cool at du vil starte noget op selv. :)

Hvis du har brug for en hjemmeside nu eller på et tidspunkt siger du bare til. :-)

Så kan jeg hjælpe dig med det. 

Håber du for succes med dit projekt. :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)