Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV og registrering

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis man har en PMV, som er oprettet primo 2017, har jeg behov for afklaring af følgende:

- Ifm. oprettelse af virksomheden har jeg registreret på forskudsopgørelsen, hvor meget jeg regner med at tjene og som fortsat holder.
Skal man registrere flere gange eller, er det nok, man gør det i slutningen af året, når den endelig resultat kendes?

På forhånd tak

Mvh, Iværksætter2017

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Eftersom din løbende skattebetaling afhænger af forskudsregistreringen, vil det være dumt ikke at angive et kvalificeret estimat - ellers ender du, som i et helt almindeligt lønmodtagerjob, med et "skattesmæk" i det nye år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan  - med stor fornuft - ændre løbende hvis du ikke har ramt ret - helt frem til oktober

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, hvornår senest i oktober mdr.?

Pft

Mvh

Toni

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Således at b raten for nov kan ændres - jeg kan ikke sige præcist hvornår - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ændres frem til 31/12 via TASTSELV.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Kan ændres frem til 31/12 via TASTSELV.

Hvordan får det betydning at ændre forskud f.eks 30/12? hvordan får skat så opkrævet når B skatterater ikke ændres? Kommer der så en betalings ID ved indberetningen i forskud? 

Jeg har da (ikke som virksomhed men honorar og meget andet) prøvet at ændre i nov og fået pop up om at det er for sent at ændre B skatte rater og det derfor ikke vil påvirke opkrævning, og derfor opgivet, men hvordan kræves skat ind hvis man 31/12 forskudsregistrerer feks. 40.000 kr i indtægt mod tidl. 5.000?

Det kan jo ikke være under året (som hvis man gør det i Oktober hvor B rate november påvirkes)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

B-raterne kan ikke ændres efter oktober. Efterfølgende reguleringer sker via ændring i trækprocenten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

B-raterne kan ikke ændres efter oktober. Efterfølgende reguleringer sker via ændring i trækprocenten.

netop og hvis ikke man har anden indkomst - og vil have skatten ret under året - så må det jo være oktober. 

Selv med anden indkomst kan skatten jo heller ikke altid indeholdes på 1 måned og 31/12 må da også betyde at der ikke kan reguleres ved at ændre på % Big Smile

Så - Vil man have forskud til at sikre skatten bliver betalt rettidigt og ikke har anden indkomst, så skal man rette sidste gang i oktober
Har man anden indkomst og er sikker på at indtægt fra selvstændig virksomhed kan indeholdes ved % forhøjelse, så kan man også bruge Oktober og noget af December - men rettelse må skulle være inde tidligt nok til at hovedkost til december lønnen er ændret til ens arbejdsgiver - og der skal være plads til hele skatten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
netop og hvis ikke man har anden indkomst - og vil have skatten ret under året - så må det jo være oktober.

Hvis man har et PMV med en omsætning på under 50.000 kr og ingen anden indkomst så er der jo ingen skat at betale......

Cookie - John Hannover:
31/12 må da også betyde at der ikke kan reguleres ved at ændre på % Big Smile


Måske efterfølgende periodiseing, rette indkomstår mv. 

Cookie - John Hannover:
Vil man have forskud til at sikre skatten bliver betalt rettidigt og ikke har anden indkomst,

Vil jo altid have et element af gætteri på hvordan de sidste to måneder af et år forløber. 

But never mind i forhold til problemstillingen omkring et pmv er dette jo ikkenoget der rykker.....

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)