Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt koncept, tror jeg?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksætter sjæle.
Jeg er i fuld gang med opstarten af en virksomhed, som tager en stor del af min tid. Dog har jeg tid til overs sommetider. Vi trækker ikke penge ud på nuværende tidspunkt da disse bruges til investeringer i virksomhedsregi.
Jeg starter derfor nu en enkeltmandsvirksomhed, som skal kunne generere en variabel indkomst til hverdag, gerne indenfor 1-2 år.

Jeg vil i den forbindelse hente lidt sparring fra jer omkring ideens ekstistens i markedet, indtægtsmuligheder, holdbarhed osv.

Jeg ønsker kort sagt at skabe Pricerunner for brugtplatformsbranchen. Min markedsundersøgelse viser at mange finder det frusterende at skulle søge på 4 forskellige platforme for de billigste og bedste produkter; dba, gul&gratis, trendsales osv.
Du kan nu søge på: "Burberry skjorte" og få en liste efter dine sorteringskriterier på alle disse platforme.

Jeg har planer og tanker omkring alt men kører den lige igennem amino maskinen før jeg trykker på launch!

Go!

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej keeperme,

Indkomst på nævnte tror jeg desværre du hurtigt kan glemme. Selve "udsugningen" af data fra bl.a. DBA og Gul & Gratis vil jeg hurtigt kunne hjælpe dig med inkl brugerflade til de besøgende. Ca. 25 timer hvis Perch Runway CMS og 50 timer hvis Wordpress (begge fra fra bunden) med 3-4 layout eksempler at vælge imellem men det store problem er at du fjerner deres primære indtægtskilde, så hvis heldig, har du 48 timers henting fra DBA inden "block" og ellers står den på proxy i massevis og evt. skal der kigges på en scrapy-løsning for at kunnen indhente den efterspurgte data uden problemer.  Én tusinde ips proxy dagliste hvor alle virker og high-anonym (uden landekrav) er ca. 7,78,- DKK og så er det bare at regne frem.

Og fint med "aminomaskinen" selv om du nok har fået det modsatte svar, som du håbede på men se det fra deres side. Besøger "X" ikke deres side, hvad skal de så tjene på. DBA tjener selvfølgelig 2-9 kroner for hver GLS pakke igennem deres aftale men langt fra nok til at være eneste kilde de er tilfreds med. Dvs mit "go" må være et "no-go". medmindre du kan få én eller anden form for aftale da det ellers vil være en meget kort aktiv periode du for dig. Har brugt DBA til f.eks. at støvsuge tlf. numre der ikke var på FX. krak = meget kort lykke uden tweaks i din ende.

Vh Ron.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ron. 

Tusinde tak for dit svar. Jeg sætter meget stor pris på dit indlæg

Jeg vil gerne høre mere om dit tilbud og din baggrund. Jeg har flere i mit netværk som ville kunne klare det tekniske, men ønsker selvfølgelig dit tilbud til sammenligning. 

Mht din kritik, så er jeg i tvivl om jeg misforstår dit svar eller om du misforstår min tolkning. 

Jeg ser det som en positiv indgangsvinkel for disse platforme da jeg linker direkte til deres platform uden nogle former for fee (til at starte med). Brugerne skal hverken betale eller handle produkterne igennem mig, men blot oplyses omkring hvilken salgsplatform (dba, trendsales osv) som opfylder deres kriterier. Det kunne for eksempel være; På hvilken af disse platforme kan jeg få den billigste burberry skjorte, hvorefter de får et direkte link til den enkelte platforms annonce. Herefter foregår en normal DBA handel som den plejer, og jeg er ude af billedet. Min platform er udelukkende oplysende.  

Forstod du det også sådan eller? 

Igen tak for dit svar! :) 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes firmaer som lever af at hente priser fra andre butikker og portaler.

Jeg har en cykelbutik og efter en nat kunne jeg se priser på mine kollegaer/konkurrenters priser. Det var bare en prøve den gang, men det tager dem ikke lang tid at sætte op, og prisen er ikke særlig høj. De kan sammensætte programmer som tilsvarer nøjagtigt hvad kunden efterspørger.

Jeg kan ikke huske hvad de kalder sig, så du må søge på nettet. Men det findes. Også i DK.

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er der services som "prisync" og "price trakker" men de vil jo aldrig give et fuldt overblik medmindre alle ecommerce sites gør tingene nogenlunde ens. Dvs der enten skal være ét nogenlunde titel match, synlig ref, EAN osv. Udover dette, hvis vi tager trådstarters Burberry skjorte er det vigtigt at "model" matcher og nogle vil her opfinde egne navne og egne farver/mønstre.

Særligt nu hvor der er tale om privatpersoner. - Deres annoncer er ofte ret så mangelfulde. Hvis det f.eks. var magento, prestashop og woo der var tale om, så er der jo services der spytter konkurrentpriserne direkte ind i ens frontend på backend i bl.a. woo under egen B2C pris hvor et plugin blot skal opsættes. Så der de med "claim" om AI meeeen... Altså der er eBay støvsugeren der måske kunne tilpasses DBA mv. men med én pris på $599 hver måned så tror jeg den ønskede indtægt på 1-2 år er blevet til et stort minus. Så kommer captcha breaker sikkert også på tale da det er utænkelig så store sites ikke har beskyttet sig mod "fast-crawler-bots". Flere og flere benytter sig af services som "Shield Square" hvor du finder "bot prevention" der nemt kan sættes til at smide prissammenlignings IPer på porten. Dette gør mange rejsesøgemaskiner jo også.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Idet du allerede har nogle i dit netværk "som ville kunne klare det tekniske" vil jeg sige brug dem. Jeg kan næsten garantere dig at prisen er x100 her. Noget simpelt tager jo ingen tid, noget meget avanceret gør og nu er der jo bare tale om affiliate så det nemmeste vil være at skrive til de forskellige om, hvad de har af muligheder. Burde egentlig være skridt #1.

Og var ikke kritik men vi er lidt ude i, at du ønsker noget Momondo-agtigt bare med "brugtvarer" hvis det jeg forestiller mig er korrekt Hvis det bare er "Nissan QASHQAI" hos forskellige var det yderst nemt men så har vi problematikker som (1.6, 2.0 osv) der er farver mv og dataerne vil ikke stå ens på de forskellige platforme hos diverse. Dvs. indhenter du én billig pris på én 1.6 (kun med standardudstyr) og matcher den automatisk med én 2.0 (med hele pakken) er det lidt ligemeget. Ellers så det jo bare manuelt arbejde det hele :-) alternativ skal det nok være noget hvor du selv indtaster de ønskede url-adresser hvor pris skal matches, så det i hvert fald ikke så usikkert.

Mvh Ron.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ron Brevstgaard:

Idet du allerede har nogle i dit netværk "som ville kunne klare det tekniske" vil jeg sige brug dem. Jeg kan næsten garantere dig at prisen er x100 her. Noget simpelt tager jo ingen tid, noget meget avanceret gør og nu er der jo bare tale om affiliate så det nemmeste vil være at skrive til de forskellige om, hvad de har af muligheder. Burde egentlig være skridt #1.

Og var ikke kritik men vi er lidt ude i, at du ønsker noget Momondo-agtigt bare med "brugtvarer" hvis det jeg forestiller mig er korrekt Hvis det bare er "Nissan QASHQAI" hos forskellige var det yderst nemt men så har vi problematikker som (1.6, 2.0 osv) der er farver mv og dataerne vil ikke stå ens på de forskellige platforme hos diverse. Dvs. indhenter du én billig pris på én 1.6 (kun med standardudstyr) og matcher den automatisk med én 2.0 (med hele pakken) er det lidt ligemeget. Ellers så det jo bare manuelt arbejde det hele :-) alternativ skal det nok være noget hvor du selv indtaster de ønskede url-adresser hvor pris skal matches, så det i hvert fald ikke så usikkert.

Mvh Ron.

Jeg er fortsat interesseret i at høre din cirka pris for udførelsen? :) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)